Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، این مراسم با سخنرانی آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، مداحی سعید حدادیان و اجرای گروه سرود تبسم، با حضور مردم ولایتمدار، فرماندار شمیرانات، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج جماران، شهردار منطقه یک، رئیس رسیدگی به امور مساجد ناحیه شهید باهنر، متولی آستان مقدس امامزاده صالح (ع)، جمعی از روحانیون قم و دیگر مسوولان شمیرانات برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله صدیقی ضمن تسلیت سالگرد درگذشت علاصه بصیر مصباح یزدی، اظهار داشت: ایشان دارای شخصیتی بصیر و عالمی اثرگذار بود که جریان فتنه‌گر را به خوبی می‌شناخت. عالمی که قلم، زبان و حکمتش شمشیر بود و همواره یار و پشتیبانی مستحکم برای انقلاب و ولایت به شمار می‌آمد.

وی افزود: خداوند عالم را برای معرفت، معرفت را برای محبت، محبت را برای اطاعت و اطاعت را برای قرب به جوار خودش مقرر فرموده است و در قرآن کریم اشاره شده، آیات آفاقی را معلم و ماموری قرار داده‌اند تا ما را از جهل به معرفت و از تاریکی به روشنی سوق دهند.

موسس و تولیت حوزه علمیه امام خمینی (ره) گفت: اگر خداوند را دوست دارید و در محبتتان صادق هستید، آدرس خدا پیغمبر اوست، تبعیت کنید تا محبوب خدا شوید.

وی با اشاره به اینکه تمام انبیاء مقدمه ظهور رسول اکرم (ص) بودند، افزود: هدف بعثت خاتم الانبیاء(ص) که سرشار از عشق و محبت بود این است که آگاهانه دل دهید، عاقلانه عاشق شوید و حکیمانه شیدای خداوند باشید چراکه همه عالم مظهر اسما جمالیه خداوند متعال است و شما مامور هستید تا این مناظر اسما الهی را طی کنید. در این مسیر نیز حرامی نباشید؛ حریم را حفظ کنید تا خداوند حریمتان را حفظ کند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه مجموعه آفرینش برای رشد و عالم شدن انسان‌هاست، بیان کرد: علم آدرس می‌دهد و خط و ریل را مشخص می‌کند اما برای حرکت کردن کافی نیست؛ باید دلتان همراه علم باشد.

وی ادامه داد: حکومت ولایی اسلامی تسلیم تفکری‌ است که انسان حاکمیت خدا را بپذیرد و یقین داشته باشد هیچ راهی جز راه خداوند بشر را به سعادت نمی‌رساند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: تفاوت حکومت الهی ولایی با حکومت‌های استبدادی در شرط محبت است. در حکومت‌های استبدادی محبت وجود ندارد و هرکه بیشتر تبلیغ کند رای می‌آورد اما در حکومت ولایی محبت خصیصه‌ای است که این حکومت با آن تاسیس شده است.

وی تاکید کرد: حضور مردم شرط لازم امامت امام و حکومت ولایی است؛ امت وقتی امت نامیده می‌شود که یک مقصد را دنبال کند، امامش یکی باشد و دور یک کعبه حرکت کند. لذا رابطه امت با امامت رابطه ایمانی، عشقی و محبتی است که در زمان حضرت علی (ع) وجود نداشت.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه حب علی (ع) عشق سازنده و محبت کنترل کننده است و انسان را در مسیر می‌برد، گفت: رای مردم مشروعیت نمی‌آورد و مشروعیت را سلب نمی‌کند؛ اگر در زمان امیرالمومنین(ع) مردم از حکومت ایشان حمایت نکردند تفاوتی در این‌که او عین الله و قدرت فائقه است، ایجاد نشد اما بر امتی که خود به سمت کسی حرکت می‌کنند که صلاحیت ندارد، نمی‌شود حکومت کرد.

وی ادامه داد: امیرالمومنین(ع) با وجود جراحات شدیدی که در جنگ‌ها بر ایشان وارد شد، جانباز نشدند و نقص عضو پیدا نکردند اما در خطبه خود می‌گویند با دست بریده نمی‌توان جنگ کرد، لذا این سخن کنایه از آن دارد که مردم در صحنه حضور نداشتند؛ امام برای خدمت به مردم آمده است اما اگر خودشان نخواهند، به اجبار نمی‌شود بر آن‌ها حکومت کرد.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی (ره) بیان کرد: حضرت زهرا (س) در دیدار با بانوانی که به عیادت ایشان آمده بودند از بیماری شخصی هیچ نگفتند و فقط به بیماری جامعه اشاره کردند؛ دختر رسول خدا نسبت به دنیا اعلام انزجار و رنجش کردند و به آن‌ها هشدار دادند که علی (ع) سنگ زیرین کاخ دین است و وقتی این سنگ را می‌کشید آوار بر سر خودتان ویران می‌شود و هرچه سخت‌تر بکشید شکاف بیشتری بر خودتان وارد می‌شود.

آیت الله صدیقی افزود: این جراحات جسمی نبود که حضرت فاطمه (س) را به شهادت رساند، غم‌ها و جراحاتی بود که از حضور نداشتن مردم در صحنه و دشمنی و متحد نبودن آن‌ها ناشی شده بود.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس موسسه آموزش پژوهشی امام خمینی (ره) پس از عمری تلاش و مجاهدت خالصانه در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی و خدمت به حوزه‌های مقدس علمیه و تربیت و پروش شاگردان و طلبه‌های متعهد و متدین پس از مدتی تحمل بیماری، عصر جمعه ۱۲ دی ماه ۱۳۹۹ به لقاء الله پیوست.

برچسب‌ها آیت الله صدیقی شمیرانات محمدتقی مصباح یزدی مراسم بزرگداشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آیت الله صدیقی شمیرانات محمدتقی مصباح یزدی آیت الله صدیقی شمیرانات محمدتقی مصباح یزدی مراسم بزرگداشت آیت الله صدیقی مصباح یزدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۵۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است

اسدالله عباسی  در جلسه ستاد ارتحال امام راحل(ره) در سالن شهید انصاری استانداری گیلان اظهار کرد: هم اینک شاهد روش شدن اذعان عمومی مردم در جهان هستیم و هر سال نیز  بیشتر می شود که این امر به واسطه چراغی است که امام راحل افروختند.

 نماینده عالی دولت در گیلان افزود: البته چراغی که امام راحل(ره) افروختند و انقلاب اسلامی را بنیاد نهادند, این مشعل همیشه روشن خواهد ماند و راه امام و شهدا هر ساله پر رهروتر خواهد بود.

 وی ادامه داد: از سوی دیگر شاهدیم که استکبار جهانی با غول های رسانه ای خود مترصد سانسور جنایتهای رژیم جعلی صهیونیستی است اما باز شاهدیم که بخشی از این جنایتها برملا می شود و در این راستا شاهد واکنش مردم آزاده در سراسر جهان نسبت به این جنایتها هستیم.

 استاندار گیلان در ادامه به سالگرد ارتحال امام (ره) نیز اشاره و بیان کرد: امسال نیز کاروانهای پیاده و سواره از استان گیلان عازم مرقد مطهر می شوند که کاروان پیاده روی با ظرفیت ۵۰۰ نفر از روز چهارم خرداد حرکت خود را از رشت  آغاز می کنند.

 وی اضافه کرد: به همین دلیل باید بسته های فرهنگی را برای این کار فرهنگی بزرگ آماده سازیم تا این کاروان بدون کوچکترین مشکلی عازم مرقد مطهر شود تا در مراسم سالگرد ارتحال حضور یابند.

 عباسی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر عظمت و پیام این کار نیز باید به خوبی انعکاس داده شود و به خصوص سعی شود که جوانان بیشتر در کاروان پیاده روی حضور یابند زیرا آنان زمان انقلاب را درک نکردند و با حضور در این کار  فرهنگی , می توانند با آرمانهای امام راحل بیشتر آشنا شوند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • افشاگری درباره تقسیم استان تهران
  • نامه محرمانه ساواک درباره عروس بزرگ امام(ره)
  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام (ره)+ سند
  • حمایت چهره نزدیک مصباح یزدی از گشت ارشاد و طرح نور
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • روز عشق ۱۴۰۳ + تاریخچه و پوستر Global Love Day
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری