Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر وحیدرضا زیدی‌فرد، روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: صنعت باید به سمت هوشمند شدن برود تا کارآیی بیشتری در موضوعات محوله پیدا کند و بر همین اساس، این وزارتخانه در حال تهیه فراخوان هایی در موضوعات مورد نیاز خود است که به زودی منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: این وزارتخانه بر استفاده از شرکت‌های دانش بنیان تاکید بسیاری دارد و بر همین اساس امروز و در بازدید از یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در پاک علم و فناوری خراسان، قراردادی در خصوص هوشمندسازی و گاز با این شرکت به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: این وزارتخانه به سمت هوشمندسازی گام برداشته است تا با توجه به دانش بومی بتواند موضوعات آینده خود را شناسایی و در این مسیر گام بردارد زیرا صنعت نفت باید هوشمند شود.

زیدی‌فرد با اشاره به بازدید خود از شرکت‌های دانش‌بنیان و نمایشگاه دستاوردهای حوزه انرژی گفت: پارک علم و فناوری خراسان نشان داده است که در موضوعات انرژی قابلت بسیار بالایی دارد و برخی از شرکت‌های مستقر، فراتر از سطح توقع این وزارتخانه در حال فعالیت هستند.

وی افزود: در تبصره بودجه سال گذشته، دولت وزارت نفت را مکلف کرده بود که برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و با مشارکت بانک‌ها در حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان قرارداد به ثبت برساند و بر همین اساس این رقم بین استانهای کشور تقسیم شد.

اتخاذ تمهیداتی برای جلوگیری از هک شدن 

معاون وزیر نفت در خصوص آخرین وضعیت برسی موضوع هک شدن کارتهای سوخت نیز بیان کرد: ممکن است به دلیل استفاده از تکنولوژی خارجی برای تهیه و استفاده از کارت سوخت دچار این مشکل شده باشیم ولی این موضوع فراتر از این حرف‌ها بود بر همین اساس تمهیداتی ایجاد شد تا دیگر شاهد این نوع اتفاق ها نباشیم.

او اضافه کرد: هنوز در حال فعالیت شبانه روزی برای ریشه‌یابی این موضوع هستیم که به زودی نتایج آن نیز اعلام می‌شود.

زیدی‌فرد در خصوص ایجاد پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز گفت: موضوع ایجاد آن از اواخر دولت قبل شکل گرفت تا با توجه به تخصصی بودن، فعالیت ها در این پارک دنبال شود و برای این موضوع در حال حاضر سوله‌ای تجهیز و آماده شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی نیز در مورد قرارداد امضا شده اظهار کرد: در نظر است طی قراردادی مابین مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز و پارک علم و فناوری خراسان، هوشمندسازی شبکه گاز شهری برای اولین بار در کشور به صورت پایلوت در مشهد اجرا شود.

حسن افتخاری افزود: در این طرح با استفاده از هوش مصنوعی بهره برداری حوزه گازرسانی در خطوط انتقال و توزیع از ایستگاه های TBS تا درب منازل هوشمندسازی خواهد شد.

وی مدیریت بهینه فشار گاز در خطوط توزیع، استفاده از موتور آفلاین با قابلیت شبیه سازی و ارایه راهکار بالانس شبکه گاز مبتنی بر هوش مصنوعی، پیش بینی هوشمندانه مصرف کوتاه مدت ساعتی، روزانه، هفتگی و ماهانه به تفکیک مناطق، ایجاد دیسپاچینگ هوشمند با نظارت به هنگام، کنترل بهینه و گسیل بهینه منابع را از اصلی ترین آورده های اجرای این طرح برشمرد.

رییس پارک علم و فناوری خراسان نیز گفت: این پارک رتبه اول مباحث انرژی را در سطح کشور به خود اختصاص داده است و شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری در استان خراسان رضوی با توجه به توانمندی بالای خود می توانند کمک شایانی به وزارت نفت و صنعت گاز در حوزه هوشمندسازی انجام دهند.

رضا قنبری بیان کرد: بزودی قرارداد هوشمندسازی شبکه توزیع گاز شهر مشهد به عنوان اولین قراداد هوشمندسازی کشور بین شرکت ملی گاز ایران و پارک علم و فناوری خراسان امضا و عملیات اجرایی آن توسط یکی از شرکت های دانش بنیان استان اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها شرکت ملی گاز ایران مشهد وزارت نفت نفت شرکت گاز استان خراسان رضوی پارک علم و فناوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت ملی گاز ایران مشهد وزارت نفت شرکت ملی گاز ایران مشهد وزارت نفت نفت شرکت گاز استان خراسان رضوی پارک علم و فناوری پارک علم و فناوری خراسان شرکت های دانش بنیان بر همین اساس وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۲۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به‌نظر می‌رسد اپل درحال بررسی مجدد گزینه‌های خود برای آوردن هوش مصنوعی به نسل بعدی آیفون است. به گزارش بلومبرگ، اپل همچنان درحال مذاکره با OpenAI و گوگل برای استفاده از محصولات هوش مصنوعی این شرکت‌ها است. پیش‌ازاین نیز، خبری از همکاری احتمالی اپل و گوگل برای استفاده از مدل هوش مصنوعی جمینای در آیفون منتشر شده بود.

براساس گزارش دیجیاتو، براساس گزارش «مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، اپل دوباره درحال مذاکره با OpenAI و گوگل برای آوردن هوش مصنوعی مولد به iOS 18 آیفون است؛ اما این شرکت هنوز بین ChatGPT، جمینای یا شاید هوش مصنوعی سایر شرکت‌های شخص ثالث تصمیم نهایی خود را نگرفته است.

همکاری احتمالی اپل با گوگل و OpenAI

به گفته مارک گرمن، اپل همچنین درحال ساخت مدل‌های زبانی بزرگ اختصاصی خود است تا برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی iOS 18 را تقویت کند، اما مذاکراتش با OpenAI حول یک چت‌بات متمرکز است. از سویی، اپل با گوگل برای استفاده از جمینای در iOS 18 نیز مذاکره کرده. این مذاکرات هنوز ادامه دارد و همچنان ممکن است به هر طرف پیش برود، زیرا اپل تصمیم نهایی درباره آن را نگرفته است. گرمن می‌گوید درنهایت احتمال دارد اپل از فناوری هوش مصنوعی هر دو شرکت استفاده کند یا اصلاً به سمت هیچ‌کدام نرود.

تاکنون، اپل به‌طور قابل‌توجهی درباره فعالیت‌های خود در زمینه هوش مصنوعی سکوت کرده است. البته زمانی که این شرکت درآمد خود را در ماه فوریه (بهمن‌ماه) اعلام کرد، «تیم کوک»، مدیرعامل اپل گفت که این شرکت به کار و سرمایه‌گذاری روی هوش مصنوعی ادامه می‌دهد و قرار است جزئیات پیشرفت‌های خود را تا اواخر سال 2024 به اشتراک بگذارد.

سری آیفون 16 قرار است در پاییز 2024 رونمایی شود و احتمالاً قرار است شاهد اولین گوشی اپل با هوش مصنوعی مولد باشیم؛ کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این امر ارزش سهام اپل را افزایش خواهد داد. درحالی که آیفون آتی می‌تواند شامل ویژگی‌های هوش مصنوعی مبتنی بر مدل زبانی بزرگ داخلی اپل باشد، به گزارش بلومبرگ این شرکت قصد دارد با یک سازنده هوش مصنوعی با سابقه‌تر همکاری کند تا یک چت‌بات شبیه به ChatGPT را نیز به آیفون بیاورد.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900172

دیگر خبرها

  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد