Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاوش درفشی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با بهره برداری از این واحد شاهد افزایش ۳۰ هزار تنی سالیانه تولیدات شرکت پتروشیمی تبریز خواهیم بود. 

وی گفت: واحد پلی پروپیلن پتروشیمی تبریز با هدف افزایش ظرفیت تولیدی این شرکت، افزایش تنوع محصولات و ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای تحقق جهش تولید راه اندازی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اضافه کرد: خوراک این طرح از داخل مجتمع و با فرآوری برش های C۳+ (تری کربن مثبت) خریداری شده از سایر مجتمع ها و پالایشگاه ها می باشد و محصول تولیدی واحد پلی پروپیلن پودر هموپلیمر PP خواهد بود که می تواند در صنایع تولید الیاف، مصارف بهداشتی و پزشکی، روکش سیم و کابل و صنایع خودرو مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز گفت: تولید کامپاندها و هموپلیمر PP در آینده از اهداف دیگر توسعه ای این طرح محسوب می شود.  

وی ادامه داد: بخش های پیش بینی شده در ساخت واحد پلی پروپیلن شرکت پتروشیمی تبریز، شامل خالص سازی خوراک، تهیه و شارژ کاتالیست،  پلیمریزاسیون، انتقال و اختلاط محصول پودر و بسته بندی و انبار است.  

وی یادآوری کرد: پتروشیمی تبریز در بخش پلی اتیلن در هشت ماه امسال توانست از ظرفیت اسمی عبور کند و وارد مرحله جدیدی از تولید شود، به گونه ای که پیش بینی می کنیم تا پایان امسال ۴۵ درصد بیشتر از ظرفیت اسمی تولید در این بخش داشته باشیم. 

درفشی تشریح کرد: با جاری شدن اتیلن از جنوب به شمال ایران، ما توانستیم ظرفیت مان را با اصلاح فرآیندها و اضافه کردن اکسودن دوم افزایش دهیم، به گونه ای که تولیدات پلیمری شرکت نیز در ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال از رشد ۱۵ درصدی برخوردار است. 

به گزارش ایرنا، عملیات ساخت واحد تولید پلی پروپیلن پتروشیمی تبریز در فروردین ماه ۱۳۹۸ آغاز شد و اولین واحد از پروژه‌های توسعه‌ای پتروشیمی تبریز به شمار می‌رود که در کنار افزایش ظرفیت واحدهای موجود در برنامه مدیریت طرح های شرکت قرار گرفته است.

عملیات اجرایی و ساخت انشعاب جدید خط لوله اتیلن غرب از میاندوآب به تبریز با هدف انتقال سالانه ۲۰۰ هزار تن اتیلن در سال ۱۳۹۶ آغاز شد.

طرح مجتمع پتروشیمی تبریز در قانون بودجه سال ۱۳۶۶ کل کشور تصویب شد و کلیات طرح در بهمن ماه ۱۳۶۷ به تائید هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی رسید، فعالیت های طراحی و مهندسی در نیمه دوم سال ۱۳۶۸ و عملیات نصب در سال ۱۳۷۱ آغاز شد.

شرکت پتروشیمی تبریز در زمینی به مساحت ۳۹۱ هکتار در جوار غربی پالایشگاه تبریز واقع شده و ۵۰ درصد تولید آن به ۳۶ کشور جهان صادر می شود.

برچسب‌ها پتروشیمی آذربایجان شرقی تبریز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پتروشیمی آذربایجان شرقی تبریز پتروشیمی آذربایجان شرقی تبریز واحد پلی پروپیلن پتروشیمی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: دو خوشه‌ پشتیبانی و تجهیزات صنایع مرتبط با فولاد، پتروشیمی و تجهیزات حفاری به منظور رونق کسب و کار صنایع وابسته به این دو صنعت، در استان ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان علی مهدی‌پور _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: شکل‌گیری خوشه‌های صنعتی اهمیت زیادی دارد و با ایجاد این خوشه‌های صنعتی چندین واحد صنعتی راکد نیز به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: دو خوشه پشتیبانی و تجهیزات صنایع مرتبط با فولاد، پتروشیمی و تجهیزات حفاری (تأمین و ساخت و تعمیر) به منظور رونق کسب و کار صنایع وابسته به این دو صنعت در استان ایجاد شد، با ایجاد این دو خوشه صنعتی دو قرارداد به مبالغ یک میلیون یورو و ۴۶۰ میلیارد ریال با صنایع بزرگ استان در راستای تولید و تأمین تجهیزات مورد نیاز آن‌ها منعقد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خاطرنشان کرد: افزایش گردش مالی، توسعه قراردادهای قبلی، سفارش‌گیری از صنایع بزرگ و جلوگیری از خروج سفارش‌ها در استان از مزیت‌های راه‌اندازی این خوشه‌ها است، همچنین راه‌اندازی این خوشه‌ها و شناسایی ظرفیت‌های فنی موجود در استان باید جلب رضایت شرکت‌های بزرگ صنعتی را به همراه داشته است.

مهدی‌پور با اشاره به نقش و جایگاه صنایع کوچک و متوسط، اضافه کرد: این صنایع عامل اصلی رشد و توسعه کارآفرینی و نوآوری است که در رفع بیکاری و محرومیت بسیار اثرگذار است و فرصت‌های جدیدی را برای جذب سرمایه گذار ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه استفاده از خوشه‌های صنعتی در توسعه صنایع کوچک و متوسط یکی از روش‌های مؤثر و کارآمد است، ادامه داد: یک خوشه موفق می‌تواند نیرویی جهت‌دهنده تلقی شود که توسعه یک حوزه صنعتی خاص یا یک اقتصاد منطقه‌ای را در بهترین شکل ممکن به وجود آورد.

کد خبر 748739

دیگر خبرها

  • اتصال ۳۴۲ واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور
  • تولید متانول سبلان ۶۹ درصد افزایش یافت
  • راهبردهای صنعت پتروشیمی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ تشریح شد
  • معارفه مدیرعامل جدید پتروشیمی فن آوران
  • پتروشیمی، نام باشگاه استقلال را تغییر داد
  • تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت
  • رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز آذربایجان شرقی تا پایان سال‌جاری