Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سعید شعبانی معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان در جلسه ستاد تشییع و تدفین شهدای گمنام استان با بیان اینکه 250 شهید خوشنام تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس وارد کشور شده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد شهدای تفحص شده 2 شهید وارد استان کردستان و بر مردم این استان میهمان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به استقبال از شهدای گمنام در استان کردستان گفت: همزمانی ورود پیکر مطهر شهدای گمنام با شهادت سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی و ایام فاطمیه، عطر و بوی معنوی خاصی به فضای استان خواهد بخشید.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان آغاز مراسم استقبال از این دو شهید والامقام را روز پنجشنبه 16 دی ماه ساعت 10 صبح اعلام و تصریح کرد: این مراسم با حضور آحاد مردم انقلابی استان کردستان از مسجد جامع شهر سنندج آغاز خواهد شد.

سردار ذبیح‌الله مالکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان در جلسه ستاد تشییع و تدفین شهدای گمنام استان با گرامیداشت یاد شهدا و تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و دومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و یارانش، پیکرهای مطهر ۲۵۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در کشور  و در 21 استان تشییع و تدفین می‌شوند.

وی اضافه کرد: طبق تصمیمات صورت گرفته استان کردستان میزبان یک شهید گمنام و شهید توفیق احمدی که همزمان با  شهیده فاطمه اسدی  تفحصص شده خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تدفین شهدای گمنام نشانه پایبندی مردم به ارزش‌های نظام و خون شهداست و قطعا این حضور، نورانیتی عظیم را در فضای استان کردستان منتشر خواهد کرد.

مالکی افزود: همه ما وظیفه داریم با خلوص و جدّیت در کارها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، زمینه استفاده مردم از سرچشمه‌ها و فیوضات معنوی را در کنار مزار شهدای گمنام فراهم کنیم، چرا که امنیت امروز ما وامدار گذشت و ایثار آنان است.

وی تصریح کرد: استان کردستان  از سال 81 تا به  امروز میزبان 38 شهید گمنام با 17 نقطه یادمان بوده است که  این استان روز پنجشنبه میزبان یک شهید دیگر خواهد شد.

مالکی با اشاره به برپایی مراسم گرامیداشت این دو شهید که همزمان در 21 استان  برگزار خواهد شد اظهار داشت: مراسم شبی با شهدا در شب‌های 14 و 15 همزمان با برگزاری مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا در مهدیه شهر سنندج برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: تشییع پیکر این دو شهید در روز پنجشنبه 16 دی ماه ساعت 10صبح  با حضور آحاد مردم انقلابی از مسجد جامع شهر سنندج آغاز خواهد شد که  پیکر شهید گمنام در صدا و سیمای مرکز کردستان آرام خواهد گرفت و پیکر شهید توفیق احمدی برای تدفین به شهرستان سقز اعزام خواهد شد.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: تشییع و تدفین شهید گمنام استان کردستان تشییع و تدفین شهدای گمنام شهید گمنام خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۱۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با اعلام زمان استقبال و وداع با پیکر مطهر شهدای گمنام، از تغییر در میزبانی خبر داد.

محمود مهدوی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان، با اشاره به اینکه در آستانه سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، استان کرمان میزبان دو شهید گمنام دفاع مقدس خواهد بود، اظهار کرد: مراسم استقبال از شهدای گمنام پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت از ساعت ۱۷:۳۰ در فرودگاه کرمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم وداع با شهدا در شهرهای رفسنجان و کوهپایه کرمان جمعه شب برگزار می شود، افزود: مراسم تشییع و خاکسپاری شهدا روز شنبه مصادف با سالروز شهادت امام صادق(ع) در رفسنجان از میدان شهید سلیمانی تا میدان حضرت ابراهیم (ع) و در کوهپایه کرمان از روستای عبدالله‌آباد تا منطقه سیمک برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان تصریح کرد: شهید متعلق به شهرستان رفسنجان ۲۴ ساله و در سال ۱۳۶۳ در منطقه بدر شرق دجله و شهید متعلق به کوهپایه کرمان ۱۹ ساله و در عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت رسیده است.

به گزارش ایمنا، پیش از این مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان از ورود چهار پیکر شهید گمنام به استان کرمان در سالروز شهادت امام صادق(ع) خبر داده بود که به نظر می‌رسد فراهم نبودن شرایط میزبانی در دو شهرستان دیگر علت تغییر در میزبانی استان کرمان ذکر شده است.

کد خبر 749253

دیگر خبرها

  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد
  • هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس مشخص شد
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • شناسایی هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس
  • بازگشت پدر به خانه
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال
  • پیکر پاک شهید جاویدالاثر ایلامی بعد از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد