Web Analytics Made Easy - Statcounter

بحران شیوع کرونا در اراضی اشغالی آثار و پیامد‌های اقتصادی گسترده‌ای داشته است. خبرگزاری‌های میزان – براساس آمار‌ها در سال ۲۰۲۰، حدود ۲۱ درصد از ساکنان اراضی اشغالی زیر خط فقر زندگی کردند.   به گزارش «یدیعوت آحرونوت»، شیوع کرونا تاثیرات اقتصادی آشکاری بر جمعیت شاغلان در اراضی اشغالی داشته است.   آسیب دیده‌ترین افراد در بازار کار نیز کسانی بودند که دستمزدشان حتی پیش از شیوع کرونا، پایین بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  طی سال‌های گذشته نرخ فقر در زمینه‌های مختلفی در اراضی اشغالی افزایش یافته است که از جمله آن‌ها می‌توان به نرخ فقر خانواده‎ها، نرخ فقر افراد و نرخ فقر کودکان اشاره کرد.   در گزارش سالانه بررسی فقر رژیم صهیونیستی آمده است که شیوع کرونا و مقابله با آن، منجر به بحران اقتصادی شدیدی در سال ۲۰۲۰ در اراضی اشغالی شد و تعداد شاغلان را به شدت کاهش داد.   بررسی‌ها نشان می‌دهند که نرخ فقر در اراضی اشغالی در سال ۲۰۲۱ نیز کاهش نیافته است. بیشتر بخوانید: افزایش بیماری‌ها در غزه بر اثر آلودگی‌های آب آشامیدنی و زیرزمینی روند صعودی آمار بیکاری نرخ فقر افراد در سال ۲۰۲۱ طبق برآورد از ۲۱.۶ درصد به ۲۲.۷ درصد و در میان کودکان از ۲۹.۲ درصد به ۳۱.۲ درصد افزایش یافته است.   این بدان معناست که ابعاد فقر در سال ۲۰۲۱ به ابعاد فقر در سال ۲۰۱۹ یعنی قبل از شیوع بحران کرونا رسیده است.   یافته‌ها در این زمینه نشان می‌دهند که نرخ فقر در مناطق جنوبی اراضی اشغالی بالاتر بوده و به ۲۵ درصد می‌رسد.   ناامنی غذایی اعراب و جمعیت ارتدوکس که از نرخ فقر قابل ملاحظه‌ای رنج می‌برند نیز در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ ادامه داشته است.   انتهای پیام/ برچسب ها: رژیم صهیونیستی نفتالی بنت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی نفتالی بنت اراضی اشغالی شیوع کرونا نرخ فقر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۲۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژیر خطر در کریات شمونا از بیم حمله پهپادی به صدا درآمد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رسانه های رژیم صهیونیستی از شنیده شدن صدای آژیر خطر در کریات شمونا و شهرک های اطراف آن در اصبع الجلیل در شمال فلسطین اشغالی از بیم حمله پهپادی خبر دادند.

همزمان منابع خبری از حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به کفرشوبا در جنوب لبنان خبر دادند.

همچنین جنگنده های رژیم صهیونیستی یک منطقه را در حدفاصل میان عیتاالشعب و القوزح در جنوب لبنان هدف قرار دادند.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 6090253

دیگر خبرها

  • آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد/ حمله جدید به المالکیه
  • آژیر خطر در کریات شمونا از بیم حمله پهپادی به صدا درآمد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان صهیونیست در شمال اراضی اشغالی
  • بلینکن بار دیگر به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند
  • آنتونی بلینکن بار دیگر به تل‌آویو سفر می‌کند
  • ببینید | عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌ های اشغالی فلسطین
  • عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین
  • هیئت مصری برای مذاکره درباره اسرا به اراضی اشغالی می‌رود
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود