Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@09:27:10 GMT

جزئیات حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت چه بود؟

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۲۵۷۰۶

جزئیات حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت چه بود؟

وحیدرضا زیدی‌فرد معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت، در حاشیه بازدید خود از پارک علم و فناوری مشهد در جمع خبرنگاران اظهارداشت: وزارت نفت بر استفاده از شرکت‌های دانش بنیان تاکید بسیاری دارد به همین منظور امروز و در بازدید از یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پاک علم و فناوری خراسان، قراردادی درباره هوشمندسازی و گاز با این شرکت به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیدی فرد افزود: یکی از موضوعات بسیار مهمی که این وزارت به آن توجه دارد استفاده از هوش مصنوعی است که نشان از دقت و توجه ویژه وزارت نفت به این حوزه دارد.

وی ادامه داد: وزارت نفت به سمت هوشمندسازی گام برداشته تا با توجه به دانش بومی موضوعات آینده خود را شناسایی و در این مسیر گام بردارد؛ چرا که صنعت باید به سمت هوشمند شدن برود تا کارآیی بیشتری در موضوعات پیدا کند و بر این اساس، در حال تهیه فراخوان‌هایی در موضوعات مورد نیاز خود هستیم که به زودی منتشر می‌شود.

زیدی‌فرد تصریح کرد: پارک علم و فناوری خراسان نشان داده است که در موضوعات انرژی قابلیت بسیار بالایی دارد و برخی از شرکت‌های مستقر، فراتر از سطح توقع این وزارتخانه در حال فعالیت هستند، دولت وزارت نفت را مکلف کرده که برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و با مشارکت بانک‌ها در حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان قرارداد به ثبت برساند.

معاون وزیر نفت گفت: از این شرکت‌ها حمایت می‌کنیم و برای همکاری وزارت نفت با شرکت‌های مربوطه در پارک علم و فناوری خراسان رضوی اقداماتی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز بازدید موثری از پارک علم و فناوری خراسان رضوی داشتیم و از پتانسیل بالایی که در اینجا وجود دارد آگاه شدیم. شرکت‌های صنعتی که در این پارک علم و فناوری مستقر هستند، می‌توانند بار زیادی از پیشرفت تولید ملی را به دوش بکشند.

زیدی فرد با اشاره به حمله سایبری جایگاه‌های سوخت نیز گفت: ممکن است به دلیل استفاده از تکنولوژی خارجی برای تهیه و استفاده از کارت سوخت دچار این مشکل شده باشیم، اما این موضوع فراتر از این حرف‌ها بود برهمین اساس تمهیداتی ایجاد شد تا دیگر شاهد این نوع اتفاق‌ها نباشیم البته هنور در حال فعالیت شبانه روزی برای ریشه‌یابی این موضوع هستیم که به زودی نتایج آن نیز اعلام می‌شود./باشگاه خبرنگاران

منبع: فردا

کلیدواژه: سوخت حمله سایبری علم و فناوری خراسان پارک علم و فناوری وزارت نفت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۵۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان

وزارت کشور حکومت طالبان در بیانیه‌ای اظهار داشت مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت کشور حکومت طالبان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد «سراج الدین حقانی» ریاست این وزارتخانه با هیئت اعزام مالزی در کابل دیدار و گفتگو کرده است.

«داتو شازلینا» نماینده ویژه نخست وزیر مالزی در این دیدار تاکید کرده است کشورش آمادگی دارد تا تجربیات و ظرفیت‌هایش را در زمینه امنیت سایبری و جرائم دیجیتالی با حکومت طالبان افغانستان به اشتراک بگذارد.

بر اساس بیانیه وزارت کشور حکومت طالبان، طرفین در این دیدار بر مبارزه مشترک با مواد مخدر نیز تاکید کردند.

مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیمنماینده ویژه مالزی: در کنار مردم افغانستان بوده و هستیمگسترش روابط حکومت طالبان در جنوب شرق آسیا

حقانی نیز در این دیدار اظهار داشت حکومت کنونی افغانستان خواستار روابط حسنه و همکاری با کشورهای اسلامی است.

بیانیه اظهار کرد نمایندگان دفتر نخست‌وزیر و وزارت‌های دفاع و کشور مالزی نیز در ترکیب هیئت اعزام این کشور حضور داشتند.

این نخستین سفر هیئت نظامی و امنیتی مالزی به افغانستان از زمان سقوط حکومت پیشین در این کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • معرفی نیروی مستعدجویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین
  • تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • «رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد