Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، آیت الله عبادپور در کارگاه آموزشی و نشست ویژه تشریح ابعاد، اهداف و ماموریت‌های طرح ارتقای بهره وری و کاهش مصرف آب در کشاورزی (بهکاشت) با محوریت طرح جامع ترویج وزارت جهادکشاورزی که در حاشیه نخستین رویداد کشاورزی دانش بنیان و نوآور ویژه حوضه دریاچه ارومیه برگزار شده بود با بیان اینکه در گام دوم برنامه احیای دریاچه ارومیه، برنامه‌های آموزشی و ترویجی به همراه اجرای تکنیکهای فنی کاهش مصرف آب کشاورزی اجرا می شود، اظهار داشت: در حال حاضر جهت گیری طرحها در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی به سمت فعالیت‌های نرم افزاری به صورت مشترک با استانهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه(آذربایجان شرقی، کردستان و آذربایجان غربی) و وزارت جهاد کشاورزی مرتبط به همراه بخش خصوصی است تا با کاهش ۴۰ درصد آب در بخش کشاورزی بتوانیم در زمینه بهره وری در این حوضه به عنوان استانهای پیشرو عمل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: برای سال آتی ۱۵۰ سایت جدید در مناطق و پهنه های مستقر در شهرستانهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه واقع در سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان، با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و سازمان جهادکشاورزی و شرکتهای فنی و مشاوره ای به اجرا در خواهد آمد. ‌

در کارگاه تخصصی نخستین رویداد کشاورزی دانش بنیان و نوآور ویژه حوضه دریاچه ارومیه با موضوع بهکاشت در حوضه دریاچه ارومیه با سخنرانی محققین و اعضای هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی شامل مهندس حسین محمدی مزرعه با موضوع تکنیک های عملیات مناسب زراعی جهت کاهش مصرف آب در حوضه دریاچه ارومیه، دکتر محمد زرین بال و مهندس محمدابراهیم صادق زاده مشترکاً با موضوع اجرای روشهای به باغی در درختان میوه برای کاهش 25 الی 30 درصدی میزان آب آبیاری، دکتر ساغر چاخرلو با عنوان گزارشی از عملیات مناسب به باغی در باغات انگور به منظورکاهش مصرف آب، دکتر اکبر عبدی قاضیجهانی با عنوان مروری بر گیاهان دارویی حوضه دریاچه ارومیه و نقش آن در معیشت بهره برداران و کاهش مصرف آب و دکتر نگار ولی زاده با موضوع اهمیت فرآوری گیاهان دارویی حوضه دریاچه ارومیه در توسعه زنجیره ارزش تداوم یافت.

شایان ذکر است در این کارگاه ۱۷۷ نفر از کشاورزان شهرستانهای ملکان، عجب‌شیر ، اسکو و آذرشهر ضمن بازدید از نمایشگاه بین المللی ارومیه و غرفه آذربایجان شرقی در کارگاه هایی در رابطه با روشهای کاهش مصرف آب که توسط محققان مرکز تحقیقات کشاورزی استان آذربایجان شرقی ترتیب یافته بود شرکت کردند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ایام فاطمیه اومیکرون قاسم سلیمانی مذاکرات وین دریاچه ارومیه احیای دریاچه ارومیه جهاد کشاورزی حوضه آبریز ایام فاطمیه اومیکرون قاسم سلیمانی مذاکرات وین استان آذربایجان شرقی حوضه دریاچه ارومیه کاهش مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۶۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۳۳۷ حافظ آذربایجان شرقی در آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین رامین خورنژاد ظهر پنج شنبه با اعلام این خبر گفت: نخستین مرحله از نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم در قالب حفظ ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن کریم در آذربایجان شرقی نیز برگزار می‌گردد.

وی ادامه داد: این آزمون جمعه ۱۴ اردیبهشت همزمان با سراسر کشور با حضور ۳۳۷ نفر از حافظان استان در تبریز برگزار خواهد شد که ۷۰ در صد از شرکت کنندگان در آزمون مرحله اول را بانوان و ۳۰ درصد را برادران تشکیل می‌دهند.

رئیس اداره برنامه ریزی امور قرآنی استان با بیان اینکه آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم در سطح کشوری در چهار مرحله و در استان به صورت سه مرحله‌ای برگزار می‌شود، اظهار داشت: مرحله نخست این آزمون کتبی و مربوط به حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در قالب ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن کریم است که نتایج آن ۲۲ خرداد از طریق سایت تلاوت اعلام خواهد شد.

وی افزود: نوبت اول مرحله دوم نیز که آزمونی شفاهی است، ۲۷ تیر تا ۱۰ مرداد برگزار و نتایج ۲۵ شهریور و نوبت دوم نیز ۱۶ تا ۲۵ آبان در مراکز استان‌ها برگزار و نتایج در دی ماه اعلام می‌شود.

به گفته حجت الاسلام خورنژاد مرحله سوم آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم شامل ترجمه و مفردات، پنجم بهمن ۱۴۰۳ برگزار و پس از اعلام نتایج آن در ۲۰ بهمن ماه، زمان مرحله چهارم که به صورت کشوری و با حضور قبول شدگان مراحل استانی برگزار می‌شود، تصمیم گیری و اعلام خواهد شد.

رئیس اداره برنامه ریزی امور قرآنی آذربایجان شرقی گفت: طبق مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی در هشتم تیر ۱۳۸۴ مدرک تخصصی درجه ۳ قرآن معادل لیسانس، مدرک تخصصی درجه ۲ معادل کارشناسی ارشد و درجه ۱ معادل دکتری بوده و دارندگان این مدارک از مزایای دارندگان مدارک درجه یک تا پنج هنری برخوردار می‌شوند.

کد خبر 6095080

دیگر خبرها

  • آغاز طرح ملی طوبی در تبریز
  • برگزاری دوره آموزشی طرح ملی طوبی در تبریز
  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد
  • حضور ورزشکاران آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی کبدی
  • مرحله دوم انتخابات به اندازه مرحله قبلی مهم است/ قدردان تلاش رسانه‌های استان هستیم
  • حضور ۳۳۷ حافظ آذربایجان شرقی در آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم
  • آغاز بهسازی آسفالت آزادراه تبریز – زنجان
  • از امروز به فکر تابستان دریاچه ارومیه باشیم
  • بهسازی آسفالت آزادراه تبریز زنجان آغاز شد
  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول