Web Analytics Made Easy - Statcounter

"فرزاد مخلص الائمه" روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره کل استاندارد استان مرکزی افزود: تعداد زیادی از این نهادها در قوه مجریه مستقر هستند که سازمان استاندارد در راس و بدون شک یک نهاد عالی نظارتی است. 

وی تاکید کرد: بر این باور هستیم هیچ سیاستی قابل اجرا نیست مگر آنکه مقررات بر آن حکمفرما باشد و در واقع مقررات حلقه واسط میان قانون و سهمیه اجراست و وظیفه تنظیم‌گری مقررات، یک تکلیف مهم در نظام اجرایی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار مرکزی گفت: سازمان ملی استاندارد وظیفه تنظیم مقررات را بر عهده دارد که می‌توان گفت از سازمان‌های موفق است و در انجام وظایف محوله عملکرد مناسبی داشته است. 
مخلص الائمه ادامه داد: اداره کل استاندارد مختص استان مرکزی و نه اراک است و با توجه به حجم بالای تولید در استان مرکزی انتظار می رود، این استان با سرعت به جایگاه واقعی خود که شایسته مردم است، بازگردد تا بتوان در راستای تامین نیاز و امنیت مردم گام‌های موثری برداشت.
 وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان ساوه یکی از مهمترین شهرستان‌های استان است، تقویت آن از لحاظ ایجاد پایگاه استاندارد باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاندار مرکزی بیان کرد: استاندارد نقش مهمی در حوزه امنیت و رفاه مردم دارد و پشتیبانی مالی از این اداره ضروری است و امید است آنچه نیاز تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است، تامین شود و حلقه مدیریتی استان در حیطه اختیارات خود حمایت می‌کند.

مخلص الائمه عنوان کرد: در صورت نیاز برای تامین نیروی انسانی در اداره کل استاندارد استان مرکزی می توان برای یک بازه زمانی از ظرفیت دیگر دستگاه‌ها بهره‌گیری کرد و امید است جذب نیروی انسانی در اسرع وقت تامین شود.
سرپرست اداره کل استاندارد استان مرکزی نیز در این آیین اظهار داشت: وضعیت اعتباری اداره کل استاندارد تاسف بار است که امید داریم با تعامل و همکاری مدیریت ارشد اجرایی استان در خصوص توجه به استاندارد و ارزیابی کیفیت یاری کنند.
سید " سعید میرنظامی" افزود: بخشی از وضعیت اسف بار آلودگی هوا، به دلیل عدم توجه به کیفیت است و باید قانون تقویت و توسعه استاندارد به ظرفیت‌های جدید اضافه شود.
وی تاکید کرد: توجه به مقوله استاندارد در کیفیت خدمات جایگاه ویژه‌ای دارد چرا که این مهم می‌تواند گره گشای بسیاری از مشکلات مردم باشد.
سرپرست اداره کل استاندارد استان مرکزی اظهار داشت: در لایحه بودجه ۱۴۰۱، میزان رشد اقتصادی کشور هشت درصد هدفگذاری و این رقم در استان مرکزی ۷ و ۲ دهم درصد پیش‌بینی شده که باید قستمی از محل سرمایه گذاری فعلی و بخشی نیز  از محل ارتقای بهره‌وری انجام شود.
میرنظامی ادامه داد: چنان‌چه به مقوله کیفیت توجه نکنیم، منابع کشور هدر می‌رود و در ارتقای بهره‌وری نیز فاصله ایجاد می شود.
وی خاطرنشان کرد: در بند ۲۴ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، توجه به ارتقای بهره وری مدنظر ویژه قرار گرفته چرا این مهم منجر به کاهش وارادت و افزایش صادرات می‌شود.

 سرپرست سابق اداره کل استاندارد استان مرکزی نیز گفت:  اداره استاندارد به لحاظ پرسنل دارای مشکل حادی است که در آزمون استخدامی کشوری بیشترین سهمیه استخدامی با سهمیه ۱۷ نفر به استان مرکزی تعلق گرفت و افراد مراحل استخدامی خود را طی کرده و در آینده‌ای نزدیک فعالیت خود را آغاز می‌کنند.
" مجید آوری فرد" تاکید کرد: در خصوص حقوق کارکنان این اداره مشکلی وجود ندارد اما در بحث تجهیزات اداری و ملزومات با مشکل بودجه و کمبود اعتبار مواجه ایم چرا که سرورهای این فضا قابل ارتقا نبوده و تهیه سرورهای جدید امری الزامی است.
وی تاکید کرد: استان مرکزی چارت سازمانی صحیحی در زمینه استاندارد ندارد به‌ گونه‌ای که در هیچ کدام از شهرستان‌های دیگر هیچ اداره‌ و نمایندگی‌ برای تسهیل روند پروسه‌های اداری وجود ندارد و صنایع باید برای تمام امور به مرکز استان مراجعه کنند.

سرپرست سابق اداره کل استاندارد استان مرکزی بیان کرد: به عنوان مثال در شهرستان دلیجان با ۴۰۰ واحد صنعتی که ۲۰۰ واحد آن تحت پوشش استاندارد استان مرکزی قراردارد، یک نمایندگی هم وجود ندارد و همچنین ایجاد یک اداره استاندارد در شهرستان ساوه ضروری به نظر می‌رسد.

در پایان این آیین از خدمات آوری فرد سرپرست پیشین اداره کل استاندار مرکزی قدردانی و سید سعید میرنظامی به عنوان سرپرست جدید این اداره کل معرفی شد.

اداره کل استاندارد استان مرکزی در تاریخ ۲۹ بهمن ماه ۱۳۶۴  بنا بر پیشنهاد استاندار  وقت استان و موافقت مسئولان موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، در اراک تاسیس شد.
این اداره کل در حال حاضر دارای تعداد هفت آزمایشگاه تخصصی در رشته‌های صنایع برق و الکترونیک، شیمیایی، غذایی، نساجی، میکروبی، مکانیک و اوزان و مقیاس‌ها است.
 

برچسب‌ها اراک استان مرکزی سازمان ملی استاندارد ایران مراسم معارفه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی سازمان ملی استاندارد ایران اراک استان مرکزی سازمان ملی استاندارد ایران مراسم معارفه اداره کل استاندارد استان مرکزی اداره کل استاندار استاندار مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۲۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۲۰۰ ماما در استان البرز فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، وی افزود: هفته ملی ماما با شعار هر ماما یک سفیر جوانی جمعیت از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و جامعه مامایی برای ارتقای شاخص‌های رشد جمعیت و زایمان طبیعی در استان تلاش‌ می کند.   صیادی خاطر نشان کرد: در سال گذشته بیش از ۱۱ هزار زایمان طبیعی در استان انجام شده است و زایمان طبیعی در مادران ایرانی فرزند اول با رشد ۲/۳ درصدی همراه بوده است.    رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: استان البرز در شاخص‌های بی دردی زایمان طبیعی رتبه ۲ کشوری را دارد و در سال گذشته این شاخص رشد داشته است.    وی با عنوان اینکه طبق استاندارد جهانی به ازای هر دو مادر باید یک ماما وجود داشته باشد گفت:  این شاخص در تمامی بیمارستان‌های استان که زایشگاه دارند رعایت شده است و فقط بیمارستان کمالی با این استاندارد کمی فاصله دارد و یکی از اولویت‌های دانشگاه در ارتقا جامعه مامایی افزایش تعداد ماما شاغل در بیمارستان کمالی است که به شاخص جهانی استاندارد برسیم.

دیگر خبرها

  • محسن رضایی در جلسه شورای مرکزی شورای وحدت
  • سه‌شنبه بارانی در خراسان شمالی
  • اتفاقات دانشگاه‌های امریکا نتیجه فعالیت‌های گسترده ایران و نهاد «جامعة‌المصطفی» است | اذغان به تأثیرپذیری دانشگاهیان امریکا از ایران
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • ۷۴۴ هزار شرکت غیرفعال در کشور داریم/ فعالیت شرکت‌های صوری متوقف می‌شود
  • فعالیت شرکت‌های صوری متوقف می‌شود
  • بیش از ۱۲۰۰ ماما در استان البرز فعالیت می‌کنند
  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد
  • ۷۴۴ هزار شرکت غیرفعال در کشور/فعالیت شرکت‌های صوری متوقف می‌شود
  • دلایل ردصلاحیت روحانی علنی می‌شود/ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: رئیس دولت دوازدهم برای حفظ شأن شورای نگهبان این کار را می‌کند