Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، احمد نادری روز چهارشنبه در همایش علمی و پژوهشی «مکتب حاج قاسم؛ دانشگاه و رسانه» گفت: اهمیت جوانان در بازتولید نظام‌های اجتماعی بر کسی پوشیده نیست. موفقیت جامعه در انتقال ارزش‌ها منوط به توجه به جوانان است.

نایب رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، افزود: کلید واژه گفتمان حاج قاسم، نظام ارزشی برخاسته از انقلاب اسلامی است و حاج قاسم انسان تراز انقلاب اسلامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هجرت و جهاد کلید واژه‌های زندگی حاج قاسم در دوره جوانی تا سال ۷۶ بود که فرمانده سپاه قدس شد و پس از آن، کلیدواژه زندگی وی صدور انقلاب بود.

نادری تصریح کرد: سردار سلیمانی یک واحد کوچک سپاه را تبدیل به نهادی کرد که هژمونی آمریکا را به چالش کشاند و دست ایران را در منطقه و فراتر از آن گسترش داد.

وی خاطرنشان کرد: نفوذ منطقه‌ای ایران و محور مقاومت برخاسته از گفتمان حاج قاسم است. حاج قاسم اسطوره‌ای در سطح کشور، جهان اسلام و ملت‌های آزاده جهان شد و برای همه کسانی که می‌خواهند مقابل نظام سلطه بایستند یک اسطوره بود.

این نماینده مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: حاج قاسم اعتقاد به جذب حداکثری جوانان داشت و همه جوانان را فرزند خود می‌دانست. از پاکستان تا افغانستان و یمن و سوریه با میدان آوردن جوانان، این پیروزی‌ها را رقم زد. یکی از ثمرات مکتب حاج قاسم، امثال شهید حججی‌ها در جهان اسلام بود که همگی خود اسطوره شدند.

نادری بیان کرد: اگر به حاج قاسم به عنوان یک مکتب نگاه کنیم، برای بازتولید مکتب شهید سلیمانی، باید شاخص‌های این مکتب را به جوانان معرفی کنیم. اسطوره حاج قاسم را باید ملکه ذهن نسل جدید کنیم تا تحت تاثیر اسطوره‌های خیالی جهان امروز نشود.  

وی با بیان اینکه ساده زیستی و دیگر ابعاد اخلاقی حاج قاسم، نمایشی نبود و برخاسته از واقعیت وجودی او بود، افزود: شلیک به عین الاسد انتقام حاج قاسم نبود و انتقام وی خروج نیروهای آمریکایی از منطقه و تبدیل شدن جمهوری اسلامی به قطب اصلی کنشگری در جهان است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی انقلاب اسلامی ایران پاکستان افغانستان یمن سوریه نیروی قدس سپاه پاسداران ایالات متحده آمریکا قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی انقلاب اسلامی ایران پاکستان مجلس شورای اسلامی انقلاب اسلامی ایران پاکستان افغانستان یمن سوریه نیروی قدس سپاه پاسداران ایالات متحده آمریکا قاسم سلیمانی حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۳۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)



منبع:چارسو فرهنگ

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرماندهی و شهادت "همّت" به روايت شهيد قاسم سليمانی (فیلم) نظر حاج قاسم سلیمانی درباره وزارت اطلاعات (فیلم) حضور حاج قاسم از داخل بالگرد امدادی در سیل خوزستان (فیلم)

دیگر خبرها

  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • طرح نور یک کار جهادی و انقلابی است
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • طرح نور در چارچوب اعتقاد و بصیرت جاری شده است
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • گفتگوی اختصاصی وحید سلیمانی با اسطوره فوتسال ایران محمدرضا حیدریان درخصوص تیم ملی فوتسال