Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@06:53:41 GMT

وام جدید دولت به این افراد تعلق خواهد گرفت

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۲۶۲۸۸

وام جدید دولت به این افراد تعلق خواهد گرفت

هفته گذشته نشست شورای هماهنگی موسسات عامل با محور حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری برگزار شد. طی این جلسه مدیران۴ موسسه عامل با پرداخت تسهیلات از محل منابع بازپرداختی وام اشتغال روستایی موافقت کردند. حجت اله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این نشست بند دوم صورت مجلس دهمین نشست کارگروه ملی را بررسی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بند درباره پرداخت تسهیلات، موضوع قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری از محل منابع بازپرداخت است.

قانون اشتغال روستاییان و عشایر در سال ۱۳۹۶ به مجلس شورای اسلامی ارائه شد و مورد تصویب هیئت وزیران قرار گرفت. منابع اعتباری برای این طرح از صندوق ملی تامین می‌شود و تقریبا ۱.۵ میلیارد دلار است. موسسات عامل پرداخت این تسهیلات بانک کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید اعلام شدند.

قیمت وام اعطایی برای این منظور ۶ درصد در نظر گرفته شد. البته نرخ این تسهیلات هم متغیر بوده و برای ساکنان مناطق مرزی ۴ درصد است. وام گیرندگان این طرح تسهیلاتی می‌توانند حداکثر طی ۹ سال اقساط را بپردازند.
کدام طرح‌های روستایی مشمول وام اشتغال شدند؟ طبق اطلاعات موجود ازشروع سال ۱۴۰۰ تا پایان مردادماه، تقریبا ۲ هزار و ۹۴۸ طرح تصویب شد. همچنین از شهریورماه تا زمان حاضر هزار و ۵۱۲ طرح دیگر هم مورد حمایت قرار گرفتند. ۸۷ درصد افرادی که از این طرح تسهیلاتی بهره بردند، دارای مدرک دیپلم بودند.

افراد با مقاطع تحصیلی بالاتر مثل کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به دلیل نداشتن ضمانت یا مهارت کافی امکان بهره گیری از تسهیلات این طرح را نداشتند. بر اساس آمار موجود، از لحاظ جنسیت هم ۶۶ درصد وام گیرندگان طرح اشتغال روستایی را مردان و ۳۴ درصد را هم زنان تشکیل دادند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: اشتغال وام دریافت وام قسط وام وام دولتی تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۶۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه

محمدرضا آمویی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از نوسازی و درجاسازی واحدهای فرسوده واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی روستاهای تابعه بر اساس مصوبات شورای مسکن استان در بخش‌های روستایی از جمله بیلوار، کوزران، ماهیدشت و فیروزآباد خبر داد و اظهار کرد: واحدهای فرسوده این مناطق می‌توانند صرف رعایت درجاسازی و نوسازی برای دریافت تسهیلات به بنیاد مسکن شهرستان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: دهیاران و شورای اسلامی مربوطه می‌توانند به واحدهای واقع در محدوده‌های مورد نظر در روستاهای خود و ابلاغ لازم به مالکان به منظور مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان و اخذ تسهیلات بازسازی و احداث واحد نوسازی عمل کنند.

فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: در صورت بروز هرگونه حوادث غیرمترقبه مسئولیت هرگونه خسارت بر عهده مالکان مورد نظر خواهد بود.

وی ادامه داد: مالکان با استفاده از این فرصت ایجادی می‌توانند در راستای بازسازی واحدهای فرسوده این مناطق اقدام لازم را انجام دهند.

کد خبر 6092110

دیگر خبرها

  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور