Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس آنچه که از وضعیت بحران زده آمریکا دیده می‌شود نظم مبتنی بر قوانین این کشور به پایان رسیده است.

به گزارش مشرق، پایان نظمی که آمریکایی‌ها در صدد القاء آن به همه جهان بودند این پیام را می‌رساند که باید بر اساس منافع ملی در چنین شرایطی برنامه ریزی کرد و تصمیم گرفت.

درک واقعیت افول آمریکا کار دشواری نیست و با اندکی دقت به شرایط داخلی و وضعیت بین المللی این کشور می‌توان پی برد که آمریکا رو به افول است و مرحله پس از آن را باید فروپاشی نامید، از جنس همان فروپاشی که در اتحاد جماهیر شوروی سابق اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها سالگرد سقوط اتحاد جماهیر شوروی یکی از ابرقدرت‌های تاریخ است و اکنون به ظاهر جهان تک قطبی شکل گرفته که تنها باصطلاح ابرقدرت آن آمریکاست.

اما پس از فروپاشی شوروی که اکنون ۳۰ سال از آن می‌گذرد، آمریکا که میدان را برای خود خالی می‌دید، به یکه تازی‌های خود ادامه داد و برای آن هم هزینه‌های برای خود تراشید و هم برای دیگران، همین امر اکنون تبدیل به پاشنه آشیل آمریکا شده است تا جایی که این کشور رو به افول نهاده است.

در کنار افول آمریکا، دنیا خود را بازسازی کرده و در روندی هر چند دشوار، سعی کرده است تا از فرصت به دست آمده بهره ببرد و در مقابل هر آنچه که آمریکا در سرکوب و سلطه دنیا به کار برده بایستد.

مقاومت مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا نسبت به گذشته بسیار افزایش یافت تا جایی که در عراق نیروهای مردمی به کاروان‌های نظامی آمریکا حمله می‌کنند و خواهان خروج نیروهای آمریکایی از عراق هستند.

پیشگام خنثی سازی رفتار ساختار شکنانه‌ای که آمریکایی‌ها برای خود مهیا کرده بودند، ایران است و این رفتار نشان می‌دهد که علاوه بر پوشالی بودن قدرت آمریکا، می‌توان حتی آن را به چالش کشید و به روند افول آمریکا متحده سرعت بخشید.

در کنار همه آنچه که آمریکایی‌ها در دنیا مرتکب شده، چالش‌های دیگری همچون چین و روسیه مقابل آمریکا وجود دارد.

آمریکا در ماجراهای اوکراین و تایوان نشان داده است که نه تنها توان بلکه جسارت ندارد تا بتواند در یک تقابل با روسیه بر سر اوکراین ورود کند یا با چین بر سر تایوان وارد جنگ شود.

امریکا نه تنها خود یک وصله ناجور برای جهان است، بلکه از رژیمی حمایت می‌کند که عامل اصلی ناامنی و به خطر افتادن صلح جهانی است.

رژیم صهیونیستی برای آمریکا هزینه‌های زیادی را به بار آورده علاوه بر آن نیز هزینه‌های سنگینی را به منطقه، جهان اسلام و دنیا تحمیل کرده است.

یکی از عوامل مهم در افول آمریکا وجود رژیم صهیونیستی است.

نفوذ عمیق صهیونیست‌ها در ساختار اقتصادی و سیاسی آمریکا به شدت زیاد است.

در هر صورت سران رژیم آمریکا درکی از موقعیت و شرایط بحرانی خود ندارند که اگر چنین درکی وجود داشت، دست از اقدامات خبیثانه بر می‌داشتند.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت آمریکا جو بایدن رژیم صهیونیستی اوکراین خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت افول آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۶۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو

معاون وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با همتایان خود از کشورهای عضو گروه بریکس در مورد وضعیت دشوار  مردم غزه و لزوم برقراری آتش بس فوری در این منطقه گفتگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، میخائیل بوگدانوف، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در مسائل خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنج شنبه در نشستی با معاونان وزاری خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس درباره وضعیت فاجعه بار در نوار غزه که به دلیل تشدید درگیری‌ها بین فلسطین و رژیم صهیونیستی ایجاد شده، بحث و تبادل نظر کرد.

طبق اطلاعات منتشره در وب سایت وزارت خارجه روسیه، در این دیدار درباره مسائل منطقه‌ای گفتگو شد و تاکید شرکت کنندگان روی وضعیت فاجعه‌بار در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل و لزوم برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه برای نجات جان هزاران نفر از مردم بیگناه منطقه متمرکز بود.

طبق این گزارش، نمایندگان کشورها همچنین درباره راه‌های کمک به تلاش‌ها در جهت عادی‌سازی اوضاع در خاورمیانه و حل و فصل همه‌جانبه بحران‌ها در سوریه، لبنان، سودان، لیبی و یمن تبادل نظر شد. شرکت کنندگان در این نشست تاکید کردند که قصد دارند به منظور همکاری مشترک برای حل و فصل مشکلات خاورمیانه و دستیابی به حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک بحران‌های منطقه، به تماس‌های منظم خود ادامه دهند.

کشورهای شریک در بریکس توافق کردند که اقدامات خود در مورد بسیاری از موضوعات را در سایر سازمان‌های بین المللی، از جمله در سازمان ملل متحد، بیشتر هماهنگ کنند.

در این دیدار مشکلات در شمال آفریقا نیز مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان مصر، اتیوپی، ایران و امارات برای اولین بار از زمان پیوستن کشورهایشان به بریکس در این رایزنی‌ها شرکت داشتند.

آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکوتاکید ایران بر حضور جدی در رویدادهای بریکس

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • سیرسکی: اوضاع اوکراین وخیم است
  • وجدان بیدار دانشگاهیان جهان در مقابل نسل کشی غزه خروشید
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • انزجار افکار عمومی جهان از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها