Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان (PIA) در راستای توسعه ارتباطات مردمی و رونق حوزه گردشگری با جمهوری اسلامی ایران، پس از وقفه پنج ساله پرواز مسافربری از مبدا شهر «لاهور» به شهر «مشهد مقدس» را ازسر گرفته است.

به گزارش ایرنا، پس از مذاکرات و پیگیری‌های مستمر برای تسهیل آمد و رفت هوایی میان دو کشور همسایه و تلاش برای رونق صنعت گردشگری همچنین دیدار اخیر «سید محمدعلی حسینی» سفیر کشورمان با مدیرعامل سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان، امشب اولین پرواز مسافربری شرکت پی آی‌ای از لاهور به مقصد مشهد مقدس صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان طی گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: این پرواز چهارشنبه شب ساعت ۲۳ و ۱۹ دقیقه به وقت محلی از فرودگاه بین المللی علامه اقبال شهر لاهور صورت گرفت و براساس برنامه اعلام شده ساعت ۱ و ۱۴ دقیقه بامداد پنجشنبه (به وقت محلی) در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد به زمین می‌نشیند.

«عبدالله خان» افزود که پرواز برگشت ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد همان روز از مشهد برخاسته و ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح در فرودگاه بین المللی شهر لاهور به زمین می‌شیند.

«ارشد ملک» مدیرعامل سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان نیز به همین مناسبت طی پیامی با اشاره به ازسرگیری پرواز مستقیم سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان به مقصد مشهد پس از وقفه ۵ ساله، اعلام کرد: پی آی‌ای به زودی برنامه پرواز هفتگی منظم از کراچی به مشهد مقدس و اتصال این پرواز به دیگر شهرهای بزرگ پاکستان را اعلام خواهد کرد.

دهم آذرماه امسال مدیرعامل شرکت هواپیمایی کشوری پاکستان (PIA) در دیدار سفیر ایران در اسلام‌آباد از برنامه جدید راه‌اندازی پرواز مستقیم از شهر «کراچی» به عنوان قلب اقتصادی پاکستان به «مشهد مقدس» خبر داد.

وی در دیدار با سفیر کشورمان اعلام کرد: پروازهای مستقیم شرکت هواپیمایی کشوری پاکستان به مقصد مشهد از ۱۱ دیماه امسال (اول ژانویه ۲۰۲۱) آغاز می‌شود.

هم اکنون هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» یک پرواز در هفته از مبدا تهران به شهر کراچی و بالعکس انجام می‌دهد و شنیدها از برقراری مجدد برنامه پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان ایران از تهران و مشهد به مقصد شهر «لاهور» حکایت دارد.

لاهور از شهرهای مهم پاکستان و به 'قلب فرهنگی' این کشور مشهور است لذا ازسرگیری این پروازها می‌تواند به عنوان گامی موثر در توسعه روابط دو جانبه ایران و پاکستان باشد.

همچنین آغاز پروازهای مستقیم کراچی-مشهد علاوه بر افزایش رفت و آمد مردم دو کشور همسایه از جمله سفرهای زیارتی به اماکن مقدس ایران، موجب تقویت تبادل هیات‌های تجاری و بازرگانی بویژه تسهیل سفرهای تجار دو کشور می شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان مشهد مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۵۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: پرواز هواپیمای شرکت آتا از مشهد به تهران، دقایقی پس از پرواز به دلیل نقص فنی به فرودگاه مشهد بازگشت.

به گزارش مشرق، حسن جعفری افزود: پرواز شماره ۵۶۲۰ شرکت هواپیمایی آتا به تهران، ساعت ٢٣ و ۴٠ دقیقه فرودگاه مشهد را به مقصد تهران ترک کرده بود.

وی اضافه کرد: این پرواز به علت نقص فنی با تصمیم خلبان و با رعایت مسائل ایمنی و استاندارد پرواز، به مشهد بازگشت و به سلامت بر زمین نشست.

جعفری افزود: این پرواز با ۲۷۴ دقیقه تاخیر در ساعت سه و ٣۴ دقیقه بامداد امروز انجام شد.

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتاری پس از فرودگاه مهرآباد تهران، دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • لغو پرواز مشهد تهران / علت چه بود؟
  • فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست
  • نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران
  • سه پرواز پی در پی و نجات بخش اورژانس هوایی ارومیه
  • بعد از ۹ سال وقفه؛ چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • حضور ۲۵۰ جت نیمه سبک آموزشی در ایران/ هیچ جت شخصی مالکیت فردی ندارد
  • از سرگیری فعالیت‌های «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه