Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@18:49:35 GMT

مجلس در حوزه نظارت کارنامه قابل قبولی ندارد

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۲۱۵۴۶

مجلس در حوزه نظارت کارنامه قابل قبولی ندارد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، ابراهیم عزیزی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس چهارشنبه (8 دی‌ماه) گفت: مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از ارکان مهم و اساسی نظام اسلامی با دو بال قانونگذاری و نظارت به پرواز در می‌آید.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آنچه که در این مختصر می‌توان عرضه داشت صرف‌نظر از قانون‌گذاری که یقیناً باید به سمت کیفی شدن قوانین، گام‌های اساسی برداریم، امر مهم نظارت بر اجرای قوانین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: صادقانه باید اعتراف و اذعان کنیم که در امر نظارت، مجلس کارنامه قابل قبولی ندارد که اگر چنین بود شاید امروز شاهد مشکلات اقتصادی و معیشتی و تورم افسارگسیخته نبودیم.

عزیزی خاطرنشان کرد: اگر نظارت مجلس قاطع‌تر و جدی‌تر جلوه می‌کرد شاهد انحرافات عجیب از بودجه نبودیم. اگر نظارت مجلس قاطع بود شاهد مشکلات بی‌شمار مردم در بخش مسکن، شاهد عدم تبدیل وضعیت ایثارگران توسط دستگاه‌های اجرایی، شاهد پرداخت چند صد هزار میلیارد ارز ۴۲۰۰ تومانی و تشکیل قرارگاه مرغ و افزایش قیمت به پرواز در آمده آن نبودیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر نظارت مجلس قوی بود امروز عدول از قانون امری عادی و طبیعی جلوه نمی‌کرد. این نظارت مجلس است که امید را در دل مردم زنده نگه می‌دارد.

وی افزود: مجلس یازدهم در حال ورود به بررسی و تصویب دومین بودجه خود است. رسالت مجلس اقتضا می‌کند بودجه‌ای در مجلس به تصویب برسد که ضمن توجه جدی به روند تولید، گره‌گشایی از واحدهای تولیدی و زمینه‌سازی برای شکوفایی اقتصادی را در دستورکار خود قرار دهد و تورم غیرقابل تحمل بر مردم تحمیل نکند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بودجه ۱۴۰۱ باید ضمن توجه به عدالت در توزیع، در توزیع منابع و کم کردن محرومیت‌ها زمینه اجرای پروژه‌های بزرگ و محرک کشور را فراهم آورد.

عزیزی خاطرنشان کرد: مجلس باید تلاش کند با تصویب قوانین موثر و کارآمد از تمرکزگرایی و انحصار اختیارات در سطوح مرکزی جلوگیری کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در حوزه‌های مختلف از جمله آب و راه و... از مسئولین خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نظارت مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۱۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی ظهر پنجشنبه در حاشیه سفر خود به مشهد اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه هدف آماده شده است.

وزیر کشور گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088675

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی نامزد‌های انتخابات مجلس در مازندران
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است