Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-08@19:20:33 GMT

ناله یک نوزاد از یک حادثه مرگبار جلوگیری کرد

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۲۶۶۸۷

ناله یک نوزاد از یک حادثه مرگبار جلوگیری کرد

ناله یک نوزاد منجر به نگرانی همسایه‌ها از وضعیت ساکنان منزل و جلوگیری یک حادثه مرگبار در پی گازگرفتگی شد.

به گزارش ایمنا، یک مورد حادثه گازگرفتگی در منطقه یافت‌آباد، میدان شهرداری به عصر روز گذشته سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تهران اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان یک ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

نخستین گروه از آتش‌نشانان در مدت زمان سه دقیقه در محل حادثه حاضر شدند، محل حادثه یک ساختمان چهار طبقه هشت واحدی و مسکونی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درِ یک واحد حدوداً ۴۰ متری در طبقه دوم این ساختمان بسته بود و همسایه‌ها با شنیدن صدای ناله یک کودک و عدم پاسخگویی ساکنان منزل، نگران شده و آتش‌نشانی را باخبر کرده بودند.

آتش‌نشانان پس از گشودن در و ورود به منزل با پسربچه‌ای حدوداً شش ماهه مواجه شدند که روی یک مبل قرار داشت و بی‌تابی زیادی می‌کرد. آتش‌نشانان در بخشی دیگری از منزل با خانمی حدوداً ۳۵ ساله و دختری حدوداً دو ساله که کاملاً بی‌حال و نقش بر زمین بودند، مواجه شده و بلافاصله تمام وسایل گرمایشی را خاموش کردند؛ یک دستگاه بخاری و یک دستگاه آبگرمکن دیواری داخل منزل روشن و تمام منافذ و ورودی هوا بسته بود. آتش‌نشانان هر سه نفر را تحویل عوامل اورژانس دادند که خوشبختانه با کمک‌های اولیه هر سه به حالت اولیه بازگشته اما برای مداوای دقیق‌تر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

سیدجلال ملکی؛ سخنگوی آتش‌نشانی تهران با اعلام این خبر گفت: شاید اگر چند ثانیه تأخیر در اطلاع‌رسانی یا حضور آتش‌نشانان روی می‌داد، این سه نفر جان خودشان را از دست می‌دادند.

وی با معجزه خواندن نجات این افراد، گفت: این نوزاد کوچک همسایه‌ها را از وضعیت باخبر کرد و آتش‌نشانان نیز پس از حضور در محل با شنیدن صدای نوزاد و عدم پاسخ دیگر اعضای منزل مشکوک شده و در را باز کرده بودند.

ملکی ابراز امیدواری کرد که مشکل خاصی برای این سه نفر در بیمارستان نیز پیش نیاید و افزود: در گذشته نیز بارها گفته بودیم که وسایل شعله‌دار و گرمایشی مانند بخاری، پکیج و آب‌گرمکن مخصوصاً در مکان‌های کوچک نباید به صورت طولانی روشن باشد و در صورت اجبار به روشن بودن طولانی مدت این وسایل، حتماً باید مسیری مانند پنجره یا زیر در باز باشد تا هوای مورد نیاز آن شعله تأمین شود وگرنه شعله از اکسیژن داخل محیط برای ادامه حیات خودش استفاده می‌کند و باعث کاهش اکسیژن و در نهایت مسمومیت افراد حاضر می‌شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 545357

منبع: ایمنا

کلیدواژه: گاز گرفتگي سید جلال ملکی سازمان آتش نشانی تهران حادثه مرگبار حادثه مرگبار در تهران انفجار در منزل مسکونی گازگرفتگی در تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آتش نشانان آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۶۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات حادثه حریق در خیابان لاله‌زار تهران

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران درباره جزئیات حریق در خیابان لاله‌زار اعلام کرد: حدود یک ساعت پیش وقوع حریق در یک انبار ۲۰ متری بالای یک مغازه لوستر فروشی سبب بروز دود نسبتاً شدید در خیابان لاله زار شد.

وی افزود: نیرو‌های آتش نشانی در اسرع وقت همراه با تجهیزات مورد نیاز به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: شعله زنی صورت گرفته و حریق بلافاصله اطفا شده است همچنین خوشبختانه این حادثه مصدوم و تلفات جانی به همراه نداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • نخستین بانوان آتش‌نشان خاورمیانه بازنشسته شدند
  • وقوع ۶۷ مورد حادثه در پی توفان سبزوار
  • طوفان تندری در سبزوار ۶۶ حادثه را رقم زد
  • انفجار و تخریب دو منزل مسکونی در ملایر بر اثر نشت گاز
  • ۳ عضو خانواده روستایی در سبزوار از زیر آوار بیرون کشیده شدند
  • فوت مرد میانسال به دنبال سقوط در چاه
  • جزییات آتش سوزی انباری در خیابان لاله‌زار
  • ورود مار سمی به کارگاهی در تهران | تماس کارگران وحشتزده با آتش‌نشانی
  • جزییات حادثه حریق در خیابان لاله‌زار تهران
  • فیلم/ وداع جانسوز مادر فلسطینی با نوزاد شهیدش