Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی شریفی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا بیان کرد: در روزهای ۱۳ و۱۴ دی، حوضه میانی سد کارون سه تا سد مسجدسلیمان بیشترین بارش را خواهد داشت و بارش در حوضه زهره و جراحی نیز ادامه خواهد یافت که با توجه به کانون و شدت بارش، احتمال طغیان مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی پایین دست در حوضه مارون - جراحی و زهره بسیار بالاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص وضعیت سامانه بارشی هشتم تا ۱۴ دی توضیح داد: در روز چهارشنبه هشتم دی فعالیت این سامانه در حوضه‌های آبریز آغاز خواهد شد و بیشترین بارش در این روز در بالادست سد مارون خواهد بود.

شریفی ادامه داد: روز پنجشنبه نهم دی فعالیت سامانه بارشی تشدید خواهد شد که با توجه به جهت حرکت سامانه، حوضه های زهره و جراحی بیشترین بارش را دریافت خواهند کرد. مناطق بالادست سد آسک و همچنین شهر هندیجان و رامشیر در مرکز این سامانه قرار دارند.

 مدیر برنامه‌ریزی مخازن سدها و رودخانه‌های سازمان آب و برق خوزستان اضافه کرد: دهم دی فعالیت این سامانه نسبت به روز قبل کاهش پیدا می‌کند اما در روزهای ۱۱ و ۱۲ دی دوباره با تقویت رطوبتی جبهه بارشی، بارش در تمامی حوضه های آبریز با محوریت حوضه زهره ادامه پیدا می‌کند.

وی گفت: با توجه به قرار گرفتن یک هسته بارشی در حوضه میانی سد کارون سه تا سد مسجدسلیمان امکان جابه جایی هسته بارشی و فعال شدن حوضه های میانی کارون مانند دشت بزرگ وجود دارد؛ بارش در بالادست سد دز و کارون چهار  و همچنین سد کارون سه، به طور عمده به صورت برف پیش بینی شده است.

شریفی پیش بینی کرد که دبی لحظه‌ای رودخانه علا به بیش از ۵۰۰ و دبی لحظه‌ای ورودی به سد انحرافی رامشیر و نیز سد آسک به بیش از ۲ هزار متر مکعب بر ثانیه برسد که بر این اساس احتمال شکستگی فیوز پلاک سد انحرافی رامشیر وجود دارد.

۱۲.۴ میلیارد متر مکعب حجم خالی سدهای خوزستان

مدیر برنامه‌ریزی مخازن سدها و رودخانه‌های سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: حجم خالی سدهای خوزستان حدود ۱۲.۴ میلیارد متر مکعب است و تمامی سیلاب‌های ورودی از حوضه های بالادست را مهار خواهند کرد و افزایش خروجی از مخازن نخواهیم داشت.

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به ورود سامانه بارشی از روز چهارشنبه هفته جاری تا سه‌شنبه هفته آینده هشدار سطح نارنجی صادر کرده بود.

برچسب‌ها بارندگی خوزستان سازمان آب و برق خوزستان اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارندگی خوزستان سازمان آب و برق خوزستان بارندگی خوزستان سازمان آب و برق خوزستان اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۳۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب‌های خوزستان با مدیریت سدها مهار شد/ ذخیره سدها به 81 درصد رسید

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان از مهار سیلاب‌های سامانه بارشی توسط سدهای این استان خبر داد.

عباس صدریان‌فر امروز ۱۵ اردیبهشت ماه اظهار کرد: طی ۱۰ روز گذشته و براساس هشدارهای هواشناسی و بررسی مدل‌هایی که در اختیار داشتیم، تمهیدات لازم را برای مدیریت مناسب حوضه‌های آبریز و سدها اتخاذ کردیم.

وی افزود: با توجه به عدم قطعیت این نوع سامانه‌های بارشی و همچنین قرارگیری در روزهای پایانی آبگیری سدها، مدیریت بارش‌های رخ داده از پیچیدگی‌های فنی بالایی برخوردار بود که خوشبختانه با اقدامات به موقع کنترل شد.

صدریان فر با اعلام حوضه آبریز دز به عنوان بحران‌ ترین حوضه آبریز در این سامانه بارشی عنوان کرد: در حوضه آبریز دز با توجه به میزان انباشت پشت سد دز و میزان بارش‌های احتمالی در این بخش، طی روزهای گذشته و به منظور مدیریت مناسب حوضه آبریز حجم خالی سد جهت کنترل سیلاب افزایش داده شد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: در این سامانه بارشی دو موج قدرتمند در روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت رخ داد که در روز اول با کاهش خروجی سد دز از همپوشانی فعالیت مسیل‌های پایین دست و خروجی سد و ایجاد خسارت جلوگیری شد و در روز دوم یک سیلاب با پیک دو هزار مترمکعب در ثانیه به صورت کامل مهار شد.

وی گفت: در حال حاضر ۸۱ درصد از مخازن سدهای استان آبگیری شده و مجموع ذخیره سدهای استان به ۱۷ میلیارد و ۲۵۶ میلیون مترمکعب رسیده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تشدید بارش‌ها و احتمال سیلاب در چهارمحال و بختیاری
  • پرشدگی ۸۱ درصدی سدهای خوزستان با بارش های اخیر
  • ورود سامانه بارشی جدید به خوزستان از روز دوشنبه
  • سیلاب‌های خوزستان با مدیریت سدها مهار شد/ ذخیره سدها به 81 درصد رسید
  • انتقال آب از سد دز به سد کرخه در بارندگی اخیر
  • ۸۱ درصد مخازن سدهای خوزستان پر شد/ آخرین وضعیت سد دز
  • سامانه بارشی جدید در راه خوزستان
  • سامانه بارشی جدید در راه جنوب غرب خوزستان 
  • هشدار زرد هواشناسی خوزستان درخصوص سامانه بارشی جدید
  • آسمان خوزستان میزبان سامانه بارشی جدید