Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@01:47:10 GMT

دستگیری ۷۰۷ متخلف زیست محیطی در لرستان

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۲۶۱۶۲

دستگیری ۷۰۷ متخلف زیست محیطی در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از دستگیری ۷۰۷ متخلف زیست محیطی، نه ماهه امسال در این استان خبر داد.

مهرداد فتحی بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: با تلاش و کوشش محیط‌بانان فداکار و زحمتکش ۷۰۷ متخلف زیست محیطی در لرستان دستگیر شده است.  

وی با بیان اینکه پرونده خاطیان به محاکم قضایی ارجاع شده است، عنوان کرد: در نه ماهه امسال بیشترین تخلف در حوزه صید آبزیان در منابع آبی استان اتفاق افتاده که در این راستا ۱۲۴ تور ماهیگیری، یک دستگاه موتور برق، ۱۹۷ قلاب و ۱۱۲۴ قطعه ماهی از متخلفین کشف و ضبط شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به آمار شکار پستانداران بزرگ و حمایت شده در استان بیان کرد: به منظور برخورد قاطع با شکارچیان و پیشگیری از وقوع جرم ۱۲۴ قبضه اسلحه از متخلفین زیست محیطی کشف و ضبط شده که از این تعداد دو مورد سلاح جنگی، ۱۷ سلاح فاقد جواز حمل و ۱۰۵ قبضه  سلاح مجاز بوده است.  

فتحی بیرانوند اضافه کرد: در این مدت پنج مورد تخریب در استان رخ داده که معادل ۹۷ هزار مترمربع و شامل یک مورد بوته‌کنی و قطع اشجار بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۸۵۰مورد تعلیف غیرمجاز دام با ۵۰۰ راس دام رخ داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان میزان ضرر و زیان وارده به محیط زیست در اثر تخلفات صورت گرفته را ۲۳ میلیارد و ۵۰۶ میلیون و ۱۷۰هزار ریال اعلام کرد و یادآور شد: از این میزان رقم نه میلیارد و ۵۱۲ میلیون ریال وصول شده است.  

وی گفت: برای متخلفین ۷۷۸ پرونده تشکیل شده بود که از این تعداد پرونده، ۷۱۶ فقره مختومه، ۵۶ فقره در جریان و شش فقره حکم برائت گرفته‌اند.

فتحی بیرانوند بیان کرد: در این مدت نه هکتار از مناطق حفاظت شده محیط زیست دچار حریق شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان عنوان کرد: در این مدت ۱۷۸ مورد آلودگی محیط زیست گزارش شده و ۲۹۱ اخطار زیست محیطی به خاطیان داده شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی محیط زیست تخلفات زیست محیطی مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۶۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم

به گزارش همشهری آنلاین، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفتگو با همشهری درباره لزوم برقی کردن خودروها و وسایل نقلیه در تهران و سراسر کشور اظهار داشت: از هر فعالیتی که منجر به کاهش تراز آلایندگی در تهران و سراسر کشور شود، دفاع میکنیم. از سوی دیگر سوخت بی کیفیت عامل اصلی آلودگی تهران و کلان شهرها است.

وی ادامه داد: در رایزنی ها با شهردار تهران خواستار هرچی سریع تر برقی شدن خودروها و وسایل نقلیه بودیم. چرا که درحال حاضر برقی کردن خودروها بهترین راه حل برای کنترل آلودگی هوا است. بنابراین قرار داد شهرداری تهران با چین مبنی بر واردات وسایل نقلیه برقی، اقدامی خوب و موثر خواهد بود.

کد خبر 849128 برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهردارى تهران سازمان حفاظت محیط زیست

دیگر خبرها

  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر
  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • صدور مجوز زیست‌محیطی برای معدن آلبلاغ خراسان شمالی مصوب شد