Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود منصور روز چهارشنبه در آیین آغازین پویش مردمی ایران سرسبز در ارتفاعات سبز کمربند جنوبی مشهد اظهار کرد: حفظ منابع طبیعی و عناصر مهم از جمله آب، خاک، پوشش گیاهی و هوا، اهمیت بسزایی در تحقق استقلال و امنیت کشور دارد.

وی با بیان اینکه ایران کشوری خشک و نیمه خشک است که بارندگی آن معادل یک‌سوم متوسط جهانی است و حال آنکه میزان تبخیر در ایران سه برابر دنیاست، ادامه داد: بخش زیادی از عرصه های کشور در معرض فرسایش آبی است و سالانه قریب به ۱۶ تن خاک در هکتار نیز بر اثر فرسایش بادی از دست می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول بدون ذکر آمار بیشتری اظهار کرد: شهرها و روستاهای فراوانی در معرض سیلاب و بخشی از پهنه های کشور نیز تحت تاثیر فرسایش بادی است که با وجود همه این مشکلات معتقدیم با تلاش، همگرایی و هماهنگی این مشکلات قابل رفع است و خسارات ناشی از آن کاملا قابل مهار است.

وی ادامه داد: به همین دلیل دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی سندی با عنوان شجره طیبه در کمیته فرهنگی خود تنظیم و تصویب کرده که برای آن تاکنون بیش از ۳۰ پیوست تهیه و تصویب شده که به موجب این سند مقرر شده تا سال ۱۴۱۴ بیش از ۵۰۰ میلیون نهال و بذر در عرصه های طبیعی کاشته شود که از آن به نام پویش "ایران سرسبز،  ایران قوی" یاد می شود و به یاد هر شهید در کشور هزار درخت کاشته می شود.

منصور با بیان اینکه در این قالب ۷۰ دستگاه اجرایی کشور مشارکت دارند و مدت اجرای پویش از امسال برای مدت ۱۴ سال در نظر گرفته شده است، ادامه داد: نکته مهم در تعیین این هدف بلند برای حفظ منابع طبیعی کشور در این است که تحقق این مهم کار تک بعدی دستگاههای اجرایی و دستگاههای حاکمیتی نیست بلکه بیش و پیش از همه جوامع محلی و مردم در تحقق و تداوم آن نقش آفرینند.

وی ادامه داد: به همین دلیل در تحقق این پویش و بنابر ضرورت شاهد حضور گسترده مردم در سراسر کشور هستیم.

رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری اظهار کرد: قبل از این نیز پویش بذرکاری برای احیای جنگلهای زاگرس انجام شده بود که شاهد حضور موثر و مشارکت مردم در ۷۴ شهر و ۱۱ استان واقع در دامنه های زاگرس در آن بودیم.

وی تاکید کرد: سازمان جنگلها، منابع طبیعی و آبخیزداری رسالت خود می داند که پیگیری، هماهنگی و نقش آفرینی محوری برای تحقق این پویش را بر عهده داشته باشد اما دست یاری به سوی عموم مردم و دستگاهها دراز می کند تا این سازمان را در راستای اهداف بلند این کار یاری دهند.

منصور اظهارکرد: حفظ منابع طبیعی به عنوان فرهنگ عمومی رسالتی همگانی است و چنین پویش هایی نشان از همراهی همه ما برای حفظ منابع طبیعی دارد.

مشاور فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی در امر بسیج نیز در این مراسم با اشاره به اعلام آمادگی بسیج و سپاه استان برای مشارکت قوی در چنین  برنامه‌هایی اظهار کرد: هرجا که دولت از ظرفیت کم نظیر بسیج استفاده کرده است شاهد کارایی بیشتر و پیشرفت مطلوب امور بوده ایم.

سردار مجتبی غفورپور اظهار کرد: تببین، آموزش، اجرا و نگهداری زنجیره مهمی در احیای اراضی است که اگر درست اجرا نشود، هدف اصلی را دچار چالش می کند.

وی تاکید کرد: درختان یادگاری برای نسل های آینده هستند و باید از آنها حفاظت و صیانت شود.

در پایان این مراسم همسر سردار شهید محمود کاوه نیز به یاد آن شهید بزرگوار نهالی کاشت.

برچسب‌ها کاشت نهال مشهد قانون حفاظت از خاک سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور خشکسالی یگان حفاظت سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری ستاد توسعه فناوری آب خشکسالی فرسایش و محیط‌زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاشت نهال مشهد قانون حفاظت از خاک کاشت نهال مشهد قانون حفاظت از خاک سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور خشکسالی یگان حفاظت سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری حفظ منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۲۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک به فقرا به عنوان یک الگو در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی در پویش دست‌های مهربان که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی و اموال تملیکی در کردستان برگزار شد، اظهار داشت: این پویش بیانگر احسان، انفاق و توجه به محرومان است.

وی تصریح کرد: تمام ادارات ظرفیت های خیلی خوبی دارند که بتوانند قدری از فقر جامعه را بزدایند و این فقط مختص به یک اداره و یا دو اداره نیست، لذا عقیده بنده این است در همه ادارات و سازمان‌های استان کردستان یک پویش رسیدگی به فقرا تشکیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی افزود: با وجود اینکه‌ در استان کردستان ۵۵ هزار کارمند وجود دارد اگر ۵۵ هزار کارمند فقط ماهانه مبلغ کمی در این راستا کمک کنند، شاهد اینگونه کارهای نیک می شویم.

وی در ادامه بیان داشت: اگر هر اداره ای و یا هر فردی به سمت کارهای خیرخواهانه و انفاق برود کار پسندیده و نیکویی است؛ کاری که اکنون سازمان تبلیغات اسلامی کردستان و سازمان اموال تملیکی در استان انجام داده است یک الگوی بسیار خوبی است و انشاءالله به عنوان یک طرح در شورای اداری استان کردستان مطرح شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: توجه به مؤمنین و مؤمنات جزئی از دین ما است، شخصی به نزد  امام صادق علیه السلام آمد و گفت: یابن رسول الله تعدادی افراد جلوی در اجازه ورود می خواهند، گفتند چه‌ کسانی هستند؟ پاسخ دادند طرفداران و پیروان شما هستند، حضرت فرمودند پیروان من هستند؟ به فقرا کمک می کنند به ضعفا کمک می کنند؟ آن شخص پاسخ داد آنقدر نیست که به حساب بیاید، حضرت دوباره فرمودند آنها پیروان ما نیستند. 

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی بیان داشت: نماز و روزه از واجباتی است که برای خودمان است، اما توجه به محرومین و فقرا و کمک به نیازمندان از واجبات الهی است.

وی در پایان تأکید کرد: امیدواریم تلاش ها مستدام و پیگیر باشد و بتوانیم افراد جامعه را به سمت و سوی کمک به فقرا تشویق و ترغیب کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جایزه سالانه یونسکو به خبرنگاران غزه اعطا شد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • کمک به فقرا توسط کارمندان در کردستان نهادینه شود
  • کمک به فقرا به عنوان یک الگو در جامعه نهادینه شود
  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • مجمع عمومی سالانه «فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی» برگزار شد
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  •  اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور