Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@08:07:23 GMT

معرفی شرکت توسعه تدبیر و تلاش ماندگار

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۲۰۸۸۲

معرفی شرکت توسعه تدبیر و تلاش ماندگار

این شرکت دارای ۲۴۰۰ متر فضای تولیدی به همراه ماشین آلات مورد نیاز و همچنین دفتر فروش مرکزی در تهران می باشد که با به همراهی نیروی جوان و متخصص در این حوزه به فعالیت خود ادامه میدهد. در مقاله زیر به معرفی بعضی محصولات این شرکت می پردازیم.

سیستم vrf

سیستم VRF که مخفف جریان مبرد متغیر است، به دلیل استفاده بهتر از انرژی و توانایی ارائه بازگشت سریع سرمایه، کاربرد بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسان ترین توصیف VRF این است که آن را به عنوان یک سیستم تهویه مطبوع بدون کانال برای مناطق بزرگ در حجم زیاد تعریف کنیم که قادر است در ظرفیت‌های زیاد و بالا کار کند. طراحی خاص یک سیستم VRF بر اساس کاربرد متفاوت است. به طور کلی، فناوری VRF این توانایی را برای چندین واحد داخلی یا منطقه فراهم می‌کند تا بر روی یک سیستم کار کنند.

سیستم‌های VRF مزایای بسیاری دارند. آنها می‌توانند هم گرمایش و هم سرمایش را به در یک زمان ایجاد کنند. یک سیستم تهویه مطبوع VRF این توانایی را دارد که فضاهای مختلف یک ساختمان را به طور دلخواه کاربرد سد و یا گرم کند. اگر سیستم VRF مناسب انتخاب شود، ساکنان ساختمان می‌توانند تنظیمات دما را مطابق با ترجیحات شخصی خود سفارشی کنند. سیستم‌های VRF با صدای بسیار کم کار می‌کنند. برخلاف برخی از فناوری‌های قدیمی تهویه مطبوع، سیستم‌های VRF بسیار بی‌صدا هستند. نصب سیستم VRF مزیت کاهش صدای محیط را در داخل و خارج ساختمان دارد. همچنین از آنجایی که تجهیزات VRF وزن بسیار کمتری نسبت به تجهیزات کانالی دارند، نصب یک سیستم VRF آسان‌تر است و نیاز به تلاش فیزیکی کمتری نسبت به نصب یک سیستم HVAC سنتی دارد. اما معمولا نصب این سیستم‌ها بر عهده یک فرد متخصص است.

چیلرهای صنعتی

در طول تولید و فرآیندهای صنعتی از اصطکاک، تجهیزات یا سوزاندن، گرما تولید می‌شود. چیلرهای صنعتی از خنک‌کننده فرآیندی برای هدایت گرما از تجهیزات استفاده می‌کنند. آنها به به حداکثر رساندن طول عمر قطعات شما کمک می‌کنند و تولید شما را همیشه در جریان نگه می‌دارند. تجهیزات صنعتی خنک کننده با سیستم‌های HVAC استانداردی که در خانه یا محل کار خود دارید متفاوت هستند. یک سیستم پمپاژ سیال خنک را از چیلر به فرآیند شما هدایت می‌کند تا گرما را حذف کند و سپس مایع گرم را به چیلر برمی‌گرداند. با از بین بردن گرما با استفاده از آب ، تجهیزات شما خنک می‌مانند. چیلرهای صنعتی دارای چهار جزء اصلی هستند که هر کدام نقش حیاتی در فرآیند خنک‌سازی دارند. چهار جزء اصلی این تجهیزات صنعتی، اواپراتور، کمپرسور، کندانسور و شیر انبساط است.

اواپراتور: به عنوان اولین مرحله در مراحل خنک‌سازی، آب وارد اواپراتور می‌شود و گرما شروع به جوشاندن مبرد می‌کند که آن را از یک مایع کم فشار به گاز کم فشار تبدیل می‌کند.

کمپرسور: در داخل کمپرسور، گاز قبل از حرکت از فشار کم به پرفشار تبدیل می‌شود تا گرمای خود را در کندانسور آزاد کند.

کندانسور: هوای محیط یا آب کندانسور گاز پرفشار را خنک می‌کند و آن را دوباره به مایع کم فشار و دمای پایین تبدیل می‌کند.

دریچه انبساط: در نهایت مبرد مایع به سمت شیر ​​انبساط می رود و وارد اواپراتور می‌شود و دوباره چرخه را آغاز می‌کند.

چیلر آب خنک و هوا خنک

چیلر گرما را از یک محموله یا محوطه خارج کرده و با استفاده از سیستم تبرید به محیط منتقل می‌کند. این دستگاه انتقال حرارت، دستگاه خنک‌کننده مطلوبی در نیروگاه‌ها و سایر تاسیسات در مقیاس بزرگ است. چیلر به سادگی یک سیستم متشکل از اتیلن و آب یا مخزن آب و اجزا در یک چرخه گردش است. سیال خنک کننده از مخزن به تجهیزات گردش می‌کند. چیلرهای هوا خنک نیز وجود دارند که فن‌های دمنده هوای آنها گرما را دور می‌کنند. چیلر هوا خنک جدیدتر است و استفاده از آنها در نیروگاه‌ها رایج‌تر است.

ساختار چیلر آب خنک و هوا خنک بسیار به هم شبیه هستند. هر دو این چیلرها از اجزاء اصلی کمپرسور، کندانسور، اواپراتور و شیر انبساط ساخته شده‌اند. تفاوت آن‌ها در نحوه خنک شدن کندانسور است که در چیلر هوا خنک با استفاده از هوا و در چیلر آب خنک با استفاده از آب خنک می‌شود.

چیلر تراکمی آب خنک به برج خنک کننده و پمپ هم نیاز دارد. همان طور که گفته شد چیلر هوا خنک از فن دمنده هوا برای خنک سازی کندانسور استفاده می‌کند.

فن کویل

از بسیاری جهات، یک سیستم فن کویل شبیه به سیستم القایی است که از سیستم های تعویض، بدون تغییر و چهار لوله استفاده می‌شود. واحدهای ترمینال معمولا یا در زیر پنجره یا در یک فضای خالی سقفی نصب می‌شوند که از آن می‌توان تعدادی از خروجی‌های تغذیه را تأمین کرد. در حالت دوم می‌توان از فضای خالی سقف برای هوای برگشتی استفاده کرد. یکی از پرفروش ترین فن کویل ها، فن کوئل سقفی توکار است.

واحدهای اتاق از یک فن، کویل، توری هوای و فیلتر تشکیل شده است. اما سیستم چهار لوله، کویل با آب سرد و گرم تعویض می‌شود. دمای اتاق از طریق ترموستات یا با کنترل سرعت فن یا توسط یک شیر دو پورت روی کویل واحد مخصوص آن اتاق حفظ می‌شود.

فن کویل‌ها به طور معمول دارای یک کویل آب سرد برای خنک کردن و یک کویل آب گرم برای گرمایش یا یک عنصر گرمایش الکتریکی هستند. آب سرد از یک چیلر واقع در واحد مرکزی آن تامین می‌شود و آب گرم از یک دیگ بخار تامین می‌شود. با توجه به کارایی نه چندان بالای فن کویل‌ها و عمبکرد متوسط آنها، معمولا به عنوان جایگزین بقیه سیستم‌ها نمی‌توانند عملکرد بالایی از خود نشان بدهند و به خوبی آنها کار کنند.

روفتاپ پکیج

به واحدهای تهویه مطبوع پشت بام، واحدهای پکیج نیز گفته می‌شود، زیرا همه اجزا با هم در یک جا بسته بندی می‌شوند. در داخل محفظه بسته‌بندی شده‌ی روفتاپ پکیج، بسته به نوع سیستم، تمام اجزای سیستم گرمایش و/یا سرمایش وجود دارد. به دلیل قرار گرفتن در معرض محیط، روفتاپ پکیج ها برای مقاومت در برابر نور خورشید، باران، باد، یخبندان و سایر شرایط ساخته می‌شوند. روفتاپ پکیج فقط جزو تجهیزات صنعتی نیست و در مجتمع‌های مسکونی و ورزشی نیز استفاده می‌شود.

روفتاپ پکیج متفاوت از سیستم‌های اسپلیت‌اند که دارای تجهیزات جداگانه‌ای هستند که در داخل و خارج از خانه قرار دارند. یک هیتر و/یا هواگیر در داخل ساختمان نصب می‌شود، در حالی که یک تهویه مطبوع یا پمپ حرارتی (هیت پمپ) در خارج از ساختمان و در اطراف آن نصب می‌شود.

واحدهای گرمایش و سرمایش پشت بام (روفتاپ پکیج) چگونه کار می‌کنند؟

روفتاپ پکیج ها مانند سایر انواع تجهیزات صنعتی و ساختمانی گرمایشی و سرمایشی عمل می‌کنند و راحتی و کارآمدی را برای کاربران فراهم می‌کنند. این روفتاب پکیج ‌ها به مجرای ساختمان متصل می‌شوند و هوای خنک یا گرما از آن عبور می‌کنند و سپس هوای مطبوع را در سراسر مناطق داخلی توزیع می‌کنند.

هوا از طریق محفظه هوا در کنار یک روفتاپ پکیج وارد می‌شود. هود هوا شبیه یک سایبان با دهانه‌ای در زیر آن است که اجازه می‌دهد هوا وارد شود و در عین حال اجازه ورود باران و برف را نمی‌دهد. با عبور هوا، دمپرها در داخل این تجهیزات صنعتی کار می‌کنند تا جریان هوا را تنظیم کنند و این جریان از فیلترهای سیستم عبور می‌کند تا آلاینده ها را حذف کند.

در مرحله بعد هوا توسط مبدل حرارتی یا سیم‌پیچ ها گرم می‌شود یا با کویل‌های خنک کننده خنک می‌شود (بسته به پیکربندی سیستم و حالت عملکرد آن هر کدام از اینها ممکن است). در نهایت، فن هوای مطبوع را از طریق مجاری داخل ساختمان به گردش در می‌آورد.

کد خبر 646484

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تجهیزات صنعتی تهویه مطبوع خنک کننده سیستم ها یک سیستم سیستم VRF هوا خنک فن کویل کویل ها آب خنک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۰۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات

  حبیب غزنوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی چاه زرد زاهدان گفت: مراکز خدمات جامع سلامت روستایی بعنوان خط مقدم ارائه خدمات سلامت هستند، باید با بهره گیری از ظرفیت و توانمندی همکاران بهداشتی کیفیت ارائه خدمات سلامت به مراجعین را ارتقاء دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان استقرار نظام ارجاع الکترونیک مبتنی بر سطح بندی خدمات و پرونده الکترونیک سلامت را از مهمترین برنامه های راهبردی نظام سلامت کشور عنوان کرد و افزود: اجرای دقیق و اصلاح نظام ارجاع الکترونیک به گونه ای که پزشکان سطح یک از اقدامات سطح 2 و 3 مطلع گردند ضروریست.

 

 وی در حاشیه این بازدیدگفت: در حال حاضر تمامی مناطق روستایی  و عشایری که تحت پوشش بیمه سلامت روستایی هستند، درصورت نیاز به دریافت خدمات تخصصی می توانند با مراجعه به پزشک خانواده مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری روستایی و اخذ کد ارجاع و دریافت نوبت بدون معطلی در بیمارستانهای دانشگاه پذیرش و خدمات تخصصی و فوق تخصصی را با کمترین هزینه دریافت نمایند.

وی ادامه داد: 20 تا 30 درصد نوبت های کلینیک های تخصصی بیمارستانهای دانشگاه به صورت روزانه به مراجعینی که از طریق نظام ارجاع مراجعه می کنند تخصیص می یابد، لذا از تمامی روستائیان عزیز تقاضا داریم که قبل از مراجعه به مراکز تخصصی نسبت به دریافت کد ارجاع و نوبت از پزشک خانواده خود اقدام نمایند.

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به همراه معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت زاهدان  از مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد زاهدان بازدید کردند.

 مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد در فاصله 60 کیلومتری زاهدان قرار دارد و بیش 8 هزار نفر از هموطنان عزیز در این منطقه از خدمات سلامت شامل ویزیت پزشک، دندانپزشکی، مشاوره روان شناس، واکسیناسیون، داروخانه و خدمات مامایی  بهره مند هستند .

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی چینی متن را به ویدئو تبدیل می‌کند
  • معرفی آوین شاپ فروشگاه تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • اندیشه‌های استاد شهید مطهری ماندگار و جاودانه است
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو