Web Analytics Made Easy - Statcounter

با امضای تفاهم‌نامه بین جهاد دانشگاهی و وزارت نفت، جهاد دانشگاهی تهران، مکلف به ساخت ۵۹ حلقه کدیل دستگاه لوله مغزی سیار برای وزارت نفت شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ "نورس قنبرپور" رئیس مرکز تحقیقات و فناوری فرآوری مواد ویژه فلزی سازمان جهاد دانشگاهی تهران در نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی 1400 گفت: یکی از مهم‌ترین اتفاقات نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای سازمان جهاد دانشگاهی، امضای توافق‌نامه ساخت بار اول 59 حلقه کلاف لوله مغزی سیار به ارزش 4 میلیون و 720 هزار یورو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این پروژه برای نخستین بار در سال 1393 با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سازمان جهاد دانشگاهی تهران آغاز شد که در یک دوره سه ساله جهاد دانشگاهی تهران به بخش زیادی از دانش ساخت کلاف لوله مغزی دست یافت اما در مرحله ساخت و اجرا به‌علت نبود منابع مالی متوقف ماند. با پیگیری‌های انجام شده توسط این سازمان از طریق قراردادهای ساخت اول شرکت نفت قرارداد ساخت 59 حلقه کلاف دستگاه لوله مغزی سیار از اقلام‌های تک مصرفی منعقد شد.

ساخت clamping finger پروژه 200 مگاواتی شرکت ژنراتور مپنا پارس از دستاوردهای فلزی جهاد تهران

رئیس مرکز تحقیقات و فناوری فرآوری مواد ویژه فلزی سازمان جهاد دانشگاهی تهران گفت: ساخت clamping finger پروژه 200 مگاواتی شرکت ژنراتور مپنا پارس، یکی دیگر از دستاوردهای امسال این مرکز است که در استاتورهای توربو ژنراتورها کاربرد دارد. این قطعه از فولاد X120mn12  ساخته می‌شود که خواص مکانیکی بسیار زیادی دارد که برای مثال انرژی ضربه این فولاد حداقل 150 ژول است.

ساخت چرخ مسی خط properzi، از دیگر دستاوردهای سازمان جهاد دانشگاهی تهران

وی ساخت چرخ مسی خط properzi، را از دیگر دستاوردهای سازمان جهاد دانشگاهی تهران برشمرد و تصریح کرد: این محصول در واقع قالب خط ریخته‌گری پیوسته مس است که برای تولید مفتول‌های مسی استفاده می‌شود. تکنولوژی این قطعه اروپایی در اختیار سه کشور آلمان، ایتالیا  و فرانسه است که  مرکز تحقیقات برای نخستین بار در ایران چرخ مسی از آلیاژ مس-کروم-زیرکونیوم با قطر 230 سانتی‌متر را تولید کرده است.

رئیس مرکز تحقیقات و فناوری فرآوری، مواد ویژه فلزی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، ساخت مجموعه کامل کریستالیزاتورهای صنعت فولاد را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای امسال این مرکز دانست و گفت: برای نخستین بار در کشور مجموعه کامل کریستالیزاتورهای صنعت فولاد شامل صفحات کوچک و بزرگ تولید و در شرکت فولاد مبارکه مورد تست قرار گرفت و این نمونه، توانست تاییدیه کارفرما را اخذ کند.

به گفته قنبرپور، این مرکز هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی جهت تجاری‌سازی این محصول و تجهیز خط تولید خود است. در این نمایشگاه همچنین مذاکرات اولیه برای انعقاد قرارداد ساخت 150 عدد ماژول مقاومت‌های دینامیکی صنایع ریلی با جهاد دانشگاهی علم و صنعت انجام شد.

مرکز تحقیقات و فناوری فرآوری مواد ویژه فلزی جهاد دانشگاهی تهران در حوزه‌های تولید آلیاژهای فلزی، تولید قطعات صنعتی پایه فلزی و ساخت ماشین برخی ماشین‌آلات حوزه متالورژی فعالیت دارد. این مرکز با داشتن دو کارگاه امکانات لازم جهت ذوب و ریخته‌گری، نورد گرم، نورد سرد و فورج را دارد.

براساس این گزارش، نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی 1400 که به‌منظور معرفی و آشنایی بیشتر مدیران اجرایی و صنایع بزرگ با توانمندی این نهاد، از صبح یکشنبه 5 دی‌ماه در مرکز نمایشگاهی بوستان گفتگو آغاز به کار کرد تا پنج‌شنبه 9 دی ماه ادامه خواهد داشت.

بررسی جزئیات طرح جهش تولید دانش‌بنیان در مجلس/ اختصاص اعتبار 3 هزار میلیارد تومانی به سرمایه صندوق نوآوری و شکوفاییتولید 26 محصول نانویی جدید توسط دانش‌بنیان‌ها

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان شرکت های دانش بنیان سازمان جهاد دانشگاهی تهران مواد ویژه فلزی لوله مغزی سیار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۱۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاد دانشگاهی

رییس جهاد دانشگاهی با حضور در محل برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش از روند برگزاری این آزمون بازدید کرد و گفت: برنامه ریزی شده تا نتایج آزمون در نیمه دوم خردادماه ۱۴۰۳ از طریق مرکز آزمون جهاد دانشگاهی اعلام شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسن مسلمی نائینی، رییس جهاد دانشگاهی و هیات همراه صبح امروز (جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ماه) با حضور در دانشگاه‌های شهید بهشتی و علامه طباطبایی از دو حوزه برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش بازدید کردند.

مسلمی نائینی در حاشیه برگزاری این آزمون با بیان اینکه آزمون فوق با حضور بیش از ۴۰۶ هزار داوطلب به صورت همزمان در ۳۱ استان و ۱۵۴ شهر، ۸۰۲ حوزه و ۱۰۷۷ زیرحوزه در سراسر کشور برگزار شد، افزود: در استان تهران ۱۲ و در شهر تهران ۷ حوزه آزمون به این منظور در نظر گرفته شده است که دانشگاه‌های شهید بهشتی و علامه طباطبایی از جمله حوزه‌های آزمون در شهر تهران هستند.

وی با بیان اینکه آزمون فوق در ۴ رشته شغلی مربی تربیت بدنی و سلامت، امور تربیتی و مشاوره، امور تربیتی و سبک زندگی و مشاور برگزار شد عنوان کرد: با برگزاری این آزمون توسط جهاددانشگاهی ۱۹ هزار و۱۷۴ نفر پس از مراحل مصاحبه و گزینش استخدام وزارت آموزش و پرورش خواهند شد.

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه نتایج آزمون کتبی در نیمه دوم خردادماه ۱۴۰۳ از طریق مرکز آزمون جهاددانشگاهی اعلام می‌شود، مسئولان آموزش و پرورش پیش بینی کرده اند که پذیرفته شدگان مهر ماه مشغول به کار شوند.

وی تیم اجرایی و مدیریتی این آزمون را در سطح کشور با احتساب عوامل اجرایی دانشگاه‌ها بیش از ۱۰ هزار نفر ذکر کرد و گفت: مرکز آزمون جهاد از سال ۱۳۹۶ شروع فعالیت خود را آغاز کرده و در حدود ۶ سال گذشته ۶۵ آزمون برای دستگاه‌های مختلف اجرایی و بخش عمومی برگزار کرده که بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در مجموع آزمون‌های آن حضور داشته‌اند.

گفتنی است تعداد کل داوطلبان این آزمون ۴۰۶ هزار و ۲۱۴ نفر هستند که از این مجموع ۸۸۶۷۱ نفر (۲۲ درصد) را مردان و ۳۱۷۵۴۳ نفر (۷۸ درصد) را زنان تشکیل می‌دهند. همچنین استان‌های سمنان و قزوین کمترین داوطلب و استان‌های تهران و خراسان رضوی بیشترین داوطلب را داشته‌اند.

ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش از روز ۱۷ بهمن تا روز ۲۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ انجام گرفت که در مجموع ۷۹ درصد داوطلبان با مدرک کارشناسی، ۱۶ درصد با مدرک کارشناسی ارشد و ۵ درصد نیز با مدارک دیگر (دکتری، حوزوی و حافظین قرآن) در این آزمون ثبت نام کردند.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، همانگونه که رییس جهاددانشگاهی تاکید کرده‌اند، نتایج کتبی آزمون نیمه دوم خردادماه ۱۴۰۳ از طریق مرکز آزمون جهاددانشگاهی (https://hrtc.ir) اعلام می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • برگزاری آزمون گسترده استخدامی مشاغل کیفیت بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاد دانشگاهی هرمزگان
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاد دانشگاهی
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزگار در استان سمنان
  • آزمون استخدامی آموزش و پرورش با رقابت ۹۴۲۵ داوطلب در گیلان برگزار شد
  • رقابت ۱۶ هزار و ۴۷۱ داوطلب کرمانشاهی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • اعلام آمادگی استاندار گلستان برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه مشترک با جهاد دانشگاهی
  • دستاوردهای جهاد دانشگاهی برای مردم تبیین شود
  • اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران افتتاح می‌شود
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، فردا در ۱۱ شهر فارس