Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@07:22:51 GMT

برای تامین امنیت مرزهای افغانستان متعهد هستیم

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۲۴۲۶۷

برای تامین امنیت مرزهای افغانستان متعهد هستیم

معاون سخنگوی طالبان گفت: تاکنون هیچ تهدیدی از افغانستان به کشورهای همسایه و منطقه ایجاد نشده است و ما برای تامین امنیت مرزهای این کشور متعهد هستیم.

به گزارش مشرق، «انعام‌الله سمنگانی» معاون سخنگوی طالبان با ارسال یک پیام صوتی به خبرنگاران گفت که هیچ از خاک افغانستان هیچ «تهدید بالفعل و بالقوه» متوجه کشورهای همسایه و منطقه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که اخیراً «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در ملاقات با «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان گفته بود که وضعیت امنیتی در مرز افغانستان و تاجیکستان نگران کننده است.

پوتین خطاب به رئیس جمهور تاجیکستان گفت بود که «طبق توافق ما، مقداری تسلیحات و تجهیزات برای تقویت نیروهای مسلح تاجیکستان تحویل داده شده است تا تاجیکستان بتواند به طور موثر با هرگونه تهدیدی مقابله کند که از خارج برای کشور شما سرچشمه می‌گیرد».

سمنگانی در این پیام صوتی اظهارداشت: طالبان «همانطور که در داخل کشور امنیت را تامین کرده، از مرزهای کشور هم حراست و حفاظت می‌کند و نگرانی‌هایی که در این مورد مطرح می‌شود، بی‌مورد است».

وی خاطرنشان کرد که تاکنون هیچ تهدیدی از افغانستان به کشورهای همسایه و منطقه پیش نیامده است و طالبان نسبت به تامین امنیت مرزهای این کشور متعهد هستند.

تاجیکستان که بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد، بارها نگرانی خود را در مورد جنگ و ناامنی در افغانستان و گسترش و نفوذ تروریست‌ها از این کشور به تاجیکستان ابراز کرده است.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان، نظامیان روسیه در تاجیکستان تمرینات نظامی را راه اندازی کرده و پایگاه‌های نظامی خویش را تقویت کردند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت طالبان امامعلی رحمان ولادیمیر پوتین افغانستان روسیه خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۴۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف

سفارت طالبان در مالزی اعلام کرد: رئیس سازمان بررسی و توسعه اتاق تجارت مالزی از نقیب‌الله احمدی، سفیر طالبان در این کشور برای حضور در کنفرانس بین‌المللی وقف که به میزبانی مالزی برگزار می‌شود، دعوت کرد.

این سفارت افزود: این مقام مالزیایی اظهارداشت که سرمایه‌گذاران مالزی خواهان سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم