Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حمیدرضا آبایی، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به عملکرد رو به رشد بنادر انزلی و آستارا در ۹ ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: تا کنون یک میلیون و ۳۲۵ هزار تن کالا در بنادر آستارا و انزلی تخلیه و بارگیری شده است است.

او افزود: سهم بندرانزلی از این میزان یک میلیون و ۱۴۸ هزار تن بوده است که نسبت به عملکرد ۹ ماهه سال گذشته توانست رشد ۱۱ درصدی را به ثبت برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به رشد ۱۲ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان گیلان گفت: در مبحث صادرات کالا‌های غیرنفتی بنادر آستارا و انزلی به ترتیب ۲۰ و ۹۵ درصد رشد داشتند.

آبایی با اشاره به انواع کالا‌های تخلیه و بارگیری شده در بنادر استان گیلان افزود: غلات، کالا‌های اساسی، روغن نباتی، فلزات، محصولات کشاورزی، کالا‌های معدنی و ساختمانی، شیشه، کاشی مواد اولیه و شیمیایی، تخته و چوب، کاغذ و مقوا، کانتینر و سایر موارد از جمله کالا‌هایی بوده که در بنادر استان گیلان تخلیه و بارگیری شدند.

او با بیان اینکه در ۹ ماهه نخست سال شاهد رشد ۲۰۷ و ۸۷ درصدی ترانزیت کالا‌های غیرنفتی به ترتیب در بنادر آستارا و انزلی بودیم، گفت: در مدت مشابه یاد شده نیز ۴ هزار و ۷۴۶ TEU در بنادر استان گیلان تخلیه و بارگیری شده است که بندر آستارا با رشد ۳۲۴ درصدی، عملکرد قابل ملاحظه‌ای را در این راستا داشته است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه تا کنون ۱۴ سفر دریایی توسط کشتی رو-رو در مجتمع بندری انزلی در سال جاری انجام شده، تصریح کرد: امیدواریم با هماهنگی و حمایت ارگان‌های مربوطه شاهد حضور هفتگی و منظم کشتی رو-رو در بندر‌انزلی باشیم.
مجتمع بندری انزلی با سابقه ۳۰۰ ساله در عرصه حمل و نقل دریایی همواره منطقه مورد توجه بازرگانان و تجار کشور بوده است و امروز با ۱۷ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن کالا در سال بزرگترین و مجهزترین مجتمع بندری ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می‌شود.

این مجتمع بندری یکی از پرسابقه‌ترین بنادر ایران و از مهمترین و بزرگترین بنادر شمال کشور محسوب می‌شود که با قرار گرفتن در گذر تجاری بین‌المللی از قبیل کریدور ترانزیتی بین المللی شمال - جنوب و تراسیکا و ... از دیرباز عهده دار نقش برجسته در صنعت حمل و نقل دریایی با کشور‌های حاشیه دریای خزر و اروپایی بوده است.

 

انتهای پیام/م.‌ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنادر و دریانوردی کالاهای غیرنفتی بنادر استان گیلان تخلیه و بارگیری مجتمع بندری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۶۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مزیت‌ها و قابلیت‌های یک بندر موفق باید به گونه‌ ای طراحی، اجرا و مدیریت شود تا زمینه ارتباط حمل و نقل چند وجهی با تاکید بر دو قید اصلی «کاهش هزینه» و «مدیریت هزینه» فراهم شود، از ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش تین نیوز از اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان قاسم عسکری نسب در خصوص مطالعات شبکه داخلی ریل بندر شهید بهشتی چابهار گفت: با اضافه شدن زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی در افق پایان فاز دوم توسعه بندر، ظرفیت این بندر به بیش از ۲۲ میلیون تن کالا در سال خواهد رسید و می‌تواند سهم کشور ایران را در حوزه جابه‌جایی کالا و مسافر به نحوه چشم گیری ارتقا دهد.

عسکری نسب با اشاره به موقعیت بندر چابهار به دلیل قرارگیری در خارج از تنگه هرمز و خلیج فارس و توجه ویژه به این بندر استراتژیک علی‌الخصوص در برنامه هفتم توسعه کشور خاطرنشان کرد: یکی از مولفه‌های توسعه بندر چابهار اتصال این بندر به شبکه سراسری ریلی است.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان نیز ضمن اشاره به سرعت بالای اجرای پروژه ۶۸۲ کیلومتری ریل چابهار به زاهدان گفت: پروژه خط ریلی استان در حوزه شهرستان خاش به مرحله بهره‌برداری رسیده و در حوزه ایرانشهر، سرباز و چابهار با پیشرفت بسیار خوبی در حال اجرا است.

هادی مؤمنی اضافه کرد: مطالعات شبکه ریلی بندر شهید بهشتی با رویکرد ریل پایه نمودن بندر چابهار توسط سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شده است و مطابق زمان‌بندی تا پایان امسال تکمیل و پس از تصویب وارد فاز اجرایی خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • ۶ عامل هنجارشکنی پس از بازی تیم‌های ملوان و سپاهان دستگیر شدند + جزئیات
  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی