Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیرکل هواشناسی استان کرمان پیک بارش های این سامانه در استان را در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه اعلام کرد و افزود: بارندگی ها در برخی مناطق استان از ۱۰۰ میلیمتر بیشتر خواهد بود و بیشترین حجم بارش تجمعی در جنوب استان که حدود ۱۱۰ میلیمتر است خواهیم داشت.

تورج جدیدی عصر امروز هشتم دی‌ماه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان افزود: همچنین حجم بارش تجمعی در عرب بین ۶۰ تا ۷۰ میلیمتر و در شمال استان ۲۰ تا ۳۵ میلیمتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میانگین بارش سال زراعی جاری تا کنون ۹.۳ میلیمتر ثبت شده است در حالی که در مدت مشابه سال قبل و بلند مدت به ترتیب ۲۵ و ۲۶ میلیمتر بوده است.


وی ادامه داد: میزان بارندگی های سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۶۳ درصد و نسبت به آمار بلند مدت ۶۴ درصد کاهش داشته است.


مدیرکل هواشناسی استان کرمان با اشاره به آمار بارش های سال زراعی جاری عنوان کرد: بیشترین بارش در شهرستان کوهبنان با ۱۹.۶ میلیمتر و کمترین آن مربوط به شهرستان های فهرج و ریگان که تقریبا بارندگی نداشته اند، است و در شهر کرمان ۱۰.۸ میلیمتر بارندگی ثبت شده است که حدود ۱۴ میلیمتر نسبت به مدت مشابه سال قبل و نسبت به بلند مدت مشابه ۸ میلیمتر کاهش بارندگی در شهر کرمان داریم.


وی با بیان این مطلب که استان کرمان تا امروز حدودا ۶.۸ درصد از بارش یکسال آب زراعی را دریافت کرده است، تصریح کرد: متاسفانه تا پایان بهمن حدود ۸۹ درصد از مساحت استان تحت تاثیر خشکسالی های خفیف و شدید قرار دارند.


جدیدی از کاهش ۰.۹ درجه سانتیگراد دمای استان کرمان تا آبان خبر داد و اظهار کرد: این سامانه ای که از عصر امروز وارد استان می شود یک سیستم سودانی است که در منطقه شکل گرفته و استان های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس و بوشهر را تحت تاثیر قرار می دهد و سامانه بسیار فعالی است و از اواخر وقت امروز در استان بارندگی ها شروع خواهد شد.


وی،پیک بارش های این سامانه در استان را در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه اعلام کرد و افزود: بارندگی ها در برخی مناطق استان از ۱۰۰ میلیمتر بیشتر خواهد بود و بیشترین حجم بارش تجمعی در جنوب استان که حدود ۱۱۰ میلیمتر است خواهیم داشت همچنین حجم بارش تجمعی در غرب بین ۶۰ تا ۷۰ میلیمتر و در شمال استان ۲۰ تا ۳۵ میلیمتر خواهد بود.


مدیرکل هواشناسی استان کرمان در پایان‌ اظهار کرد: بارندگی های این سامانه به صورت متناوب خواهد بود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بارندگي استان کرمان بارندگی ها مدت مشابه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۱۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ابر و وزش باد پدیده غالب جوی در کرمان

میترا یاوری با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابریست، گفت: امروز افزایش ابر و وزش باد پدیده غالب جوی در سطح استان است.
 
وی افزود: از اواخر روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور به استان، بیشتر مناطق را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این سامانه تا آخر هفته در سطح استان فعال است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: همچنین بارش‌ها با رعدوبرق، تند باد‌های لحظه‌ای همراه هستند و با توجه به بارش‌های این فصل آبگرفتگی معابر، جاری شدن رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست و در مناطق مستعد شاهد بارش تگرگ هستیم.

یاوری تصریح کرد: بیشینه بارش‌ها روز پنج شنبه در نیمه غربی، ارتفاعات جنوبی و برخی از مناطق شمالی است.

وی گفت: منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۷ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله زار با دمای ۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.
 
یاوری حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۹ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • دستکاری بارشها فاقد مستندات علمی است
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • مسافران تعطیلات آخر هفته مراقب باشند/ بارندگی در این مناطق شدید خواهد بود
  • وقوع ناپایداری های جوی در نقاط مختلف استان کرمان
  • افزایش ابر و وزش باد پدیده غالب جوی در کرمان
  • هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای استان کرمان
  • پایان هفته بارانی برای کرمان