Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت،   «علیرضا پیمان‌پاک» در حاشیه جلسه‌ای که با هدف ارائه خدمات شرکت‌های کشتیرانی تابعه جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، از پیگیری مجدانه سازمان توسعه تجارت ایران در مرتفع کردن مشکلات حوزه حمل و نقل دریایی کالاهای صادراتی خبر داد.  

وی افزود: از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم، جلسات و هماهنگی‌های متعددی با جامعه صادرکنندگان، سازمان‌های متولی حمل و نقل و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شده و ضمن رصد و استخراج مشکلات این بخش، نسبت به ارائه راهکارهای کاربردی و همچنین پیگیری توسعه حمل و نقل صادراتی دریایی کشور اقدام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیمان‌پاک اظهار داشت: لازم است مشکلات و تنگناها به طور منطقه‌ای مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به تفاوت ساختار حمل و نقل صادراتی در جنوب و شمال کشور، ضمن تلاش برای تقویت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان ناوگان ملی کشور از توانمندی‌های بخش خصوصی نیز استفاده بهینه به عمل آورد.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران یادآور شد: در آینده نزدیک، جلسات میان صادرکنندگان و شرکت‌های کشتیرانی به تفکیک برگزار شده و تصمیمات متخذه در هر جلسه مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی تصمیم‌گیری بدون استفاده از نظرات ذی‌نفعان حمل و نقل را مردود دانست و گفت: در صورتی که جامعه صادرکنندگان نیازهای خود را به صورت کارشناسی ارائه کنند، مجموعه‌های حمل و نقل قادر خواهند بود نسبت به تبدیل توانمندی‌های بالقوه به بالفعل و استفاده کامل از ناوگان حمل و نقل در اختیار اقدام کنند.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه برقراری خطوط منظم دریایی در حوزه دریای خزر با نرخ‌های حمل و نقل ترجیحی، پیگیری خرید یا اجاره کشتی‌های رو رو یا کامیون‌بر و همچنین تلاش در جهت اطلاع‌رسانی خدمات شرکت‌های کشتیرانی با هدف استفاده از فرصت ایجاد شده در حوزه حمل و نقل صادراتی را از جمله اقدامات سازمان توسعه تجارت ایران در طول دو ماه اخیر دانست و گفت: حمایت و پشتیبانی از لجستیک صادراتی نیازمند همگرایی و همفکری کلیه بخش‌های خصوصی و دولتی بوده و سازمان توسعه تجارت ایران نیز در این مسیر حرکت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، این جلسه با هدف ارائه خدمات شرکت‌های کشتیرانی ایران و با حضور ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران، نمایندگان گمرک ایران، سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت‌های کشتیرانی تابعه ایران و تعدادی از صادرکنندگان و اتحادیه‌های صادراتی برگزار شد.

برچسب‌ها سازمان توسعه تجارت ایران توسعه صادرات تعرفه صادراتی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان توسعه تجارت ایران توسعه صادرات تعرفه صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران توسعه صادرات تعرفه صادراتی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران شرکت های کشتیرانی توسعه تجارت حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۲۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از ۳۰ کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می‌یابند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد صادق قنادزاده معاون ارتقا کسب و کار‌های بین المللی سازمان توسعه تجارت در نشست خبری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا اظهار داشت: ایران و کشور‌های آفریقایی از ظرفیت یکدیگر برای همکاری‌های اقتصادی مطلع نیستند بنابراین برگزاری این اجلاس همزمان با نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی در برای شناخت زمینه‌های تجاری طرفین است.

وی افزود: باکشور‌های آفریقایی میتوان در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، کشت فراسرزمینی، واردات مواد اولیه تولید و ... می‌توان همکاری مختلفی داشت.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: با توجه به تخصص ایران در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی چند گروه از قاره آفریقا برای مذاکرات تخصصی در این حوزه هابه ایران می‌آیند.

وی تصریح کرد: در مساله زیر ساخت‌های بانکی با آفریقا هم یک کارگروه تخصصی تشکیل شده است برای حوزه خدمات مالی و بانکی طراحی شده است.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از ۳۰ کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می‌یابند.

دیگر خبرها

  • خط کشتیرانی منظم از ایران به غرب آفریقا راه‌اندازی می‌شود
  • ایجاد خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا/ افزایش رایزنان بازرگانی در آفریقا 
  • خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا توسعه می‌یابد
  • توسعه خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا
  • وزیر صمت: خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا توسعه می یابد
  • وقوع حادثه دریایی جدید در جنوب غرب عدن
  • حادثه دریایی جدید در جنوب غرب عدن
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند
  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • نمایش توانمندی‌های صادراتی نخبگان کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»