Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سومین و آخرین روز از هفته نخست رقابت‌های بین المللی اسکی آلپاین گرامیداشت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی (انتخابی المپیک زمستانی ۲۰۲۲) امروز(چهارشنبه) در پیست اسکی توچال پیگیری شد .در بخش مردان حسین ساوه شمشکی به عنوان نخست دست پیدا کرد، محمد کیادربندسری دوم شد و سید مرتضی جعفری(از باشگاه صنایع خودروسازی ایلیا) در رده سوم قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش زنان نیز عاطفه احمدی(از باشگاه راه برفی با حمایت صنایع خودروسازی ایلیا) به عنوان نخست دست پیدا کرد.صدف ساوه شمشکی در رده دوم قرار گرفت و فروغ عباسی سوم شد.

این مسابقات در بخش مارپیچ بزرگ و زیر نظر نماینده فدراسیون جهانی اسکی برگزار شد.

رقابتهای انتخابی المپیک زمستانی ۲۰۲۲ طی هشت مرحله در سه هفته برگزار خواهد شد تا تکلیف نفرات اعزامی به این بازی‌ها مشخص شود.

عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی در پایان هفته نخست لیگ بین المللی اسکی آلپاین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اسکی بازان کشورمان چند روز پیش در رقابت‌های بین‌المللی ترکیه حضور پیدا کردند و حالا هم طی هشت مسابقه در داخل کشور با هم به رقابت می‌پردازند.این مسابقات زیر نظر فدراسیون جهانی برگزار شده و امتیاز جهانی برای اسکی بازان در آن لحاظ می‌شود. در پایان رقابت‌های انتخابی نفرات برتر از نظر امتیاز جهانی به بازی‌های المپیک زمستانی اعزام می‌شوند.

وی در خصوص اهمیت به برنامه‌های فرهنگی به خصوص در سال المپیک زمستانی گفت: ورزش یک پدیده اجتماعی است و بالاترین قدرت دیپلماسی در ورزش نهفته است و یکی از مهمترین مولفه‌های اثر گذار ارتباطی بخش فرهنگی است. تمام تلاش فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی در این است که تصویر بسیار خوبی از ورزش و جوانان کشورمان به نمایش بگذاریم. در المپیک پیش رو هم با ارتباط با سازمان‌هایی که در فضای فرهنگی به ما کمک می‌کنند از بسته‌های فرهنگی استفاده می‌کنیم و یک بسته فرهنگی نیز از طرف خود فدراسیون و کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان تهیه شده است تا در تعاملاتی که در کشور چین داریم از این ظرفیت پیش رو به نحو شایسته‌ای استفاده کنیم.

رییس فدراسیون اسکی در خصوص‌شرایط خاص در این دوره از بازی‌های المپیک زمستانی و انتظار از ملی پوشان اعزامی گقت: علاوه بر موضوع کرونا که یک مشکل جهانی بود شرایط خاص اقلیم کشورمان و کمبود برف هم به لحاظ فنی و کیفی مشکلات زیادی ایجاد کرده است. ما در ابتدا یک حضور خوب و مناسب و شایسته و در خور ورزش ایران از نمایندگان کشورمان انتظار داریم و بعد به رنک و امتیاز در بین اسکی بازان دنیا فکر می‌کنیم اما واقعا اگر بتوانیم سرمایه گذاری خوبی داشته باشیم و از دانش خوب مربیان به روز استفاده کنیم به نظرم ظرفیت اسکی ایران به مراتب بالاتر از این است و با برنامه ریزی خوب می‌توانیم در المپیک‌های بعدی اتفاقات خوبی رقم بزنیم ضمن اینکه در این المپیک هم اصلا کم امید نیستیم و مطمئنم ورزشکاران‌مان تمام تلاششان را می‌کنند تا بهترین اتفاقات را برای کشور رقم بزنند .

وی در خصوص عملکرد درخشان سمانه بیرامی در مسابقات بین المللی ترکیه گفت: واقعا اتفاق بی‌نظیر و منحصر به فردی برای ورزش ایران به ویژه در اسکی صحرانوردی اتفاق افتاد. سمانه بیرامی به عنوان نفر اول در بین نمایندگان ۱۵ کشور شرکت کننده که هفت نفرشان ورزشکاران انتخاب شده در المپیک زمستانی بودند قرار گرفت و این اتفاق نشان می‌دهد بیرامی فوق العاده عمل کرد و بسیار توانمند است اگرچه علیرغم همه پیگیری‌هایی که کردیم تا این لحظه موفق نشده‌ایم به سهمیه المپیک بخش زنان صحرانوردی برسیم. ولی باز در حال تلاش هستیم و مکاتبات رسمی را انجام می‌دهیم و امیدواریم همه کمک کنند این سهمیه را زنده کنیم.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: اسکی آلپاین حسین ساوه شمشکی ساوه شمشکی فدراسیون جهانی اسکی فدراسیون اسکی کمیته ملی المپیک اسکی صحرانوردی اسکی آلپاین اسکی صحرانوردی حسین ساوه شمشکی ساوه شمشکی عباس نظریان فدراسیون اسکی فدراسیون جهانی اسکی کمیته ملی المپیک المپیک زمستانی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۲۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟

برخی از کشتی‌گیران کشورمان با ملیت دیگر در انتخابی المپیک پاریس مبارزه خواهند کرد.

به گزارش فارس، مسابقات کشتی آزاد و فرنگی جام هنری دگلان فرانسه در حالی بهمن ماه سال گذشته برگزار شد که چند کشتی‌گیر ایرانی با ملیت‌های مختلف موفق به کسب مدال شدند.

محمد متقی‌نیا ملی‌پوش اسبق ایران و دارنده مدال برنز جوانان جهان کشتی‌گیر ایرانی بود که در وزن ۷۴ کیلوگرم برای اسپانیا کشتی گرفت و صاحب مدال طلای این مسابقات شد.

اتحادیه جهانی کشتی اسامی شرکت‌کنندگان در آخرین رویداد کسب سهمیه المپیک را اعلام کرده که نام متقی‌نیا در وزن ۷۴ کیلوگرم به چشم می‌خورد. وی در این رویداد انتخابی برای تیم‌ملی اسپانیا مبارزه خواهد کرد.

در کشتی فرنگی نیز نیکولای محمدی در وزن ۶۰ کیلوگرم برای دانمارک در این انتخابی و برای کسب سهمیه کشتی می‌گیرد.

آرش یوشیدا هم کشتی‌گیر دورگه تیم ملی ژاپن است که در ۹۷ کیلوگرم در ترکیه برای کسب سهمیه المپیک تلاش خواهد کرد. وی در انتخابی قاره آسیا مقابل امیرعلی آذرپیرا مغلوب شد و به سهمیه نرسید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم
  • مطیعی: دو و میدانی را با کمترین تنش به رئیس جدید تحویل می‌دهیم
  • حسن یزدانی در المپیک پاریس برابر قاتل تیلور؛ اشتباه یا احترام؟
  • شمشیرباز یزدی از کسب سهمیه المپیک بازماند