Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ،فرهاد سبحانی روز چهارشنبه در نشستی با سرپرست فرمانداری خلخال اعلام کرد:از زمان آغاز اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی در کشور تاکنون بیش از ۶۵ درصد از مجموع واحدهای مسکونی روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان بهسازی ، نوسازی و مقاوم‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه بخش مرکزی خلخال بیشترین سطح جذب تسهیلات و بخش خورش رستم با کمترین میزان جذب تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن  روستایی را به خود اختصاص داده‌اند افزود: از سال ۸۵ تاکنون از مجموع ۱۲ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی روستایی در ۱۴۲ روستای دارای سکنه این شهرستان هفت هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت از سوی بنیاد مسکن استان در مقابل حوادث قهری همچون زلزله مقاوم‌سازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سبحانی اظهار کرد: با احتساب واحدهای مسکونی مقاوم‌سازی شده غیرتسهیلاتی بنیاد مسکن که از سوی اهالی روستاهای خلخال اجرا شده ،اکنون مجموع واحدهای مسکونی مقاوم‌سازی شده در برابر زلزله به بیش از ۶۵ درصد می‌رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: بنیاد مسکن خلخال در سال ۹۷ اقدام به بهسازی کامل ۴۵ واحد مسکونی در حال تخریب روستای ترازوچ این شهرستان با پرداخت تسهیلات بلاعوض به صاحبان این واحدها کرد و از سال گذشته نیز بازسازی کامل ۷۸ واحد مسکونی روستای مصطفی‌لو را آغاز کرده است.

وی ادامه داد:با توجه به میانگین پراکندگی جمعیت شهری و روستایی کشور که ۷۰ درصد شهری و ۳۰ درصد روستای است و همچنین با توجه به میانگین بالای پراکندگی جمعیت در شهرهای استان اردبیل سکونت ۴۸ درصدی جمعیت روستایی خلخال نسبت به ۵۲ درصدی جمعیت شهری آمار مناسبی است و اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن و افزایش رفاه عمومی با اجرای طرح‌های هادی روستایی و بهسازی معابر از جمله عوامل تاثیرگذار در ماندگاری جمعیت روستایی خلخال است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل با بیان اینکه اجرای طرح حفظ بافت با ارزش و تاریخی روستای شال پیش از این اجرا و همچنین طرح روستای گیلوان واقع در بخش شاهرود خلخال تیرماه سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد اظهار کرد:۲ روستای خمس و اسبو واقع در مسیر گردشگری این شهرستان نیز در فهرست روستاهای هدف گردشگری بنیاد مسکن استان اردبیل قرار گرفتند .

وی گفت:با اجرای طرح‌های حفظ بافت با ارزش و تاریخی در این روستاها،مجموعه روستاهای هدف گردشگی واقع در مسیر راه گردشگری ماسوله به خلخال از روستای تاریخی گیلوان در بخش شاهرود تا روستای تاریخی خمس در بخش مرکزی این شهرستان در مسیر گردشگری تکمیل و زمینه افزایش زمان ماندگاری گردشگران عبوری در روستاهای واقع در مسیر گردشگری شهرستان خلخال در آینده نزدیک فراهم می‌شود.

سیدجواد یحیی‌زاده سرپرست فرمانداری خلخال نیز در این نشست گفت: بنیاد مسکن از نهادهای تلاشگر در آبادانی روستاهای منطقه است و اجرای طرح مقام‌سازی مسکن روستایی موجب افزایش استحکام بنای این واحدها در مقابل بلایای طبیعی همچون زلزله و کاهش تلفات انسانی و خسارت مالی در زمان وقوع حوادث قهری خواهد شد.

برچسب‌ها خلخال بنياد مسكن انقلاب اسلامی استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال بنياد مسكن انقلاب اسلامی استان اردبیل خلخال بنياد مسكن انقلاب اسلامی استان اردبیل بنیاد مسکن استان مقاوم سازی مسکن مقاوم سازی شده استان اردبیل واحد مسکونی اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۰۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد

فرمانداری یزد در اطلاعیه‌ای از خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل اخیر خواسته تا جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن تماس بگیرند.

 در اطلاعیه‌ی فرمانداری یزد آمده.

با توجه به بارندگی‌های اخیر و بروز خسارت احتمالی ناشی از بارندگی و سیلاب، شهروندان شهرستان یزد جهت اعزام ارزیاب با شماره ۳۷۲۳۸۷۵۰ داخلی ۱ تماس حاصل بگیرند.
سایر شهرستان‌ها نیز از طریق بنیاد مسکن شهرستان و روستاییان نیز از طریق دهیار روستا جهت حضور تیم ارزیاب پیگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • رتبه برتر معاونت مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در کشور