Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@17:26:27 GMT

بررسی دورنمای همکاری در نشست سران کشورهای همسود

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۲۱۹۴۴

بررسی دورنمای همکاری در نشست سران کشورهای همسود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نشست سران کشورهای عضو جامعه همسود  به میزبانی روسیه در شهر سن پترزبورگ برگزار شد.

در جریان این نشست روسای جمهور کشورهای مستقل مشترک المنافع در مورد مسائل مهم مربوط به همکاری در چارچوب این اتحادیه بحث و تبادل نظر کردند.

طی این نشست همچنین مسائل مربوط به تقویت بیشتر همکاری های چندجانبه بین کشورهای عضو، از جمله در زمینه های اجتماعی و اقتصادی، فرهنگ، بشردوستانه و همچنین در خصوص مسائل امنیتی بررسی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوتین طی این دیدار بیماری همه گیر را آزمایشی برای منطقه عنوان کرد.

بنابر سخنان وی، در این دوره سخت، همه کشورهای جهان با پیامدهای جدی مواجه شده اند که حوزه های اجتماعی و اقتصادی را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی یکی از موضوعات اصلی که سران کشورهای همسود را در چارچوب این نشست گردهم آورده و نیاز به بررسی عمیق تر دارد مبارزه مشترک با همه گیری کرونا عنوان کرد و به فعالیت های مشترک علمی، تهیه دارو، عوامل پیشگیرانه، سیستم های تبادل و آزمایش و سایر ابزارها برای پیروزی بر این بیماری اشاره کرد.

«آنا پوپووا» پزشک ارشد روسیه که همچنین در این نشست به دعوت رئیس جمهور این کشور حضور داشت اقدامات لازم برای مقابله با تهدیدات ایمنی بیولوژیکی در فضای همسود را بیان داشت.

وی در این راستا، بر ضرورت ایجاد یک سیستم منطقه‌ای واحد از اقدامات با هدف توسعه تحقیقات علمی، کمک متقابل و تبادل فناوری، تضمین استقلال فناوری و تحقیقاتی، ایجاد امکانات و آزمایشگاه ها با استفاده از نیروی خودی، تقویت سازوکارهای مشترک برای پیشگیری و پاسخ به خطرات ایمنی بیولوژیکی، از جمله خطرات دارای ماهیت عمدی تاکید کرد.

وی افزود که در طول سفرهای کاری خود به ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، مذاکرات انجام داده و در حال حاضر اقدامات آتی برای کار مشترک مشخص شده اند.

طبق پیش بینی پوپووا ایجاد مراکز در همکاری و سرمایه گذاری طرف روسی در این کشورها احتمالا در سال 2025 میلادی به پایان می‌رسد.

به گفته این مقام بهداشتی روسیه این مراکز به مدرن ترین امکانات برای حمایت از تحقیقات در زمینه ایمنی بیولوژیکی، آموزش پرسنل ملی، توسعه ابزارهای تشخیصی و درمانی تبدیل خواهند شد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری سن پترزبورگ دورنمای همکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۱۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در دیدار حسین گروسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با محمد‌ مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی راهکارهای گسترش روابط فی مابین و همکاری های در حوزه فرهنگی و اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق و احیای مجتمع فرهنگی و هنری منطقه آزاد ماکو از جمله موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.

مقرر شد بزودی تفاهم نامه همکاری فی مابین به امضای طرفین برسد.

دیگر خبرها

  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی
  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه