Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: مشتاقیم در ادامه جلسات حضوری فدراسیون‌های ورزشی بتوانیم در خدمت مدیران، روسای و همکاران عزیز باشیم. امروز در حوزه ورزش‌های باستانی، زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در خدمت آقای باران چشمه سرپرست امور اجرایی فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای بودیم و تاکید بر احیای ورزش‌های زورخانه‌ای یکی از مسائل مطرح شده در این دیدار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سجادی بیان کرد: آقای باران چشمه از تمایل برخی مالکان و استفاده کنندگان زورخانه‌ها و ... به تغییر کاربری این اماکن خبر داد و اظهار کرد علاقمند است ضمن ارائه این ورزش کهن به شیوه امروزی به جوانان و نوجوان کاربری زورخانه‌ها حفظ شود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: با قوانین جدید فرمت ورزش‌های زورخانه‌ای تغییر پیدا کرده و سرعت و هیجان خاصی وارد این رشته شده است. اشعار مرشدان، کمیت و کیفیت کارشان تحولاتی پیدا کرده با تمام این وجود آقای باران چشمه خواستار توجه به جایگاه مرشدان، بیمه، آینده و تسهیلات قهرمانان ورزش زورخانه‌ای بود.

او افزود: ما باید تمهیداتی بیندیشیم تا ورزشکاران این رشته آینده دار شوند و برای پایداری در این رشته انگیزه داشته باشند، این رشته‌ای است که دعا و نیایش و ... در آن جایگاه خاصی دارد و وارد شدن به میدان و حرکات انجام شده و ... آن نیز فلسفه ارزشمندی دارد.

سجادی بیان کرد: امروز ما درخدمت فدراسیون ورزش‌های رزمی نیز بودیم، این فدراسیون اکنون۱۳۰ سبک را تحت پوشش دارند، از جمله نکات مطرح شده طی این دیدار این بود که سبک‌ها از فدراسیون مجوز دارند، اما هنوز مجوز خود را از دریافت نکردند، در این جلسه از رغبتی خواهش کردم تا دکتر بهتری با پرونده ها بیایند و جلساتی تربیت داده شود که به  امور ثبتی رسیدگی شود، زیرا خانواده‌ها باید از آینده رشته و سبک ورزش رزمی فرزند خود و رسمیت این سبک مطلع شوند.

وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: همچنین مطرح شد که المپیک استعداد‌های برتر در دهه فرج برگزار می‌شود و هم اکنون نیز ۳ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش است که این برای ما ظرفیت ارزشمندی است و ما همکاری مادی و معنوی انجام خواهیم داد.  همچنین صحبت از طرحی برای ساخت آکادمی ورزش رزمی در استادیوم آزادی شد و ما این طرح را بررسی می‌کنیم.

سجادی درباره بازدید خود از فدراسیون نجات غریق و عواصی گفت: این فدراسیون کار بسیار مهم نجات انسان‌ها را بر عهده دارد و کار بخش مهمی از مجموعه‌های ورزشی با کار این فدراسیون همراه است. گزارشی مطرح شد که مرا تحت تاثیر قرارداد. ۲ تن از نجات غریقان در روند نجات ۲ ورزشکار عزیز دچار مشکلاتی حقوقی شدند.

او گفت: زمانی که این ورزشکاران غرق شدند با تلاش نجات عریقان احیا شدند، اما به علت غرق شدگی دچار آسیب مغزی شدند و خانواده این عزیزان رضایت ندادند بنابراین حدود ۲ سال است که ۲ نجات غریق ما در زندان هستند، زیرا نجات عریقان که از قضا متاهل نیز هستند توان مرداخت دیه را ندارند. ما برای سلامتی عزیزانمان که بستری هستند دعا می‌کنیم، همچنین وظیفه داریم بررسی کنیم تا دیه این عزیزان پرداخت و نجات غریقان آزاد شوند.

وزیر ورزش و جوانان درباره   زمان انتخابات فدراسیون و المپیک  بیان کرد: تعیین صلاحیت یکی از شروط برگزاری انتخابات است و هر فدراسیونی که در موعد خود تائید صلاحیت ها را انجام داده باشد و گزارش آن به موقع به دست ما برسد طبق برنامه انتخاباتش انجام می شود تا لطمه ای به انتخابات کمیته المپیک وارد نشود.  باید به فکر تعداد حاضر در مجمع کمیته المپیک باشیم تا آنجا نیز به رسمیت برسد.

بیشتر بخوایند: 

غیبت وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم نمادین تیم ملی بانوان

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نجات غریق زورخانه ورزش رزمی وزیر ورزش و جوانان زورخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۲۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطیعی: دو و میدانی را با کمترین تنش به رئیس جدید تحویل می‌دهیم

حسین مطیعی سرپرست فدراسیون دوومیدانی در نشست خبری با اهالی رسانه اظهار کرد: بعد از مسابقات داخل سالن آسیا، مسائلی بود که باید حل می‌شدند. سعی کردیم بیشتر انرژی خود را برای آمادگی نفراتی که شانس کسب سهمیه المپیک دارند، بگذاریم. در این باره کمک‌های وزارت ورزش را نیز داشتیم.  

او  ادامه داد: هفته آینده جلسه‌ای در کمیته ملی المپیک خواهیم داشت و موارد و خواسته‌ها را آنجا مطرح می‌کنیم تا آنها نیز به فدراسیون کمک کنند.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی درباره اینکه آیا فدراسیون با بدهی مواجه است یا نه، گفت: فدراسیونی که بدهکار نباشد، فدراسیون نیست. به هر حال یک رویداد بزرگ برگزار شد و همه برای آن زحمت کشیدند. اینگونه رویداد‌ها هزینه‌هایی را هم برای فدراسیون دارد، اما گفته‌ام که هر کمبود و مشکلی باشد، برعهده می‌گیرم.

مطیعی درباره رویکرد فدراسیون دوومیدانی به انتخابات گفت: کسانی که از من شناخت دارند و سابقه من را می‌دانند، به این موضوع آگاه هستند که هیچ رویکردی ندارم و از طرف معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش و هیچ‌کس صحبتی در این باره نشده. در ابلاغ من هم موضوع بی‌طرفی آمده است. وزارت ورزش دخالت و نظر خاصی در انتخابات ندارد و مجمع به این جایگاه رسیده است که فرد اصلح را انتخاب کند و فدراسیون را با کمترین تنش و معضل تحویل رئیس جدید بدهد.

او ادامه داد: ما در سال المپیک هستیم و ابر و باد و مه و خورشید و فلک باید در کار باشند تا ورزشکاران ما به این رویداد برسند.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی درباره انتقادات حسین رسولی و چند ورزشکار دیگر از وضعیت حاکم بر دوومیدانی تصریح کرد: ما رشته‌ها و ماده‌های زیادی داریم. بر همین اساس فیروزی را به‌عنوان مدیر تیم‌های ملی منصوب کردیم تا این مسائل و مشکلات را رصد کرده و حل کند و با من در تماس باشد تا مشکلات حل و فصل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی پایه و آبی

دیگر خبرها

  • انحلال دو فدراسیون ورزشی/ بازگشت بادبانی به فدراسیون قایقرانی
  • آئین گرامیداشت شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد
  • کیومرث هاشمی: با زحمات فدراسیون ژیمناستیک، سهمیه المپیک کسب شد
  • تقدیر وزیر ورزش از مهدی الفتی بعد از کسب سهمیه المپیک
  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم
  • مطیعی: دو و میدانی را با کمترین تنش به رئیس جدید تحویل می‌دهیم
  • باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه ها مشکلی ندارد