Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «میخاییل اولیانوف» نماینده روسیه در نهادهای بین‌المللی مستقر در وین چهارشنبه شب اعلام کرد طرف‌های برجام (منهای ایران) با طرف آمریکایی رایزنی کردند.

اولیانوف در پیامی توئیتری نوشت: «طرف‌های برجام (به‌جز ایران) و [هیأت] آمریکا عصر امروز دیدار کرده و به تبادل دیدگاه درباره وضعیت فعلی پیرامون مذاکرات وین پرداختند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام روسیه‌ای در یک مصاحبه هم گفت که دولت بایدن می‌تواند درباره اینکه از برجام خارج می‌شود تعهد سیاسی بدهد اما نمی‌تواند از جانب دولت‌های بعدی آمریکا ضمانت بدهد.

رئیس هیأت روسی در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران افزود: «همه طرف‌ها از روند مثبت و فضای عمل‌گرایانه در مسیر مذاکرات جاری ابراز رضایت کردند».

اولیانوف امروز همچنین از گفت‌وگو با نماینده آمریکا در امور ایران در جریان مذاکرات وین خبر داد و گفت: «امروز با نماینده آمریکا در امور ایران آقای رابرت مالی دیدار کردم. رایزنی‌ها و هماهنگی نزدیک بین هیأت‌های روسیه و ایالات متحده در جریان مذاکرات وین، پیش‌نیاز مهمی برای پیشرفت در جهت احیای برجام است».

امروز و در ادامه رایزنی‌های دور هشتم مذاکرات وین که از دوشنبه آغاز شده است، نشست مشترکی با حضور «علی باقری» مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران، «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نمایندگان سه کشور اروپایی عضو برجام (فرانسه، انگلیس و آلمان) در هتل کوبورگ شهر وین برگزار شد. باقری همچنین نشستی دوجانبه با انریکه مورا داشت.

دور هشتم مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ به منظور رفع تحریم‌ها علیه ایران با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام از عصر دوشنبه ششم دی ماه در شهر وین آغاز شد. در این نشست روند مذاکرات مورد ارزیابی قرار گرفت و  خصوص نحوه ادامه گفت‌وگوها بحث و تبادل نظر شد.

باقری در نشست روز دوشنبه با اشاره به پیشرفت‌های صورت‌گرفته در دور پیشین، بر لزوم رفع تحریم‌ها و ارائه تضمین‌های عینی و کافی از سوی طرف مقابل و راستی‌آزمایی این اقدامات تأکید کرد و گفت که هیأت ایرانی مانند دور قبل برای تعامل جدی و پیشبرد گفت‌وگوها آمادگی کامل دارد.

در این نشست، تمامی هیأت‌ها به پیشرفت حاصل‌ شده در دور پیشین گفت‌وگوها اشاره کرده و برای ادامه رایزنی‌های فشرده اعلام آمادگی کردند و همچنین عنوان شد که اغلب پیشنهادات ایران، در متن جدید گنجانده شده است. در پایان نشست مقرر شد که مذاکرات و کار بر روی متن از روز سه‌شنبه هفتم دی ماه در سطوح و فرمت‌های مختلف ادامه یابد.

کد خبر 646605 برچسب‌ها خبر ویژه مذاکرات وین هسته‌ای - مذاکرات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر ویژه مذاکرات وین هسته ای مذاکرات مذاکرات وین طرف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۵۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است

عباس گلرو، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه شش فرد و نهاد ایرانی که به ادعای آنها با سپاه پاسداران مرتبط هستند و همچنین درخواست پارلمان اروپا برای قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی گفت: معتقدم تحریم سپاه توسط اروپا و آمریکا یک امر بدیهی است، چون اگر تحریم نکنند باید در نوع عملکرد سپاه شک کرد. 

وی اظهار کرد: عملکرد موفق سپاه باعث شده تا اتحادیه اروپا و کشور‌های دیگر علیه آن موضع بگیرند البته ما نباید نسبت به این موضوعات احساس رنج کنیم و ذهنمان را درگیر کنیم، چون نقطه قوت سپاه این است که کشور‌های غربی آن را تحریم می‌کنند و این امر سلامت کار سپاه را می‌رساند.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس بیان کرد: تحریم‌ها اثری بر سپاه ندارد و اگر بحث شدت عملکرد آمریکایی‌ها در قبال سپاه باشد ما در مذاکرات گفتیم که نیرو‌های مرکزی سنتکام را به‌عنوان یک تهدید تلقی کردیم و مجلس قبلی سنتکام را به‌عنوان یک نیروی تروریستی شناخته است.

گلرو تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی باید رایزنی کند و دنیا را درباره عملکرد و ماهیت کار سپاه توجیه کند البته وزیر خارجه رایزنی‌های خوبی با دنیا در خصوص تحولات اخیر فلسطین داشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: جایگاه سپاه آن‌قدر قوی است که هیچ تحریمی بر سپاه اثر ندارد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی فلسطین در مجلس گفت: تحولات دانشجویی در آمریکا نقطه آغازین فروپاشی لیبرالیسم غربی و آمریکایی است، چون جامعه آمریکا از اصالت خود خارج شده است و طیف‌های وسیعی که شدیدا به سیاست‌های آمریکا معترض هستند آینده نظام آمریکا را رقم می‌زنند و تحولات شگرفی در درون آمریکا رقم می‌خورد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • جدال پدر و دختر بر سر خواستگار آمریکایی | رضایت نمی‌دهم مگر به شرط...
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • بازگشت هیئت حماس از قاهره برای تکمیل رایزنی‌ها
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق