Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از حوزه هنری، ویژه‌برنامه شب خاطره روایت حبیب با خاطره‌گویی حاج صادق آهنگران و رزمندگان تیپ فاطمیون از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

اجرای گروه نمایشی کبوترانه و نقالی مرشد میرزاعلی

در این برنامه، گروه نمایشی کبوترانه با هنرنمایی علی‌محمد و فاطمه رادمنش از همراهان همیشگی کاروان هنری روایت حبیب در این برنامه بار دیگر با اجرای خود، یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را زنده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایش به شهدای غواص لشکر ۴۱ ثاراله که با فرماندهی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در عملیات کربلای چهار حضور یافتند و خط شکن آن عملیات بودند، پرداخت.

همچنین مرشد محسن میرزاعلی با اجرای نقالی و پرده خوانی خود به روایتی از حاج قاسم سلیمانی پرداخت و یاد شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم را زنده کرد.

روایت بلبل فاطمی از شهید حاج قاسم سلیمانی

غلامعلی فصیحی از رزمندگان تیپ فاطمیون و معروف به بلبل فاطمی در این مراسم، نخستین راوی شب خاطره روایت حبیب بود. فصیحی با تاکید بر حضور به موقع شهید سلیمانی در وضعیت های حیاتی جبهه مقاومت در سوریه، گفت: شهید سردار سلیمانی هیچ گاه و هیچ یک از نیروهای رزمنده جبهه مقاومت را تنها نمی‌گذاشت و با حضور خود دلگرمی می‌داد و دلهره و ترس را به جان نیروهای دشمن می انداخت.

حاج قاسم از سیم‌خاردار نفس خود عبور کرده بود

صادق آهنگران از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و از مداحان اهل بیت با حضور در این برنامه به روایت چند خاطره از سردار دل ها پرداخت و گفت: حاج قاسم سلیمانی خلاصه‌ای از کل هشت سال دفاع مقدس است.

آهنگران در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد عبور از سیم خاردار نَفس برای رسیدن به مقام والای شهادت، اظهار داشت: گریه‌های حاج قاسم به خاطر سوز صدای من یا سبک روضه‌خوانی نبود بلکه ارادت او به اهل بیت و عبورش از سیم خاردار نفس‌اش، چنین او را گریان کرده بود.

رونمایی از کتاب سلیمانی‌ها

ویژه‌برنامه شب خاطره روایت حبیب به رسم شب‌های خاطره ماهانه حوزه هنری در هر برنامه خود یک معرفی یا رونمایی کتاب نیز دارد. در این شب خاطره، کتاب سلیمانی‌ها از انتشارات راهیار رونمایی و معرفی شد. این کتاب، خاطرات و روایت‌های مردمی درباره شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را در سه فصل قهرمان خانه ما؛ اثر شهادت در فضای تربیتی و قهرمان ‌سازی در خانواده، ملت قهرمان؛ اثر شهادت بر تصمیمات و اقدامات مردم جامعه‌ ایران و سردار امت؛ اثر شهادت بر مردم دیگر کشورها و بارتاب آن در فضای بین‌ الملل روایت کرده است. مجموعه نویسندگان این کتاب را فریده الیاسی‌فرد، سمیرا چوبداری، مرضیه ذاکری و لطیفه نجاتی تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایرنا، کاروان هنری روایت حبیب در دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی، در ۱۰ استان کشور به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌پردازد. این رویداد فرهنگی و هنری که به همت بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سپهبد قاسم سلیمانی (مکتب حاج قاسم) و با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، از ۱۱ آذرماه ۱۴۰۰ به مدت یک ماه در ۱۰ استان مختلف در حال برگزاری است.

در این رویداد فرهنگی، برنامه‌های متنوعی چون شب خاطره، شعرخوانی، سرود و موسیقی، نمایش فیلم و انیمیشن، اجرای تئاتر، نقالی و پرده‌خوانی، حماسه‌خوانی، رونمایی کتاب و برپایی نمایشگاه عکس و آثار تجسمی برگزار خواهد شد. استان های کرمان، اصفهان، زنجان، کردستان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی، استان‌های میزبان کاروان هنری روایت حبیب است و اختتامیه این برنامه در تهران برگزار می‌شود.

کاروان هنری روایت حبیب که تاکنون حضور در استان‌های کرمان، اصفهان، زنجان، سنندج، خوزستان، بوشهر، بندرعباس، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی را تجربه کرده است، در ادامه سفرهای خود به استان تهران خواهد رفت.

برچسب‌ها حوزه هنری شعر قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه هنری شعر قاسم سلیمانی حوزه هنری شعر قاسم سلیمانی کاروان هنری روایت حبیب شهید حاج قاسم سلیمانی هشت سال دفاع مقدس حوزه هنری شب خاطره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۲۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده شدند

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، عصر پنجشنبه دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس مهمان شهر کریمه اهل بیت علیهم السلام بودند و مراسم تشییع این دو شهید که به تازگی در مناطق عملیاتی تفحص شدند در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

مردم انقلابی و شهید پرور قم تشییع این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس را از میدان آل یاسین در جوار مسجد مقدس جمکران آغاز کردند و این دو شهید گرانقدر به سمت میعادگاه منتظران ظهور بدرقه شدند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اجاق نژاد تولیت مسجد مقدس جمکران و سید محمد آقامیری استاندار قم در این مراسم حضور داشتند.

آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه قم بر پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس اقامه نماز کرد و در ادامه مراسم تدوین در صحن جامع مهدوی این مکان مقدس که به دستور امام زمان (عج) بنا شده، برگزار شد.

آیت الله سعیدی تولیت حرم بانوی کرامت و حجت الاسلام اجاق نژاد تولیت مسجد مقدس جمکران در قبور مطهر این دو شهید قرار گرفتند و ابدان این شهدا را در جایگاه ابدی آنها قرار دادند.

گفتنی است یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز
  • استان قزوین میزبان شهید گمنام
  • تشییع پیکر شهید گمنام تازه تقحص شده دفاع مقدس در یزد
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اجتماع صادقیون مشهد مقدس
  • روایت اسارت؛ از پیروزی اسرای ایرانی بر فرماندهان عراقی تا جرزنی بعثی‌ها
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده شدند
  • تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس در مسجد مقدس جمکران
  • پیکر ۴ شهید دفاع مقدس در اصفهان تشییع می‌شود