Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-تولیت آستان قدس رضوی اسلام را مشوق کار و تلاش برای کسب روزی حلال دانست و گفت: عزت و سعادت جامعه مرهون فرهنگ کار و تلاش است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس،به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در دیدار مدیران بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی انجام شد، با اشاره به تأکیدات اسلام و سیره ائمه اطهار(ع) نسبت به اهمیت و جایگاه کار و تلاش، اظهار کرد: در فعالیت‌های اقتصادی صرفاً نباید نگاه مادی داشت، کار و تلاش از منظر اسلام امری معنوی و بسیار مقدس و عبادتی بزرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در اسلام کار و تلاش همانند مجاهدت در راه خدا، امری ارزشمند به شمار می‌رود، ابراز کرد: آموزه‌های دینی اسلام آخرت‌گرا و بی‌توجه به دنیا نیست، بر اساس احکام اسلام ‌آبادانی آخرت بستگی به آبادانی دنیا دارد و دنیا سرمایه‌ای برای سعادت آخرت است.

تولیت آستان قدس رضوی عزت و سعادت جامعه را مرهون فرهنگ کار و تلاش دانست و عنوان کرد: تلاش علمی و خلاقیت برای بهره‌وری بهتر و پایدار از منابع طبیعی جلوه‌ای از کار و تلاش است، به‌عنوان مثال در حوزه کشاورزی اگر با مدیریت آب بتوان میزان سطح کشت را بالاتر و بهره‌وری را افزایش داد، علاوه بر منفعت اقتصادی بسیار ثواب و اجر الهی دارد یا اقداماتی که موجب اشتغال‌زایی برای یک یا چند نفر، موجب خشنودی پروردگار و افزونی نعمت‌ها می‌شود.

وی در ادامه بر لزوم اجرای دقیق سیاست‌های کلان آستان قدس رضوی تأکید و عنوان کرد: تمام اقدامات و فعالیت‌های بنیاد بهره‌وری موقوفات باید مطابق باسیاست‌های کلان آستان قدس باشد، این سیاست‌ها به‌هیچ‌عنوان تشریفاتی نیست از این رو به‌طور مستمر باید تمام فعالیت‌ها به‌منظور انطباق با این سیاست‌ها رصد شود.

ماجرای پیگیری مستقیم تولیت آستان قدس برای درمان یک بیمار/ دانیال مسافر خاص پرواز زاهدان-مشهدتولیت آستان قدس رضوی: منبرها ضمن بیان مشکلات باید برای جامعه امیدآفرین کنندتولیت آستان قدس رضوی شب یلدا را در کنار کودکان بهزیستی گذراند
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی مدیران اقتصادی آستان قدس را به جانشین پروری توصیه کرد و گفت: اهمیت موضوع جانشین پروری و کشف استعدادهای داخل مجموعه یک ضرورت برای ادامه سیر تکاملی و تعالی هر سازمانی است، از این رو تمامی مدیران در بازه زمانی مشخص باید جانشین‌های خود را معرفی کنند.

وی همچنین نسبت به برنامه‌ریزی برای بهره‌وری مناسب از زمین‌های آستان قدس رضوی تذکر داد و گفت: با دعوت و همفکری با متخصصان و کارشناسان امر راهی برای ساماندهی و بهره‌وری از اراضی آستان قدس پیدا کنید تا از رهگذر زمین‌های آستان قدس برای مردم مشکلی ایجاد نشود.

تولیت آستان قدس رضوی بر لزوم مدیریت زمان در اجرای پروژه‌های عمرانی نیز تأکید و ابراز کرد: از مسائل بسیار مهم در پروژه‌های عمرانی بهره‌برداری حداکثری از زمان در اجرای آن پروژه است، وجود زمان‌بندی و کنترل زمان و اجرای هر مرحله در موعد مقرر طبق برنامه زمان‌بندی از موضوعات بسیار مهم در کاهش هزینه ساخت و اجرای اقتصادی پروژه‎هاست.

وی مدیران را به انجام دیدارهایی با مردم و کارکنان توصیه و ابراز کرد: مدیران باید زمان‌هایی را برای ارتباط مستقیم و بی‌واسطه با مردم و کارکنان خود جهت شنیدن نقطه نظرات و سخنان آن‌ها اختصاص دهند، به‌ویژه حوزه‌هایی که ارتباط بیشتری با مردم دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی بر اهمیت ارتباط نزدیک مدیران با کارکنان تأکید و مدیریت کارآمد را مدیریت بر دل‌ها دانست و گفت: آستان قدس رضوی دستگاه امام الرئوف(ع) است، لذا مدیران باید از روی مهربانی و رأفت با مردم و کارکنان برخورد کنند و به میزان توان و مقدورات برای گره‌گشایی از مشکلات آن‌ها بکوشند.

وی ملت ایران را مردمی نجیب، مقاوم و عزتمند خواند و اظهار کرد: برخورد شایسته و با سعه‌صدر مسئولان با مردم موجب اقناع، رضایت و همدلی آن‌هاست، مدیران ابتدا باید آنچه از دستشان ساخته است برای رفع مشکل مراجعان انجام دهند و اگر انجام آن درخواست از توان آن‌ها خارج بود باید با احترام و حوصله دلیل آن را برای مراجعه کننده توضیح دهند.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به‌ضرورت هم‌افزایی شرکت‎ها برای بهبود عملکرد آن‌ها، عنوان کرد: بنیاد بهره‌وری موقوفات باید به میزان امکان نسبت به ایجاد زنجیره ارزش در شرکت‌ها و چابک سازی آن‌ها اقدام نماید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی همچنین از بیمارستان فوق تخصصی رضوی برای دریافت درجه عالی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و کسب رتبه دوم در بین بیمارستان‌های کشور و رتبه اول در میان بیمارستان‌های خصوصی تقدیر کرد.

انتهای پیام/281/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حجت الاسلام والمسلمین تولیت آستان قدس رضوی کار و تلاش بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۴۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت در نشریات دانشجویی تمرینی برای ورود به عرصه ملی و بین‌المللی رسانه است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی اسماعیلی، وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی اظهار کرد: سیزدهمین جشنوارۀ نشریات دانشجویی «تیتر» که امسال در مشهد مقدس و در کنار مضجع شریف علی‌ابن موسی الرضا(علیه السلام) برگزار می‌شود، فرصت مغتنمی است تا دانشجویان عزیز، مدیران و سردبیران ارجمند این نشریات در کنار کارشناسان محترم نشریات دانشجویی و مدیران کوشا در دو وزارت خانۀ علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تعاملی پویا و هدفمند به تبادل تجربیات گران‌سنگ خود بپردازند و با حقوق و تکالیف خود در عرصۀ تولید آثار دانشجویی بیشتر آشنا شوند‌.

وی افزود: تنوع آثار و گوناگونی موضوعات در رشته‌های این جشنواره حکایت از گستردگی فعالیت نشریات دانشجویی و روند رو به رشد آن دارد.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: در سال‌های اخير، ایجاد تنوع در قالب‌های رسانه‌ای و پیدایش رسانه‌‌های نوین و رشد و پویایی بی وقفۀ پدیده‌هایی نظیر دانشجو خبرنگار که اساساً نگاه سنتی به رسانه را به چالش کشیده است، ایجاب می کند در عرصه‌های مختلف به نوآوری و درک درست از شرایط امروزی رهنمون شویم. علاوه بر این، در دنیای امروز، جنگ، جنگ روایت ها با ابزارهای رسانه ای است که تأثیر و اهمیت آن بیش از ابزارهای جنگی است.

اسماعیلی گفت: از این منظر پیشنهاد می‌شود اسناد و متون حقوقی گذشته با نگاه تازه بازبینی و به روزرسانی شوند؛ اقدامی که در پرتو آن فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی نیز به عنوان عرصه‌های جدید فعالیت رسانه‌ای دانشجویی به رسمیت شناخته خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این مسیر که تدبیر و همراهی دبیرخانۀ شورای عالی انقلاب فرهنگی را طلب می‌کند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه و همیار دو وزارتخانۀ علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود.

وزیر فرهنگ ادامه داد: این نکته مهم است که دانشجویان عزیزمان، فعالیت در نشریات دانشجویی و قلم زدن در این عرصۀ نسبتاً محدود را مقدمه و تمرینی برای یادگیری فعالیت رسانه‌ای در آینده و در سطح ملی و بین‌المللی بدانند، این تجربه بی‌شک مسیر رسانه‌نگاری در عرصه‌های بزرگ‌تر را برای آنان تسهیل خواهد کرد.

وی بیان کرد: فرصت را غنیمت می‌شمارم و ضمن تبریک به برندگان این دوره از جشنوارۀ نشریات دانشجویی، از مدیران و دست اندرکاران این رویداد قدردانی و سپاسگزاری می‌کنم.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • جشن مومنانه‌ همراه با پیوست علمی و فرهنگی در دهه کرامت
  • فعالیت در نشریات دانشجویی تمرینی برای ورود به عرصه ملی و بین‌المللی رسانه است
  • ایران اسلامی امنیت، عزت و افتخار خود را مرهون خون شهدا است
  • تخریب مدیران شایسته باعث کُند شدن مسیر رشد و ترقی می‌شود
  • لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی برای رسیدن انسان به جایگاه خلیفة‌اللهی
  • تاثیرگذاری فرهنگی وظیفه آحاد مردم جامعه است
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان
  • به دنبال انتقال میدان میوه و تره بار و خشکبار قزوین هستیم