Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@18:19:30 GMT

غرش «تریل» و «کراس» روی تپـــــه‌ها

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۲۶۶۹۶

غرش «تریل» و «کراس» روی تپـــــه‌ها

همشهری آنلاین _ پروانه بهرام‌نژاد:تپه‌های ناهمواری که یکی روی آن تک‌چرخ می‌زند و دیگری چند متری به سمت آسمان می‌پرد و دخترک تازه‌ کار هم که به تازگی پا به رکاب شده، آرام آرام همپای آنها گاز می‌دهد. صدای اگزوز موتورها از کمرکش کوه‌هایی به گوش می‌رسد که پژواک چرخ‌ها را دوچندان می‌کند و همه جا پر می‌شود از نعره موتورهای سنگین.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینجا مجموعه ورزشی «جهان پهلوان تختی» است که ۲ پیست موتورسواری مجزا «ریس و استریت» و «تریل و کراس» دارد. اگر به دنبال تجربه سرعت و هیجان هستید می‌توانید با اندکی هزینه در این مجموعه موتورسواری کنید.

ایستگاه عشق موتورها

داشتن ۲ پیست جداگانه برای حرفه‌ای‌ها و مبتدی‌ها و یک بخش سیمیلاتور (شبیه‌ساز) موجب شده، مجموعه تختی ایستگاه عشق موتورهایی باشد که روزگاری از این وسیله در شهر برای‌ تردد استفاده می‌کردند اما حالا سواری با آن یک تفریح هیجان‌آفرین و نفسگیر محسوب می‌شود و ساعات خوشی را برای همه گروه‌های سنی بانوان و آقایان در بخش‌های مختلف رقم می‌زند. این پیست موتورسواری که از چند ماه پیش به نام مرحوم «علیرضا پرویزی» رئیس هیئت اتومبیلرانی نامگذاری شده، حدود ۲ هکتار مساحت دارد و پیست ریس و استریت در یک سو و پیست‌تریل و کراس آن در سوی دیگر قرار دارد. همچنین دفتر اصلی پیست نیز محل استقرار سیمیلاتور یا همان شبیه‌ساز موتور و میزبان علاقه‌مندان به این رشته است.

اول آموزش، بعد موتورسواری

پیست‌ها در همسایگی هم و انتهای مجموعه ورزشی تختی قرار دارند و اگر رد صدای گاز انواع موتور را از میانه راه بگیرید، حتی بدون توجه به تابلوهای راهنمای متعدد به آنجا می‌رسید. در پیست ریس و استریت مربی مشغول آموزش بانوی جوانی است که عشق موتورسواری دارد. «سید علیرضا هاشمی‌زاده طاری» مربی است و همراه همسرش «محبوبه خانی» که هر دو موتورسوار حرفه‌ای هستند مدیریت این پیست‌ها را برعهده دارد. او می‌گوید: «به علت نوع وسیله‌ای که داریم و احتمال حادثه وجود دارد، نمی‌توانیم افراد عادی را بدون آموزش اولیه بپذیریم. چون از سطح مهارت آنها مطلع نیستیم و اگر حرکت اشتباهی انجام دهند، ممکن است دچار چالش شوند. به همین دلیل هر فردی بخواهد از امکانات این پیست استفاده کند ابتدا باید اصول اولیه را آموزش ببیند و مهارتش سنجیده شود تا بتواند آن را ادامه دهد.»

نان، عشق موتور کراس

لابه‌لای درختان قد و نیم قد کاج و راه پیچ درپیچ، پیست‌تریل و کراس هم با امکانات خاص و جاده‌های خاکی تجربه‌ویژه را برای افراد فراهم کرده‌است. این پیست به دلیل داشتن موتورهای کوچک، حتی موتورسواری برای افراد بالای ۷ سال را امکانپذیر کرده و تپه‌های متعدد و مسیرهای مختلف، هیجان موتورسواری را دوچندان می‌کند.

شبیه‌ساز حرفه‌ای منتظر شماست

در دفتر اصلی و اتاق نام‌نویسی پیست موتورسواری مجموعه تختی، یک دستگاه موتور روی صفحه‌ فلزی قرار دارد که نشستن روی آن وسیله‌ دو چرخ، هیجان و تجربه حضور در پیست حرفه‌ای جهانی را برایتان رقم می‌زند. هاشمی‌زاده می‌گوید: «این سیمیلاتور نخستین موتور واقعی موجود در ایران است که می‌توانند با پرداخت مبالغی بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان سوار این وسیله شوند و حدود ۲ تا ۵ دقیقه موتورسواری حرفه‌ای را تجربه کنند. این سیمیلاتور گاز، ترمز، دنده و همه آپشن‌های یک موتورسیکلت حرفه‌ای را دارد. مثلاً شما زمانی که اهرم گاز را فشار می‌دهید، کار می‌کند و در مانیتور مقابلتان مسیر مسابقه نمایش داده می‌شود و در حقیقت می‌توانید از راید مسابقه‌ای استفاده کنید. استفاده از سیمیلاتور به دلیل فشاری که دارد، برای زمان طولانی امکانپذیر نیست. چون دقیقاً با نشستن روی این وسیله وزن موتور واقعی را حس می‌کنید و با موتورهایی که در شهربازی‌ها دیده و تجربه کرده‌اید متفاوت است.»

داشتن بیمه ورزشی و سلامت فیزیکی

برای تجربه موتورسواری هیجان‌انگیز، پوشیدن پیراهن‌ و شلوار موتورسواری، دستکش، زانوبند، آرنج‌بند، جوراب، کفش، کلاه و عینک به‌عنوان تجهیزات لازم است که در دوره آموزشی در اختیار افراد قرار می‌گیرد.   اما حرفه‌ای‌ها متناسب باسلیقه خود، تجهیزات ویژه دارند. هاشمی‌زاده می‌افزاید: «با توجه به هزینه‌بردار بودن نگهداری این مجموعه، مبالغی متناسب با نوع استفاده افراد از بخش‌ها و پیست‌ها دریافت می‌شود که متغیر است. علاقه‌مندان برای استفاده از امکانات همه بخش‌ها بهتر است قبل از حضور، تلفنی هماهنگ کنند تا مثلاً در بخش اندرو مسئول آنکه کارش دیدن، نظارت و کنترل است حضور داشته باشد.» به گفته او هنگام مراجعه به این مجموعه همراه داشتن بیمه ورزشی و پرکردن فرم‌های مربوطه، الزامی و داشتن سلامت فیزیکی و بدنی حائز اهمیت است.

روزهای فعالیت: هر روز از ساعت ۱۱ و روزهای تعطیل از ساعت۱۰
هزینه‌ها: هزینه اجاره موتور برای تمرین هر ساعت ۱۵۰ هزار تومان
هزینه آموزش دوره مقدماتی یک میلیون تومان
هزینه آموزش دوره شهری ساعتی ۳۵۰ هزار تومان
تعداد جلسات: بستگی به استعداد افراد دارد
سکوی تماشاچی: در پیست کراس هست و رایگان است
نشانی: بزرگراه بسیج، بزرگراه هجرت، ورزشگاه تختی
شماره تماس برای هماهنگی: ۳۳۲۲۷۵۳۰
پارکینگ:دارد

راه دسترسی:

بزرگراه بسیج را به سمت افسریه طی کنید و سپس از خروجی خیابان شهدای سرباز خارج شوید و مسیر را در امتداد مجموعه تختی بروید و از در اصلی وارد مجموعه شوید. سپس ابتدا، سمت راست به دفتر پیست و باشگاه موتورسواری مراجعه کنید و هماهنگی قبل از حضور در پیست را انجام دهید. بعد از آن دوباره به سمت شرق مجموعه به کمک تابلوهای راهنما بروید تا به پیست مورد نظر برسید.

کد خبر 645705 برچسب‌ها موتور و موتور سوار همشهری محله

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: موتور و موتور سوار همشهری محله عشق موتور حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۶۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟

به گزارش خبرگزاری مهر، گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد ۱۰۰ وارد کننده برتر کشور طی سال ۱۴۰۲ را با جزئیات تهیه کرد.

طبق این فهرست، شرکت‌های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران، وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب آهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر واردکنندگان قرار دارند.

نکته قابل توجه حضور پررنگ شرکت‌های مونتاژکار خودرویی در این فهرست است؛ بر این اساس شرکت صنایع خودروسازی مدیران در سال گذشته بالغ بر یک میلیارد دلار ارز دریافت کرده که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۸۹ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین شرکت کرمان موتور ۷۴۷ میلیون و ۹۱۲ هزار دلار ارز دریافت کرده که نسبت به سال ۱۴۰۱ بیانگر رشد ۷۵ درصدی است. شرکت کوروش موتور آریا ۶۳۴ میلیون و ۴۸۱ هزار دلار ارز گرفته که افزایش ۵۷ درصدی را نشان می‌دهد.

شرکت بهمن موتور ۳۹۳ میلیون و ۷۹۵ هزار دلار ارز دریافت کرده که در قیاس با سال ۱۴۰۱ بیانگر افزایش ۳۷ درصدی است. مجتمع صنعتی آرین پارس موتور ۲۷۵ میلیون و ۴۴۴ هزار دلار ارز دریافت کرده که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۷۸ درصدی را نشان می‌دهد.

صنایع اتومبیل سازی فردا نیز ۱۱۱ میلیون و ۴۷۹ هزار دلار ارز دریافت کرده که در قیاس با سال ۱۴۰۱ افزایش ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

به این ترتیب در مجموع بالغ بر ۳ میلیارد و ۱۶۳ میلیون دلار ارز به شرکت‌های مونتاژکار ارز تخصیص داده شده است.

این وضعیت تخصیص ارز به مونتاژکاران در حالیست که برای واردات خودرو در مجموع یک میلیارد دلار ارز در نظر گرفته شده بود که برای پرداخت همین مقدار هم به قدری سنگ اندازی صورت گرفت که در انتهای سال ۱۴۰۲ تنها ۱۱ هزار خودروی خارجی وارد کشور و از این تعداد ۸ هزار دستگاه به مشتریان تحویل شد.

برای مشاهده فهرست ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ اینجا را کلیک کنید.

کد خبر 6089959 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • روایت دردناک امدادگران از صحنه های تصادفات موتورسواران + ویدئو
  • اجرای طرح ترخیص فوری موتور شارژی‌های توقیفی در کیش
  • مخدوش کردن پلاک موتور جرم است
  • بازگشت پرشکوه هاوال با H6
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • برگزاری مسابقات موتورسواری و اتومبیلرانی با استقبال ویژه تماشاگران
  • خودروی ایسوزو D-MAX مدل 2024 چه مشخصاتی دارد؟
  • پشتوانه‌سازی و قهرمان‌پروری از مهمترین برنامه‌های هیات اتومبیلرانی خوزستان
  • موتور ۶ سیلندر بنزینی بومی چه ویژگی دارد؟