Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو به نقل از گاتزتا دلو اسپورت، استفاده از کمک داور ویدیویی این روز‌ها حواشی زیادی در دنیای فوتبال ایجاد کرده است و در حالی که در سری آ به عدم استفاده کافی از این تکنولوژی اعتراضاتی وجود دارد، در لیگ برتر انگلیس از استفاده بیش از حد آن گلایه می‌کنند. همچنین قوانین آفسایدگیری هم همواره حواشی زیادی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال پیر لوئیجی کولینا، رئیس کمیته داوری فیفا در این باره گفتگویی با گاتزتا انجام داده است. او به گاتزتا گفت: هدف از کمک داور ویدیویی حذف جنجال و مناقشات نبود. این تکنولوژی قرار بود اشتباهاتی که در نتیجه تاثیرگزار است را حذف کند و به نظرم به این هدف رسیده است. در مورد آفساید هم در نهایت تصمیم با داور است. تنها کاری که از کمک داور ویدیویی بر می آید این است که به داور در مورد احتمال آفساید اطلاع دهد. هیچ دو موقعیت آفسایدی شبیه هم نیست و باید قبول کنیم که هر کس نگاهی متفاوت به شرایط دارد. تکنولوژی کمک کننده است اما نمی تواند جای انسان را بگیرد. در مورد هند پنالتی هم همین موضوع صدق می کند. پیشنهاد کرده بودیم وقتی پنالتی گرفته شود که دست بالاتر از شانه باشد اما فهمیدیم این شرایط همیشه الزاما درست نیست. باز هم داور باید در صحنه تصمیم بگیرد و دخالت او ضروری است.

کولینا در مورد استفاده از تکنولوژی آفساید خودکار نیز گفت: ۱۰ تا ۱۲ دوربین وجود خواهد داشت که۵۰ بار در ثانیه ۲۹ نقطه بدن بازیکن را چک می کند و نرم افزاری هم داریم که داده ها را تحلیل می کند تا در لحظه موقعیت بازیکنان مختلف و همچنین لحظه پاس دادن توپ را محاسبه کند و در عرض چند ثانیه داور مطلع خواهد شد که آفساید است یا نه. قطعا همه چیز سریع تر از الان خواهد بود.

در حالی که برخی بر این باورند که بازی بدون کمک داور ویدیویی بهتر است اما کولینا به عنوان یکی از بزرگترین داوران دنیای فوتبال نظر دیگری دارد: اگر می توانستم دوباره داوری کنم، دوست داشتم با کمک داور ویدیویی باشد. خیلی از داورها نتوانستند اشتباهاتشان را درست کنند آن هم اشتباهاتی که درست کردنشان تنها چند ثانیه طول می کشید. چرا باید از چنین چیز مهمی صرف نظر کرد؟ منطقی نیست. هرچند داور تمام تلاشش را می کند اما هیچ کس از اشتباه مصون نیست اگر لازم باشد می توانیم از کمک داور ویدیویی استفاده کنیم. 

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: کمک داور ویدیویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۰۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو)کارشناس داوری جنجالی‌ترین صحنه پرسپولیس - آلومینیوم؛ اورنوف روی گل اول خطا کرد؟

کارشناس داوری فوتبال گفت: داور، کمک داور اول و داور چهارم خطای اورنوف روی بازیکن آلومینیوم اراک را تشخیص ندادند.

علیرضا یزدانی در مورد نحوه قضاوت امیر عرب براقی در نیمه اول مسابقه آلومینیوم وپرسپولیس اظهار کرد: مهم ترین صحنه مسابقه در نیمه اول در دقیقه ۱۱ بود که اورنوف توپ را از بازیکن آلومینیوم گرفت و آن را تبدیل به گل کرد. در این صحنه مشخص است که توپ در کنترل بازیکن آلومینیوم بود و اورنوف با دست راست بازیکن حریف را لمس و اعمال نیرو کرد و صاحب توپ شد. در این صحنه باید خطای اورنوف اعلام می‌شد.

منبع:‌خبر ورزشی

tags # پرسپولیس ، جام حذفی ایران سایر اخبار اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ شهاب سنگی که دایناسورها را منقرض کرد به کجای زمین خورد و آن روز چه اتفاقی رخ داد؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • کارشناس داوری: بازیکن پرسپولیس قبل از زدن گل اول خطا کرد
  • (ویدئو)کارشناس داوری جنجالی‌ترین صحنه پرسپولیس - آلومینیوم؛ اورنوف روی گل اول خطا کرد؟
  • یزدانی: قبل از گل‌های اول پرسپولیس و آلومینیوم خطا رخ داد
  • بحث روز؛ VAR در فوتبال، قاضی عادل یا قاتل روح ورزش محبوب ما؟
  • داور را دو روز قبل از مسابقه عزل کردند!‏
  • تاریخ‌سازی در فوتبال ایتالیا؛ قضاوت یک تیم داوری زن در سری آ
  • خسرو حیدری بمب نقل و انتقالات را خنثی کرد
  • علیرضا فغانی چیزی شبیه به کولینا
  • علیرضا فغانی یکی مثل کولینا برای آسیایی‌ها
  • چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم