Web Analytics Made Easy - Statcounter

از این پس هر پنج شنبه با سلسله مطالب استادیوم شناسی به بررسی استادیوم هایی می پردازیم که هر کدام داستان هایی را در دل خود نهفته دارند و میزبان بازی های مهمی در تاریخ بوده اند. استادیوم ها نقش کتمان ناپذیری در دل کتاب تاریخ فوتبال دارند. اولین قسمت از این سلسله مطالب را به Racecourse Ground اختصاص داده ایم و دلیل این انتخاب هم قدمت این استادیوم است که به عنوان قدیمی ترین استادیوم بین المللی فوتبال که همچنان قابل استفاده است شناخته می شود، در قسمت های بعدی سراغ استادیوم هایی می رویم که داستان های جذابی پشت آن ها نهفته و اتفاقات تاریخی در آن ها رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

در اولین قسمت از سلسله مطالب استادیوم شناسی به قدیمی ترین استادیوم بین المللی جهان فوتبال می پردازیم که همچنان قابل استفاده است.

به گزارش طرفداری، Racecourse Ground طبق مستندات موجود قدیمی ترین استادیوم بین المللی است که همچنان قابل استفاده است. خود عبارت Racecourse Ground به معنای زمین مسابقه است که با نام تجاری My Racecourse یعنی زمین مسابقه من شناخته می شود. سال ساخت این زمین به سال 1807 بر می گردد اما از سال 1864 برای مسابقات فوتبال استفاده شد. در بسیاری از منابع از Bramall Lane به عنوان قدیمی ترین استادیوم تاریخ یاد می کنند اما در این قضیه ما سال ساخت این زمین که به 1807 بر می گردد را در نظر می گیریم و این در حالی است که در سال 1864 اولین مسابقه فوتبال در این زمین برگزار شده است و با توجه به این که تیم ملی ولز در سال 1877 در این استادیوم بازی کرده است لقب قدیمی ترین استادیوم بین المللی تاریخ فوتبال را به آن می دهیم.

آغاز استفاده از این استادیوم با تاسیس باشگاه راکسام همراه بود که در سال 1864 در هتل ترف راکسام تاسیس شد. اولین و قدیمی ترین جایگاهی که برای این استادیوم ساخته شده با نام کَُپ (Kop) شناخته می شود.

لوگویی که این مجموعه با آن شناخته می شود. در این لوگو زیر عبارت انگلیسی، Nghae Ras I  قرار دارد که همان معنای زمین مسابقه را می دهد اما با نوشتار ولزی در لوگو آمده است.

این استادیوم در راکسام (Wrexham) ولز بنا شده است و سابقه میزبانی از بازی های تیم ملی ولز را هم دارد. My Racecourse کنار بزرگراهی به نام مولد رود Mold Road قرار گرفته است. این استادیوم بزرگترین استادیوم شمال ولز و پنجمین استادیوم بزرگ این کشور است.  این استادیوم تحت مالکیت دانشگاه Wrexham Glyndŵr قرار دارد. Racecourse Ground از بازی های تیمی به نام راکسام آ.اف.سی که در لیگ ملی انگلستان (پنجمین سطح از فوتبال این کشور) نیز میزبانی می کند. راکسام آ.اف.سی به عنوان دومین تیم قدیمی جهان فوتبال شناخته می شود که در سال 1864  تاسیس شده است. این باشگاه دارای رکورد جالب 23 بار قهرمانی در لیگ ولز است. این استادیوم همچنین برای بازی های راگبی تیم North Wales Crusaders نیز استفاده می شود.  ابتدا این زمین برای مسابقات کریکت و اسب دوانی استفاده می شده است. از این استادیوم همچنین برای بازی های تیم رزرو و سطوح پایین باشگاه لیورپول هم استفاده می شود.

Racecourse Ground سال ساخت 1807 ظرفیت فعلی 10,771 میانگین حضور تماشاگران 5,077 رکورد حضور تماشاگر 34,445 (راکسام و منچستر یونایتد در سال 1957) سایز زمین 68*102 باشگاه های فوتبالی که در این زمین بازی می کنند راکسام، تیم رزرو لیورپول اولین بازی انجام شده در این استادیوم Wrexham v Prince of Wales Fire Brigade (22 اکتبر 1864) قیمت بلیت به صورت میانگین بین 16 تا 20 پوند

منبع آمار: football-stadiums.co

نقشه هوایی استادیوم پرتماشاگر ترین بازی های این استادیوم تاریخ تورنمنت رقیب راکسام میزان تماشگر 26 January 1957 جام حذفی منچستریونایتد 34,445 26 December 1936 رقابت های سطح سوم شمال چسترسیتی 29,261 17 January 1978 لیگ کاپ لیورپول 25,641 11 March 1978 جام حذفی آرسنال 25,547 7 December 1935 رقابت های سطح سوم شمال چسترسیتی 24,086 جایگاه های استادیوم

این استادیوم دارای چهار جایگاه اصلی است. جایگاه Wrexham Lager یک جایگاه  تماما صندلی گذاری شده است که دارای امکانات معلولین است. جایگاه WREXRENT پشت دروازه قرار دارد و معمولا هواداران متعصب در این جایگاه حضور دارند اما جایگاه Macron جایگاه اصلی ورزشگاه است. جایگاه کپ Kop هم قدیمی ترین بخش استادیوم است.

جایگاه کپ ( The Kop )

این قسمت از استادیوم به عنوان قدیمی ترین بخش آن شناخته می شود که نام آن هم از نبرد اسپیون کپ گرفته شده. این جایگاه در ناحیه پشت دروازه استادیوم قرار گرفته است و با 5 هزار نفر ظرفیت در زمان خود به عنوان بزرگترین جایگاه ایستاده برای هواداران فوتبال شناخته می شد.

جایگاه رکسام لاگر ( Wrexham Lager Stand )

این جایگاه که رو به روی دوربین تلویزیونی قرار دارد 4200 نفر گنجایش دارد. این جایگاه در سال 1972 ساخته شده است و جزیی از برنامه های باشگاه برای سرمایه گذاری بوده است. در این برنامه یک رختکن جدید و دفتر های اداری هم ساخته شد.

جایگاه ورکسرانت ( Wrexrent Stand)

این جایگاه ظرفیتی حدود 2800 نفر دارد و دارای یکی از بهترین زاویه دید ها نسبت به زمین چمن است. از سال 2007-2008 هوادارانی که بلیت یک فصل را پیش خرید می کردند به این جایگاه منتقل شدند و هواداران تیم مهمان به کنار جایگاه راکسام لاگر منتقل شدند.

جایگاه ماکرون ( Macron Stand)

این جایگاه جدیدترین بخش استادیوم است که برای هواداران ساخته شده و 3500 نفر هم گنجایش دارد.

این ورزشگاه که روزگاری نزدیک به 35 هزار نفر را هم نشسته و ایستاده در خود جا داده، حالا 10771 نفر گنجایش دارد.

اخبار داغ 

همسر ساسی مانکن زیباتر است یا دنیا جهانبخت ؟! + مقایسه عکس ها پرسپولیس بعد از 1427 روز سپاهان را برد حراست استادیوم آزادی پیشکسوت استقلال را نشناخت! انتقاد هواداران نوریچ از گیلمور؛ گم شو و برگرد به چلسی! بحران در بارسلونا؛ ژاوی تنها 9 بازیکن اصلی دارد

منبع: طرفداری

کلیدواژه: شناخته می شود ساخته شد سال 1864

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۷۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار: ضمانتی برای بازی کردن بیرانوند نیست؛ نورافکن؟ باید خودش را در زمین نشان دهد

اوسمار ویرا درباره بازی پرسپولیس و سپاهان صحبت کرد.

طرفداری | اوسمار لوس ویرا در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل سپاهان در هفته بیست‌و‌پنجم لیگ برتر شرکت کرد.

اوسمار اظهار داشت:

هر چقدر به پایان فصل نزدیک می‌شویم، بازی‌ها سخت‌تر می‌شوند و همه تلاش می‌کنند به هدف‌شان برسند. همیشه بازی‌هایی که مقابل سپاهان داشتیم سخت و حساس بوده است و شاید فقط جزئیات کوچک نتیجه بازی را تغییر می‌دهد، بنابراین امیدوارم فردا بازی خوبی داشته باشیم و از این جزئیاتی که گفتم به خوبی استفاده کنیم.

وی ادامه داد:

امیدوارم حمایت خوبی هم از سمت هواداران وجود داشته باشد. درست است ما یک جام از دست دادیم، ولی انرژی هواداران خیلی می‌تواند به ما کمک کند و امیدوارم فردا مثل همیشه کنارمان باشد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به اینکه خیلی‌ها معتقدند تعویض‌ها در بازی با اراک باعث شد فشار زیادی به سمت چپ خط دفاع پرسپولیس وارد شود و در پاسخ به این پرسش که چه درسی از بازی مقابل آلومینیوم گرفته است، گفت:

فرقی نمی‌کند چه بازی را ببریم چه ببازیم، آدم باید از همه بازی‌ها درس بگیرد. خوب است که آدم همیشه از بردهایش درس بگیرد، چون شیرین است. شکست همیشه تلخ است، اما ما یک لیگ دیگر را پیش رو داریم و همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا به چیزی که می‌خواهیم برسیم. به نظرم اینطور که شما می‌گویید نیست و شکست به خاطر تعویض‌ها نبود. من به همه بازیکنانم اعتماد دارم. بعد از تعویض‌ها ما دو گل هم زدیم و بازیکنان به ما کمک کردند. همانطور که گفتم دفاع تیمی از مهاجم شروع می‌شود تا نفر آخر که در دروازه است؛ به همین خاطر من هیچ‌وقت نظر انفرادی ندارم که بگویم یک نفر ضعیف است یا تیم مقابل قوی است. همیشه اعضای یک تیم با هم هستند.

اوسمار درباره اینکه ظاهراً جنگ روانی از سوی تیم سپاهان شروع شده است و بازیکنان این تیم خصوصاً امید نورافکن اقدام به انتشار استوری‌هایی در فضای مجازی کرده‌اند،‌ خاطر نشان کرد:

من نمی‌دانم آنها چه گفتند و نمی‌توانم نظر بدهم، ولی به نظرم یک بازیکن باید خودش را در زمین نشان دهد؛ از زمانی که داور سوت شروع بازی را می‌زند تا پایان بازی کارش را به نحوی شایسته انجام دهد.

وی راجع به آخرین وضعیت علیرضا بیرانوند توضیح داد:

هیچ ضمانتی نیست که او بتواند فردا بازی کند یا نه. ما روزانه بیرانوند را تحت‌نظر داریم. یکسری تمرینات داریم و امروز هم تمرینی خواهیم کرد و در آخر باید بررسی کنیم که او می‌توند خودش را به بازی فردا برساند یا خیر.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد دو بار کامبک خوردن تیمش در دیدار با آلومینیوم عنوان کرد:

بازی‌های به این نحو از نظر احساسی روی بازیکنان تأثیر می‌گذارد، اما ما در طول هفته روی بچه‌ها کار کردیم و در تمرین روز گذشته مشخص بود که بچه‌ها بر احساس خود غلبه کردند و آماده بازی فردا هستند.

«آیا ممکن است در دیدار فردا مصلحت‌اندیشی کنید و به فکر پیروزی حداقلی باشید یا همچنان دنبال بازی هجومی خواهید بود؟»، اوسمار در پاسخ به طرح این سؤال تأکید کرد:

روز اولی که به‌عنوان مربی آمدم نظرم را درباره فوتبال گفتم. بین واقعیت فوتبال و بازی قشنگ فاصله زیادی است. ما همیشه در تمرینات هم تمرکزمان روی توپ گرفتن و رو به جلو رفتن و گل زدن است، چه حالا یک بر صفر جلو باشیم، چه دو بر صفر جلو باشیم و چه حتی در حالت باخت باشیم. برای تیمی مثل پرسپولیس که دوست دارد مالکیت توپ را داشته باشد، خیلی مهم است که رو به جلو برود و به هدفش برسد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا به نظرش توقع هواداران از پرسپولیس ممکن است روی بازیکنان این تیم فشار بیاورد، گفت:

سؤال خوبی است، اگر تصمیم‌گیری با من باشد و به من بگویند همه بازی‌های لیگ را در ورزشگاه آزادی و با 50 هزار هوادار برگزار کنید، من حتماً این را قبول می‌کنم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس راجع به وضعیت امید عالیشاه و مصدومیت او و همچنین غیبت دانیال اسماعیلی فر در دیدار فردا تصریح کرد:

بازیکنان بزرگی مثل عالیشاه، امیری، رفیعی و بیرانوند نه تنها در پرسپولیس بلکه در تیم‌های دیگر هم بازی کنند غیبت‌شان در بازی احساس می‌شود. خیلی بد است که دانیال را در این بازی نداریم، ولی مطمئن باشید جایگزین او خوب است و جواب اعتماد تماشاگران را خواهد داد.

اوسمار در مورد عملکرد امیررضا رفیعی در دیدار با آلومینیوم اراک نیز یادآور شد:

فکر می‌کنم امیررضا با کارش اعتماد ما را در زمین نشان داد. روی چهار گلی که مقابل آلومینیوم هم خوردیم شانسی برای گرفتن آنها نداشت. خدا را شکر در تیم ما این حمایت وجود دارد، چون بچه‌ها با هم دوست هستند و همین هم روی کار ما تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود همه بهترین عملکرد را داشته باشند.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • حذف مقابل تراکتور را در ادامه لیگ جبران خواهیم کرد
  • مقابل نساجی برای ارتقای جایگاه ذوب‌آهن تلاش می‌کنیم
  • اوزونیدیس: رتبه پنجم و هفتم تفاوت ندارد، مهم ساختن تیم است
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • اوسمار: ضمانتی برای بازی کردن بیرانوند نیست؛ نورافکن؟ باید خودش را در زمین نشان دهد
  • سن‌سیرو میزبان فینال چمپیونزلیگ می‌شود
  • عجیب‌ترین استادیوم فوتبال جهان بر روی صخره‌های سنگی (فیلم)
  • سالم غذا بخورید تا مدیون نباشید !/مسافرین «ماه» روی زمین کاشته می‌شوند
  • بارکولا: الگوگیری از ذهنیت و سخت‌کوشی رونالدو مرا به این جایگاه رسانده
  • سلیمانی: تعلیق مسابقات لیگ ۲ اهمیت جایگاه داوران را نشان داد