Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از امضای تفاهم‌نامه بین این سازمان و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با هدف استفاده از ظرفیت مناطق آزاد در جهت گسترش بازارهای صادراتی خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، علیرضا پیمان‌پاک اظهار داشت: این تفاهم‌نامه با رویکرد ارتقای سطح همکاری‌های دو طرف و با هدف گسترش و توسعه تجارت خارجی‌، بازاریابی‌، تبلیغ و گسترش بازارهای جهانی کالا و خدمات صادراتی، توانمندسازی بنگاه‌های تجاری و افزایش ظرفیت آنها به منظور توسعه صادرات غیرنفتی و بهبود تراز بازرگانی‌، توسعه همکاری‌های دوجانبه‌، چندجانبه و منطقه‌ای ‌با سایر کشورها و نیز ارائه تسهیلات و کمک برای توسعه صادرات و اطلاع‌رسانی تجاری فعالان اقتصادی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس این تفاهم‌نامه و به منظور نیل به اهداف صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مقرر شد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران نسبت به تهیه و تدوین سند توسعه صادرات اقدام کنند.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: با توجه به انعقاد قرارداد فی‌مابین شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی برای شناسایی ظرفیتها و توانمندی های مناطق آزاد کشور در بازارهای هدف، طراحی ساز و کارهای مناسب برای نیل به این هدف از جمله محورهای دیگر تفاهمات صورت گرفته است.

پیمان پاک اضافه کرد: همچنین به منظور توسعه و گسترش پیوندهای استراتژیک میان مناطق آزاد با کشورهای هدف و توسعه همکاری و همگرایی اقتصادی منطقه‌ای کشور برای کسب درآمد ارزی و ایجاد ارزش افزوده، مقرر شد سازمان توسعه تجارت ایران همکاری و مساعدت لازم برای تشکیل مناطق آزاد بین مرزی و فرامرزی را به عمل آورد.

خاطر نشان میسازد، این تفاهم‌نامه میان سعید محمد، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و علیرضا پیمان‌پاک، معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و دبیر شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی کشور منعقد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سازمان توسعه تجارت ایران شورایعالی مناطق آزاد توسعه صادرات تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۲۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از ۳۰ کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می‌یابند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد صادق قنادزاده معاون ارتقا کسب و کار‌های بین المللی سازمان توسعه تجارت در نشست خبری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا اظهار داشت: ایران و کشور‌های آفریقایی از ظرفیت یکدیگر برای همکاری‌های اقتصادی مطلع نیستند بنابراین برگزاری این اجلاس همزمان با نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی در برای شناخت زمینه‌های تجاری طرفین است.

وی افزود: باکشور‌های آفریقایی میتوان در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، کشت فراسرزمینی، واردات مواد اولیه تولید و ... می‌توان همکاری مختلفی داشت.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: با توجه به تخصص ایران در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی چند گروه از قاره آفریقا برای مذاکرات تخصصی در این حوزه هابه ایران می‌آیند.

وی تصریح کرد: در مساله زیر ساخت‌های بانکی با آفریقا هم یک کارگروه تخصصی تشکیل شده است برای حوزه خدمات مالی و بانکی طراحی شده است.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از ۳۰ کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می‌یابند.

دیگر خبرها

  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و سریلانکا
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری