Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ ربیعی مدیر عامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در میز اقتصادی خبر۱۴ گفت: قرار بود در پایان چشم انداز ۱۴۰۰، رتبه اول منطقه را در تولید و صادرات پتروشیمی داشته باشیم. سه جهش در این طرح در نظر گرفته شده بود که در جهش سوم، که مربوط به سال ۱۴۰۶ است، پیش بینی شده تولید در صنعت پتروشیمی به ۱۳۰ میلیون تن برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیر عامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس گفت: در جهش سوم و دوم صنعت پتروشیمی، پروژه‌هایی مطرح شده که از ارزش افزوده بالایی برخوردار هستند. در کشور هنوز محصولات پایه مربوط به پتروشیمی را نساخته ایم، اما در بخش پایه سرمایه گذاری خوبی شده و عمدتا صادراتی است.

سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی

ربیعی گفت: در  هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس  ۲۸ طرح اجرایی را پیش رو داریم که بالغ بر ۱۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است. اکنون ۸۰ درصد نیاز داخل را تامین می‌کنیم و سیاست این است ابتدا مصرف داخل را تامین کنیم  و پس از  آن به سراغ صادرات برویم که خوشبختانه در حال حاضر مازاد تولید داریم و ارزآوری خوبی داشته است.

 مدیر عامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به مشکلات خوراک در صنعت پتروشیمی ، گفت: تمام طرح‌ها بر اساس مجوز، خوراک دارند و تمامی آنها در حال اجرا شدن هستند. در برخی از سرمایه گذاری‌های بالادست مشکلاتی وجود داشت که متعلق به دولت بوده و کمبود بودجه داشته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت پتروشیمی سازمان خصوصی سازی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس صنعت پتروشیمی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۱۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۱۰۰ میلیون فوت مکعب گاز از مشعل‌های گازی کشور

مرتضی شاه میرزایی معاون وزیر نفت گفت: موضوع اصلی ما خوراک صنعت پتروشیمی ها است و ما وظیفه داریم راهبرد رهبر انقلاب به سرانجام برسد.

او افزود: صنعت پتروشیمی با سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی توانسته خوب عمل کند چرا که در گذشته هیچ سرمایه‌گذاری انجام نشد،امروز ما بیش از ۷۵ مجتمع پتروشیمی در کشور به صورت فعال داریم که مجموع تولید این مجموعه‌ها بالای ۹۳ میلیون تن در سال است. امسال تلاش ما این است که با جهش بلندی از مرز ۱۰۰ میلیون تن تولید عبور کنیم.

معاون وزیر نفت اضافه کرد: حدود ۱۰۰ میلیون فوت مکعب تاکنون از مشعل‌ها جمع آوری شده و طی دو سال و نیم آینده دیگر هیچ مشعلی در پالایشگاه‌ها کشور نخواهیم دید. برای مشعل‌های صنعت پتروشیمی هم برنامه ریزی شده و در حال حاضر نیمی از مشعل‌های صنعت پتروشیمی خاموش است. باقی مانده نیز مطابق برنامه تا ۳ سال آینده جمع آوری شود.

مهمترین راهبرد صنعت پتروشیمی تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی‌ها است و از این لحاظ بی نیاز شویم.

وی با اشاره به تنوع سبد محصولات پتروشیمی ایران با بیش از ۵۵۰ گرید مختلف تصریح کرد: صنعت پتروشیمی ایران همکاری و سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی با کشورهای همسو از جمله روسیه و کشورهای حوزه آسیای میانه در قطب‌های توسعه‌ای به‌ویژه در مناطق ماهشهر، چابهار و جاسک دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • توافق خصوصی‌سازی و هلدینگ خلیج فارس بر تغییر نام استقلال
  • شرکت‌های پتروشیمی بدهی خود را به شرکت گاز تسویه کنند
  • 15 درصد حقوق بازیکنان استقلال پرداخت شد
  • پرداخت ۱۵ درصد از قرارداد استقلالی ها قبل از بازی با تراکتور
  • استقلالی‌ها پولدار شدند
  • توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری توسط پتروشیمی‌ها
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • جمع آوری ۱۰۰ میلیون فوت مکعب گاز از مشعل‌های گازی کشور
  • تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور