Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@05:58:30 GMT

گوشی‌های پرچمدار شیائومی ۱۲ وارد می‌شوند!

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۲۲۵۸۵

گوشی‌های پرچمدار شیائومی ۱۲ وارد می‌شوند!

فرارو- ما مدت‌ها بود که با انبوهی از شایعات و گزارش‌های غیر رسمی از جدیدترین گوشی‌های پرچمدار شیائومی، یعنی سری Xiaomi 12 سرگرم بودیم تا اینکه سرانجام این غول فناوری چینی، این سری را با معرفی سه مدل Xiaomi 12 اصلی، Xiaomi 12 Pro و Xiaomi 12X در روز سه شنبه ۷ دی ماه، رسماً عرضه کرد تا خط پایانی باشد بر تمام شایعات جذاب چند ماه اخیر درباره این گوشی ها.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فرارو، شیائومی، غول فناوری جهان بعد از ظهر روز سه شنبه ۲۸ دسامبر (۷ دی ماه) به وقت محلی، بزرگترین رویداد معرفی محصولات خود را در چین برگزار کرد که از جمله مهمترین محصولات ارائه شده در آن، گوشی‌های پرچمدار سری Xiaomi 12 بود. این گوشی که که طبق سنت شیائومی در سه مدل رونمایی شدند، از تاریخ ۳۱ دسامبر (جمعه ۱۰ دی ماه) در چین برای فروش در دسترس خواهند بود، اما تاریخ عرضه و قیمت جهانی آن‌ها هنوز اعلام نشده است. در ادامه شما را با مشخصات رسمی اعلام شده از این سه مدل آشنا خواهیم کرد.

مدل پایه شیائومی ۱۲

اگرچه شیائومی همیشه بازار جهانی رده پایین تا میان رده را هدف قرار داده است، اما گوشی‌های پرچمدارش نیز به آرامی و سال به سال، در حال ارتقای مشخصات خود هستند. امسال، هر دو مدل بالارده این شرکت به قدرتمندترین تراشه تاکنون کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ جدید مجهز شده اند. این امر باعث می‌شود شیائومی یکی از اولین شرکت‌هایی باشد که دستگاهی را با استفاده از این تراشه روانه بازار می‌کند.

گوشی شیائومی ۱۲ اصلی در سه پیکر بندی به بازار چین عرضه خواهد شد. نسخه پایین‌تر با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی، با قیمت ۳۶۹۹ یوان به فروش می‌رسد که برابر با ۵۸۰ دلار آمریکا است. نسخه دوم با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی با قیمت کمی بالاتر از ۳۹۹۹ یوان یا ۶۲۸ دلار آمریکا عرضه می‌شود. گزینه سوم نیز دارای ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی است برچسب قیمتی ۴۳۹۹ یوان یا حدود ۶۹۰ دلار را دریافت کرده است.

این گوشی یک صفحه نمایش ۶.۲۸ اینچی فول اچ دی پلاس AMOLED خمیده دارد که نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را ارائه می‌دهد. باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی این دستگاه از شارژ بی سیم سریع تا ۶۷ وات و همچنین شارژ بی سیم تا ۵۰ وات پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ واتی نیز وجود دارد که به شما امکان می‌دهد هدفون‌های بی‌سیم خود را مستقیماً روی خود گوشی شارژ کنید.

یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی در پشت شیائومی ۱۲، به همراه یک لنز ثانویه ۱۳ مگاپیکسلی با زاویه دید عریض و یک لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی برای بوت وجود دارد. این گوشی در سه رنگ مشکی، آبی روشن و صورتی پاستلی که همگی مات هستند، در دسترس خواهد بود. همچنین نسخه‌ای با پشتی چرم وگان سبز نیز وجود خواهد داشت، اما رنگ‌های معمولی با بدنه‌ای شیشه‌ای و فلزی عرضه می‌شوند.

گوشی Xiaomi 12 Pro

این بزرگترین مدل در این سری است که دارای صفحه نمایش ۶.۷۳ اینچی QHD+ AMOLED با وضوح ۱۴۴۰p است که توسط Gorilla Glass Victus محافظت می‌شود. صفحه پشتی LTPO ۲.۰ همچنین به مدل پرو نرخ تازه سازی متغیری تا ۱۲۰ هرتز می‌دهد که بسته به آنچه روی صفحه نمایش داده می‌شود، برای صرفه جویی در باتری، سرعت آن کاهش می‌یابد. این صفحه نمایش همچنین نرخ نمونه برداری لمسی ۴۸۰ هرتز را ارائه می‌دهد.

شیائومی ۱۲ پرو همچنین تنها گوشی در این سری است که دارای اسکنر اثرانگشت زیر نمایشگر است. باتری ۴۶۰۰ میلی آمپر ساعتی این دستگاه از شارژ سیمی ۱۲۰ واتی به همراه شارژ بی سیم ۵۰ واتی و شارژ بی سیم معکوس ۱۰ واتی پشتیبانی می‌کند. شیائومی ۱۲ پرو همچنین دارای سه دوربین پشتی است، که هر سه لنز ۵۰ مگاپیکسلی دارند. دوربین اصلی دارای سنسور سونی IMX۷۰۷ با لنز af/۱.۹ با دیافراگم ۷P، دومی دارای لنز af/۱.۹، ۵P، و سومین دوربین، یک سنسور فوق عریض با لنز af/۲.۲ دیافراگم ۶P و میدان ۱۱۵ درجه است. این دستگاه از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی نیز بهره می‌برد که حتی برای برخی از بهترین پرچمداران موجود در بازار بسیار بالاست.

گوشی Xiaomi 12X

این مدل ارزان‌ترین و در واقع پایین‌ترین مدل این سری است و ممکن است به همه بازار‌های جهانی راه پیدا نکند، اگرچه هنوز جزئیاتی در مورد در دسترس بودن بین‌المللی آن نداریم. همچنین این تنها نسخه‌ای است که پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را دریافت نکرده و به جای آن به سراغ اسنپدراگون ۸۷۰ قدیمی‌تر رفته است. شیائومی ۱۲ ایکس از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی نمی‌کند و باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن را می‌توان با شارژ کابلی تا ۶۷ وات، همانند مدل استاندارد شیائومی ۱۲ شارژ کرد. اندازه صفحه نمایش آن نیز با مدل پایه یکسان است و ۶.۲۸ اینچی است.

به نظر می‌رسد دوربین این دستگاه نیز همان مشخصات شیائومی ۱۲ را داشته باشد که شامل یک دوربین پشتی اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک لنز ثانویه ۱۳ مگاپیکسلی با زاویه دید عریض و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو است. سری ۱۲ شیائومی اولین خط تولید در برند این شرکت است که بدون نام تجاری Mi نامگذاری شده است. این سیستم نام‌گذاری جدید در جولای سال جاری، زمانی که شرکت رسماً بخش Mi را کنار گذاشت تا برند اصلی شیائومی را دوباره احیا کند، راه‌اندازی شد.

منبع: phonearena

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

منبع: فرارو

کلیدواژه: شیائومی 12 شیائومی 12 پرو شیائومی 12 ایکس شارژ بی سیم شیائومی ۱۲ صفحه نمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۲۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G با تراشه Dimensity 6100 Plus به زودی وارد بازار می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گوشی ردمی 13C 5G در ماه دسامبر ۲۰۲۳ میلادی در سه رنگ مشکی، سبز و نقره‌ای وارد بازار هند شده است، اخیراً رندرهایی از این محصول منتشر شده است که نشان می‌دهد نسخه آبی آن نیز به زودی عرضه می‌شود؛ این محصول در سه مدل وارد بازار خواهد شد، مدل اول با چهار گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی با قیمت ۱۲۵ دلار در دسترس کاربران قرار می‌گیرد، مدل دوم با شش گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی با قیمت ۱۴۵ دلار عرضه می‌شود و مدل دیگر با هشت گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی با قیمت ۱۶۸ دلار وارد بازار می‌شود.

گوشی ردمی 13C 5G دارای نمایشگر ۶.۷۴ اینچی IPS LCD با رزولوشن +HD، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و میزان روشنایی ۶۰۰ نیت است، یک حسگر اثرانگشت نیز روی نمایشگر گوشی تعبیه شده است؛ این محصول با استفاده از رابط کاربری MIUI 14 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۱۳ اجرا می‌‏شود و به تراشه Dimensity 6100 Plus مجهز شده است و با حافظه رم LPDDR4x و حافظه ذخیره‌سازی داخلی microSD همراه است.

انرژی مورد نیاز گوشی ردمی 13C 5G با استفاده از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود و از فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند؛ از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به سیم‌کارت دوگانه، شبکه 5G، Wi-Fi، بلوتوث 5.2، GPS، یک پورت USB-C و یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری اشاره کرد.

کد خبر 747380

دیگر خبرها

  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • رقیب مستقیم ردمی توربو ۳ با پردازنده پرقدرت و نمایشگر ۱۴۴ هرتز رونمایی شد
  • گوشی اوپو A3 چه مشخصاتی دارد؟
  • (ویدیو) غوغای دوربین گوشی پی ۷۰ هواوی؛ سامسونگ و اپل گرفتار شدند
  • غوغای دوربین گوشی پی70 هواوی / سامسونگ و اپل گرفتار شدند (فیلم)
  • 5 دلیل برای خرید میان رده های شیائومی
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ چقدر است؟
  • نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود