Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،محمدرضا جمعه زاده سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی   گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۲۵ نفر در استان به بیماری ام اس مبتلا شده اند و این عدد در بازه زمانی سال گذشته ۳۸۷ مورد بوده است.

او گفت : بیماری فلج چند گانه یا «ام اس» (MS) مشکل مغزی و نخاعی است و می‌تواند علایم مختلفی را برای بیمار ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید 

طراحی و ساخت کیت الایزا جهت اندازه‌گیری سطح فاکتور رشد جفتی برای اولین بار در کشور

او گفت :  هم اکنون علت قاطع و خاصی برای بروز بیماری «ام اس» به‌دست نیامده است، زمینه‌های ژنتیکی، منطقه جغرافیایی تولد و زندگی، استرس یا خستگی بیش از حد جسمی و روحی، مواجهه با بعضی از میکروب‌ها و ویروس‌ها در زمان کودکی، پایین بودن سطح ویتامین D خون، مصرف دخانیات و مصرف بیش از حد نمک می‌تواند در به وجود آمدن آن نقش داشته باشد.

او دوبینی، احساس بی حسی در دست یا اندام ها، کندی حرکت و خستگی مفرط را از علایم مهم و بارز این بیماری اعلام و گفت : افراد با این علایم باید به پزشک مراجعه کنند تا اقدامات اولیه تشخیص بیماری انجام شود.

او گفت : انواع دارو‌های تزریقی و خوراکی بسته به شرایط بیمار برای پیشگیری از عود بیماری تجویز می‌شود، اما تغییر در سبک زندگی در روند بهبودی بیماری بسیارموثر است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت : بیماران مبتلا به «ام اس» با مراجعه به معاونت درمان و ثبت در فهرست بیماران خاص دفترچه بیماران خاص را دریافت می‌کنند و می‌توانند دارو‌های این بیماری را رایگان یا با پرداخت هزینه‌هایی بسیار ناچیز دریافت کنند.

انتهای پیام/ه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری ام اس علوم پزشکی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۶۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان فاطمه اسفندیاری گفت: در استان گلستان حدود ۱۷ هزار  بیمار صعب العلاج و خاص زندگی می‌کنند که سالانه ۳ هزار نفر به آنها افزوده می‌شود.

او گفت: بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و سرطانی در گروه بیماران خاص هستند که طبق بسته خدمتی تعرفه بیمه‌های مختلف خدمات دریافت می‌کنند.  

او در مورد پرداخت تسهیلات بانکی به بیماران صعب العلاج و خاص نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان بر اساس پرونده پزشکی این بیماران و با توجه به ابلاغ بودجه از سوی وزارت بهداشت، بیماران را برای دریافت تسهیلات درمانی ۵۰ میلیونی به بانک معرفی می‌کنند..

اسفندیاری افزود: این تسهیلات سال گذشته با بهره ۴ درصد و بازپرداخت ۵ ساله ارائه شد و برای امسال نیز منتظر ابلاغ بودجه تسهیلات درمان هستیم تا بیماران را به بانک‌های عامل معرفی کنیم.

او گفت:خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج در شهرستان گرگان در بیمارستان‌های ۵ آذر، مرکز آموزشی و درمانی صیاد شیرازی  با تجهیزات کامل ارائه می‌شود.

فاطمه اسفندیاری اضافه کرد: در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دزیانی گرگان و بیمارستان کودکان طالقانی گرگان هم به این بیماران خدمات ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون