Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت قصد دارد که نحوه توزیع بنزین را اصلاح کند و به جای آنکه تعریف سهمیه بندی بنزین براساس خودرو، این سهمیه را به هر کدملی اختصاص دهد.

محمدرضا خباز درباره سهمیه بندی بنزین براساس کدملی گفت: دولت آقای روحانی این طرح را در قالب لایحه بودجه سال 98 مجلس تقدیم کرد؛ براساس این طرح قرار بود به هر ایرانی ماهانه 20 لیتر بنزین داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می توانست آن را بفروشد یا استفاده کند اما مجلس این پیشنهاد را رد کرد چون نمایندگان تأکید داشتند بنزین باید همان هزار تومان باشد.

وی افزود: وقتی دولت نتوانست از طریق مجلس در اصلاح ساختار تخصیص سهمیه بنزین پیش برود از طریق دیگر آن را انجام داد که شد آنچه مشاهده کردیم بنابراین دولت دوازدهم این پیشنهاد را 3 سال پیش مطرح کرد اما رد شد. حالا این طرح در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است. البته تا به حال جزئیات طرح را منتشر نکرده اند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: اگر دولت به جای بنزین ارزان پول بنزین را توزیع کند این محاسن و خوبی هایی دارد. نخستین حُسن آن است که همه مردم به حق شان می رسند. آن روستایی دور دست هم می تواند سهمیه ماهانه خودش را بفروشد و از پولش استفاده کند.

وی افزود: مزیت دوم این روش آن است که دیگر بنزین قاچاق نمی شود چون امروز مقدار زیادی از بنزین های تولید داخل قاچاق می شود. خاصیت سوم این است که خودروهای با مصرف بالا از رده خارج خواهند شد. نکته چهارم آنکه مردم کمتر از خودروهای شخصی استفاده خواهند کرد و بیشتر به سمت استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی می روند که این مسئله قطعا به بهبودی پاکیزگی هوا کمک می کند.

خباز تأکید کرد: البته این طرح علاوه بر محاسنش، معایبی نیز دارد که باید در کنار هم دیده شوند و مسئولان اجرایی به یک تصمیم نهایی برسند. البته این منوط به آن است که تیم اقتصادی دولت در دیدگاه های اقتصادی شان یک دست باشند، الان متأسفانه این طور نیستند.

بیشتر بخوانید:

طرح دولت برای بنزین خانوارهای کم‌جمعیت/ سهمیه خودروهای عمومی چه می‌شود؟

توضیحات مهم وزیر نفت/ اعلام جزئیات اختصاص ۱۵ لیتر بنزین به هر کارت ملی

خبر یک نماینده درباره قیمت بنزین در سال آینده

21217

کد خبر 1587349

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اصلاح طلبان بنزین حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۱۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان

استاندار کردستان، گفت: سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی استان اختصاص یافت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش‌ از ظهر امروز در مراسم جهانی روز کارگر که در مجتمع فجر این شهر برگزار شد، با تبریک روز و هفته کارگر، اظهار داشت: جامعه کارگری، کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار و کارفرمایان  در کنار هم اقتصاد مملکت را به حرکت در می‌آوردند و در استان نیز عمده کار و زحمات این حوزه بر  دوش این قشر زحمت‌کش است.

وی با بیان اینکه استان‌های غرب کشور از جمله کردستان از مشکلات مزمن زنج می‌برند، گفت: امیدواریم که کم و کاستی‌ها با وجود نیروهای توانمند کردستانی در کشور برطرف شود.

استاندار کردستان با اشاره به مشکل بیمه کارگران، افزود: بر اساس اعلام مدیرکل تامین اجتماعی، خوشبختانه سهمیه 300 نفری برای برخورداری کارگران ساختمانی کردستان از بیمه اختصاص داده شد.

وی تصریح کرد: امیدواریم که مشکل بیمه سایر کارگران شاختمانی استان برطرف شود.

زارعی‌کوشا بیان کرد: کارگران نقش‌آفرینان اصلی تولید، توسعه و موتور محرکه و پیشران اقتصادی به شمار می‌روند که مسیر رشد و اعتلای کشور در خودکفایی و رسیدن به قله‌های افتخار را هموار می‌کنند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: تلاش و پشتکار قشر زحمت‌کش کارگر بر هیچ کسی پوشیده نیست، در سال "جهش تولید با مشارکت مردم" این قشر عزیز می‌توانند همچون گذشته در مسیر تعالی و پیشرفت کشور گام بردارند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه به کارگران ساختمانی استان کردستان
  • قطع سهمیه خودرویی «مادران» و «فرسوده‌ها»؟
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس