Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-27@07:16:53 GMT

حمله مسلحانه به یک شرکت نفتی چین در جنوب عراق

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۲۲۷۸۶

حمله مسلحانه به یک شرکت نفتی چین در جنوب عراق

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقام‌های عراق اعلام کردند که مقر شرکت چینی «زیپک» که در یک میدان نفتی در استان ذی قار واقع در جنوب عراق فعالیت می‌کند، صبح امروز -‌چهارشنبه- مورد حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفت، اما تلفات جانی به همراه نداشته است.

یک منبع امنیتی گزارش داد که شش نفر در چارچوب تحقیقات در پی این حادثه دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کریم الجندیل»، مدیر رسانه‌ای شرکت نفت ذی قار گفت: «مقر شرکت چینی زیپک که در میدان نفتی الغراف در منطقه الرفاعی واقع در شمال ناصریه در استان ذی قار فعالیت می‌کند، صبح امروز‌ مورد تیراندازی و حمله موشکی عناصر ناشناس قرار گرفت». 

یک منبع امنیتی نیز گفت: «هیچ خسارتی وارد نشده است، فقط آثار گلوله در یک کاروان خارجی و یک خمپاره منفجر نشده پیدا شده است». 

یک منبع در شرکت نفت ذی قار نیز  گفت که احتمالا حمله به این شرکت یک باج‌خواهی برای به کارگیری مردم منطقه است‌.

این استان از بیکاری گسترده و کاهش خدمات بهداشتی و زیرساخت‌ها به ویژه در مناطق روستایی آن رنج می‌برد.

زیپک، یک شرکت چینی حامی شرکت مالزیایی «پتروناس» است که در حال حفر ۳۱ حلقه چاه نفت برای شرکت سرمایه‌گذار میدان الغراف است.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: حمله مسلحانه شرکت چینی استان ذی قار ذی قار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۲۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان

فرزاد پناهنده رییس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی غرب استان کرمانشاه گفت : اجرای طرح باک پُر باید در تمام مرز‌ها عملیاتی شود که این طرح نیز باید طبق مصوبه شورای تامین استان کرمانشاه و کارگروه ویژه مرز فرمانداری قصرشیرین در مرز پرویزخان نیز اجرا گردد.

وی اظهار کرد: تجهیزات متناسب با اجرای این طرح از بهمن ماه امسال توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در مرز مستقر شده که در این رابطه سه جایگاه عرضه و چهار تلمبه آماده خدمات رسانی به تانکر‌های سوخت رسان ایرانی است.

رییس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب گفت: اجرای این طرح برای تانکر‌های سوخت رسان ایرانی است و به منظور جلوگیری از ترافیک، امکان عرضه فرآورده‌ها در تمام جایگاه‌های استان کرمانشاه نیز فراهم است و تانکر‌ها می‌توانند به این جایگاه‌ها مراجعه و در مرز طبق نرخ مصوب مابه التفاوت پرداخت کنند.

پناهنده ادامه داد: اجرای طرح فول باک (باک پُر) در مرز پرویزخان به منظور مقابله با قاچاق سوخت عملیاتی می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه و توقف کار پمپ بنزین‌ها
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه عراق
  • اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان
  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • (ویدئو) حمله پهپادهای اوکراینی به تاسیسات نفتی روسیه
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان