Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان محققان یک موسسه پژوهشی کانادایی در تلاش هستند تا با استفاده از «مواد زیست فعال» نسل جدیدی از ایمپلنت‌های ارتوپدی را تولید کنند.

پوشش‌های زیست فعال نقشی حیاتی را در خصوص موفقیت ایمپلنت‌ها بازی می‌کنند چرا که آن‌ها سبب برانگیختن پاسخ‌های مفید بیولوژیکی برای بدن می‌شوند.

ایمپلنت‌ها یا «درون کاشت ها» به وسیله‌ها یا اجزاء مصنوعی گفته می‌شود که در بخشی از بدن نصب یا ثابت شده تا جایگزین یک عضو زیستی شود و کار‌های آن عضو را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین ارتباط، «انستیتو ملی پژوهش‌های علمی» کانادا (INRS) مدتی است که در حال تولید پوششی است که بتواند «بافت استخوانی» را شبیه سازی بکند.

پروفسور «فدریکو روسئی» (Federico Rosei) از انستیتو ملی پژوهش‌های علمی کانادا در همین ارتباط می‌گوید: ایمپلنت‌های سنتی درست شده از فلز، سرامیک و یا پلیمر، دارای خواص زیست فعال (بیواکتیو) محدودی هستند و به همین خاطر، روند درمانی فرد ممکن است طولانی مدت شده و خطر پس زدن ایمپلنت از سوی بدن فرد بیشتر شود. حال با در نظر گرفتن این مشکلات، تولید نسل جدیدی از مواد ایمپلنتی که دارای سازگاری و یکپارچکی بیشتری است، امری ضروری به نظر می‌رسد.

مواد زیست فعال

محققان با استفاده از سه ماده زیست فعال، در حال توسعه یک پوشش پیشرفته هستند. بر این اساس ترکیب شیمیایی «کیتوسان» (Chitosan) که در پوسته میگو موجود است، خاصیتی ضد میکروبی را از خود نشان داده است. سلول‌ها در حضور کلاژن که یکی از اجزای آلی موجود در استخوان‌ها است، جابجا شده و راحت‌تر رشد می‌کنند. کلاژن در واقع پروتئینی است که در تمام بدن وجود دارد و در واقع ترکیب اصلی سازنده‌ی غضروف، عضلات، استخوان ها، پوست و تاندون‌ها محسوب می‌شود.

«عمران دین» دانشجوی دکترا در انستیتو ملی پژوهش‌های علمی کانادا می‌گوید: توانایی رسوب چنین پوشش‌هایی سبب می‌شود تا بتوان ایمپلنت‌هایی با خواص بیولوژیکی فراهم شود. این مسأله برای کاربرد‌های زیست پزشکی امری نوید بخش است؛ چرا که این پوشش‌ها قادر به فراهم آوردن زمینه مناسب تری برای پذیرش ایمپلنت در بدن فرد می‌شود.

در این روش، محققان برای ایجاد این پوشش، از «رسوب الکتروفورتیک» استفاده کردند؛ بطوری که ایمپلنت به مانند یک الکترود عمل می‌کند که ذرات «مواد زیست فعال» روی آن رسوب کرده و در نتیجه یک لایه تشکیل می‌دهند.

با این حال، طبق این گزارش لازم است تا تحقیقات بیشتری در خصوص این روش جدید صورت پذیرد.

منبع: پایگاه «Azo materials»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایمپلنت ارتوپدی مواد زیست فعال مواد زیست فعال ایمپلنت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۵۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صهیونیسم «بت پوشالین» عصر جدید است

فعال یهودی مطرح کانادایی در سخنرانی آتشین خود ضد جنگ در نیویورک بااشاره به واقعه تاریخی پرستش گوساله دروغین در دوران حضرت موسی، صهیونیسم را بت پوشالین در عصر جدید و رژیمی جنایتکار خطاب کرد.


به گزارش خبرگزاری دانشجو، در شرایطی که اعتراضات دانشجویی در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا ادامه دارد و شخصیت‌های نام‌آشنا و مطرح ضد صهیونیستی نیز هم صدا با تشکل‌های دانشجویی در آمریکا و دیگر نقاط جهان به موج جدید اعتراضات علیه نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه روی آورده‌اند.

بر پایه این گزارش، «نائومی کلاین»، استاد دانشگاه، نویسنده، روزنامه‌نگار و فعال اجتماعی یهودی کانادایی در سخنرانی جنجالی انتقادی جدید خود در میان حامیان ضد جنگ علیه صهیونیسم در شهر نیویورک به جنایات این رژیم در نوار غزه واکنش نشان داد.

فعال زن یهودی و ضد صهیونیسم در سخنرانی آتشین خود ضد جنگ در نوار غزه با خطاب قرار دادن سران رژیم صهیونیستی بار دیگر بر پوشالی بودن این رژیم جنایتکار طبق آموزه‌های یهود تاکید کرد.

نائومی کلاین در ویدئویی که از سخنرانی اخیر خود در میان حامیان آمریکایی فلسطین منتشرشده اعلام کرد: «من به موسی و خشم وی، هنگامی که از کوه (طور) پایین آمد و بنی اسرائیل را در حال پرستش گوساله طلایی دید، فکر می‌کنم.»

وی ادامه داد: «این واقعه یک درس (آموزنده و عبرت آمیز) درباره بت‌های پوشالین است. بسیاری از مردم ما بار دیگر بت‌های پوشالین را می‌پرستند که آنان را آلوده می‌کند. این بت پوشالین صهیونیسم نامیده می‌شود. صهیونیسم بت پوشالین متعلق به رژیمی نظامی است که به غصب اراضی، پاکسازی قومی و نسل کشی متهم است.»

دیگر خبرها

  • ۲۸ کیلوگرم تریاک با پوشش بار گوجه در اصفهان کشف شد
  • اعطای وام به کسب و کارهای فعال در سکوهای داخلی
  • دست‌یابی به دانش فنی ساخت پلیمرهای نسوز در پژوهشگاه مواد و انرژی
  • تولید ورق نازک سرآغازی برای رشد و شکوفایی خط قلع‌اندود
  • از ایمپلنت دندان چه می‌دانید؟ افرادی که دندان کشیده شده دارند بخوانند!
  • ساخت نوع جدیدی از مواد متخلخل که می‌توانند گازهای گلخانه‌ای را ذخیره کنند
  • دروغ عجیب و شاخدار مهناز افشار در گفتگو با دویچه وله فارسی
  • مسیر افزایش طول عمر دندان هموار شد/ تبدیل دندان پوسیده به دندان سالم
  • هزار و ۶۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات فعال خواهند بود
  • صهیونیسم «بت پوشالین» عصر جدید است