Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@23:43:17 GMT

سامانه موشکی اس-۵۵۰ روسیه عملیاتی شد

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۲۵۹۴۱

سامانه موشکی اس-۵۵۰ روسیه عملیاتی شد

به گزارش فارس، سامانه دفاع هوایی اس-۵۵۰ روسیه روز چهارشنبه آزمایشات را با موفقیت پشت سر گذاشته و وارد مرحله عملیاتی شده است.

خبرگزاری «تاس» به نقل از یک فرد مطلع نزدیک به وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: «سامانه دفاع هوایی اس-۵۵۰ مرحله آزمایشی را با موفقیت پشت سر گذاشت. اولین تیپ اس-۵۵۰ وارد مرحله رزمی شد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این فرد مطلع، سامانه جدید  را «یک سامانه موشکی راهبردی متحرک کاملا جدید و بی رقیب» توصیف کرده که قادر است فضاپیماها، موشک‌های بالستیک و ابرفراصوت را در ارتفاع ده‌ها هزار کیلومتری هدف قرار دهد.

به نوشته خبرگزاری تاس، مقامات رسمی روسیه هنوز عملیاتی شدن این سامانه موشکی جدید را تأیید نکرده‌اند.

اواخر آبان امسال بود که دو مقام نظامی روسیه تأیید کردند سامانه دفاع موشکی اس-۵۵۰ قادر به انهدام موثر موشک‌های بالستیک قاره پیما  و موشک‌های فراصوت  است.

در آن زمان دو منبع نظامی روس گفتند که سامانه اس-۵۵۰ روسیه به اولین سامانه متحرک هوا فضای جهان تبدیل خواهد شد که قادر به انهدام موثر موشک‌های بالستیک قاره پیما (ICBM) است.یکی از این منابع آگاه گفت که سامانه جدید موشکی زمین به هوا به عنوان نسخه ارتقا یافته سامانه موشکی  اس-۵۰۰ در حال توسعه است.

اس-550 یک سامانه موشکی زمین به هوای نسل بعدی با برد حدود ۶۰۰ کیلومتر (۳۷۰ مایل) است که برای رهگیری و انهدام موشک‌های بالستیک قاره پیما، و همچنین موشک های کروز فرا صوت و هواپیماها طراحی شده است.

این در حالی است که سامانه اس-۵۰۰ روسیه نیز از قدرتمند‌ترین سامانه‌های دفاع موشکی حال حاضر جهان است. اس-۵۰۰، سلاحی است که مسکو امیدوار است قدرت دفاعی خود را تقویت کرده و به پرفروش‌ترین محصول صادراتی تبدیل شود. روسیه سال گذشته آزمایش این سامانه را آغاز کرد و قرار است که اولین آتشبار اس-۵۰۰ در اطراف مسکو مستقر خواهد شد.

منبع: الف

کلیدواژه: موشک های بالستیک سامانه موشکی اس ۵۰۰ اس ۵۵۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۵۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل سامانه‌های پاتریوت را کنار می‌گذارد

ناکارآمدی سامانه‌های پدافندی پاتریوت در اراضی اشغالی در مواجهه با حمله پهپادی-موشکی ایران موجب تصمیم مقامات این رژیم برای از رده خارج کردن آنها شده است.

به گزارش مشرق، در طول دو ماه نیروی هوایی رژیم صهیونیستی سامانه های قدیمی‌تر پاتریوت را با سامانه‌های پدافندی جدیدتر اسرائیلی از جمله گنبد آهنین تعویض خواهد کرد.

این تصمیم دو هفته پس از حمله موشکی پهپادی گسترده ایران به اراضی اشغالی اتخاذ شده است. حمله ای که در نوع خود بزرگترین رزمایش برای سامانه‌های پدافندی رژیم اسرائیل به شمار می‌رود.

به گزارش تایمز اسرائیل، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که قرار است نیروهای هوایی این رژیم در ماه‌های آینده با سیستم‌های دفاع موشکی قدیمی پاتریوت خود خداحافظی کرده و سامانه‌های پدافند هوایی پیشرفته‌تری را جایگزین کند.

در ماه فوریه، نیروی هوایی رژیم اسرائیل اعلام کرد که شماری از سامانه‌های پدافندی پاتریوت را از مدار خارج خواهد کرد و پرسنل این نیرو برای کار با سامانه پدافندی گنبد آهنین آموزش‌های لازم را خواهند دید.

بر اساس مقاله‌ای که در وب سایت ارتش این رژیم به زبان عبری منتشر شد، عنوان شده است که سامانه‌های قدیمی پاتریوت ظرف دو ماه آینده برای همیشه غیرفعال خواهند شد.

فرمانده گردان ۱۳۸ پدافند هوایی ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرده است که ما در شرایط کنونی در حال کاهش دادن تعداد سامانه‌های پدافندی پاتریوت و در نهایت جمع‌آوری کلی آنها هستیم.

سامانه پدافندی پاتریوت در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی و در بحبوحه جنگ خلیج فارس، به تقابل با برخی موشک‌های شلیک شده از سوی عراق به سمت اسرائیل پرداخته بود.

استفاده از این سامانه پدافندی از دهه ۱۹۹۰ میلادی از سوی ارتش رژیم اسرائیل عملیاتی شد؛ با این حال این رژیم، نخستین عملیات رهگیری خود را در سال ۲۰۱۴ و علیه یک پهپاد پرتاب شده از سوی حماس از نوار غزه انجام داد.

پس از آن از این سامانه علیه برخی پرتابه‌های سوری نیز استفاده شد. در جریان جنگ کنونی غزه نیز شاهد به کارگیری سامانه پدافندی پاتریوت بوده‌ایم که در اغلب موارد رهگیری‌ها بر اساس شناسایی نادرست صورت گرفته‌اند.

اکنون ارتش رژیم اسرائیل از اراده خود برای جایگزینی سامانه‌های قدیمی‌تر پاتریوت با سامانه پدافندی جدید اسرائیل خبر داده است.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • ۷۱۹ حمله موشکی و پهپادی حزب الله به فلسطین اشغالی طی یک ماه
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس در عراق
  • اسرائیل سامانه‌های پاتریوت را کنار می‌گذارد
  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین