Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، صارم رضایی در گفت و گو با رسانه‌ها گفت: حال تمامی کوهنوردان قزوینی که روز دوشنبه به قله «کول جنو» صعود کرده بودند خوب است و تمامی شش نفر گروه توسط تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر به سلامت وارد شهرستان ازنا شدند.

وی گفت: ظهر روز دوشنبه یک تیم شش نفره متشکل از دو نفر خانم و چهار نفر آقا از استان قزوین وارد شهرستان ازنا شده و به قصد یک صعود دو روزه به قله «کول جنو» از روستای «کمندان» به سمت پناهگاه حرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمعیت هلال احمر لرستان گفت: این تیم شش نفره ساعت ٢٠ روز دوشنبه به پناهگاه «کول جنو» رسیده و شب را در همان پناهگاه تا صبح سپری می‌کنند و صبح روز سه شنبه اقدام به صعود می‌کنند که با توجه به حجم بالای برف و عدم انتخاب مسیر اصلی صعود شرایط سخت و دشواری پیش رو می‌بینند به طوری که در تاریکی شب به قله می‌رسند.

رضایی گفت: تیم کوهنوردی به دلایل فوق و تحلیل نیروی بدنی هر دو خانم همراه تیم مجبور می‌شوند با استفاده از تجهیزات همراه در نزدیکی قله «بیواک» (حفر حفره‌های برفی برای سر پناه) کنند و برای نجات جان اعضای گروه تقاضای امداد رسانی می‌کنند.

وی اظهار کرد: ساعت یک و ۱۶ دقیقه بامداد روز چهارشنبه طی تماس تلفنی با جمعیت هلال احمر شهرستان ازنا مبنی بر گرفتار شدن در مسیر برگشت بالای «شصت خدا» بلافاصله جمعیت هلال‌احمر دو تیم امداد و نجات کوهستان خود را فراخوان و با تجهیزات کامل به محل حادثه که شرایط جوی بسیار ناپایدار با برف و کولاک داشت اعزام کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر لرستان گفت: تیم‌های پیشرو ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح پس از هفت ساعت تلاش از راه زمینی که بسیار سخت و مشقت بار بود با تجهیزات فنی و تجربه بالا به کوهنوردان قزوینی رسیده پس از ریکاوری و یک استراحت کوتاه به سمت پایین دست اشترانکوه انتقال دادند.

رضایی در ادامه یادآور شد: با توجه به شرایط ناپایدار جوی و قابل تغییر و هر لحظه ممکن بود شرایط جوی تغییر کند یک تیم امداد و نجات کوهستان از جمعیت هلال‌احمر شهرستان الیگودرز نیز در پناهگاه «کول جنو» مستقر شده بودند تا در صورت نیاز به کمک و پشتیبانی به تیم پیشرو ملحق شوند.

وی ضمن تشکر ویژه از اعضای تیم‌های امدادی گفت خوشبختانه با کمک امدادگران پر توان و زحمت کش جمعیت هلال‌احمر شهرستان ازنا تمامی نفرات پس از ١٧ ساعت تلاش و زحمت ساعت ١٧ به سلامت وارد شهرستان ازنا شدند.

کد خبر 5387579

منبع: مهر

کلیدواژه: اشترانکوه ازنا کوهنوردی جمعیت هلال احمر لرستان ویروس کرونا بوشهر قاسم سلیمانی 9 دی آمار کرونا گرگان کرمانشاه واکسن کرونا سویه اومیکرون کرونا بارش برف آلودگی هوا ایلام سانحه تصادف زلزله جمعیت هلال احمر شهرستان ازنا کول جنو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۴۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال ریزش تونل برفی اشترانکوه در لرستان

فرماندار ازنا(استان لرستان) گفت: ورود به محدوده تونل برفی اشترانکوه با توجه به محتمل بودن ریزش آن تا اطلاع بعدی ممنوع است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا فاتحی در رابطه با گزارشاتی پیرامون ریزش تونل برفی اشترانکوه اظهار کرد: با توجه تغییرات اقلیمی و کاهش بارش‌ها  بخصوص از نوع برف طی چند سال گذشته و تداوم آن و با عنایت به گزارشات و بررسی های کارشناسی احتمال ریزش تونل برفی اشترانکوه دور از انتظار نیست.

فرماندار ازنا در ادامه از عموم شهروندان، هم استانی‌ها، کوهنوردان، گردشگران، طبیعت گردان و دوست داران طبیعت که قصد بازدید از این منطقه را دارند خواست با احتیاط و رعایت نکات ایمنی از این منطقه گردشگری بازدید کنند و از ورود به محدوده تونل برفی جداً خودداری کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس 
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • احتمال ریزش تونل برفی اشترانکوه در لرستان
  • احتمال ریزش تونل برفی اشترانکوه
  • برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر