Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@07:20:45 GMT

نقشه فتنه تا تئوری تحریم و تحریف

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۲۷۳۳۸

حسام الدین برومند در یادداشتی نوشت: الگوی ۹ دی را باید بکار بست و از ظرفیت‌های موثر و معجزه آسای مردمی بهره گرفت. هر جا مردم به میدان آمده اند دشمن ناکام بوده و رسوا گشته است.

خبرگزاری میزان _ حسام الدین برومند در روزنامه حمایت نوشت: مختصات اصلی فتنه این است که صحنه را غبارآلود می‌کند؛ صحنه تشخیص حق از باطل، درست از نادرست، اصل از جعل را دشوار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فتنه سال ۸۸، سران و اصحاب فتنه در پوشش ادعای بزرگ «تقلب» در انتخابات، در واقع «تغلب» و غلبه بر رای مردم را در دستور کار داشتند. دشمن هم با طراحی‌های پیچیده و چند لایه و استفاده از جنگ ترکیبی و ادراکی در حوزه رسانه و افکار عمومی به محاسبه خود برای شورش علیه جمهوریتِ نظام اطمینان و یقین داشت.

در همان سال ۸۸ و بعد از انتخابات ریاست جمهوری، گزارشی ۱۶۰ صفحه‌ای از مرکز سابان وابسته به اندیشکده آمریکایی بروکینگز منتشر شد که به وضوح نشان می‌داد آمریکا سناریوی تغییر حکومت در ایران را از طریق کودتای مخملی دنبال می‌کند. گزارشی که توسط استراتژیست‌های برجسته بروکینگز همچون «کنت ام پولاک»، «مارتین ایندیک»، «دانیل ال بای من»، «سوزان مالونی»، «مایکل‌ای اوهانلون» و «بوروس ریدل» تدوین و تهیه شده بود.

اما جالب‌تر اینکه یکسال پس از فتنه ۸۸ که خط براندازی نظام جمهوری اسلامی دنبال می‌شد، مرکز سابان در اواخر سال ۸۹ طی یک گزارش تحلیلی که در وب سایت موسسه بروکینگز منتشر شد به صراحت و عجزآلود اذعان کرد که؛ «وقوع براندازی در جمهوری اسلامی ایران غیرممکن است».

این یادآوری هم خالی از لطف نیست که یکسال پس از فتنه ۸۸، «جرج سوروس»، نظریه پرداز و پدرانقلاب‌های مخملی در شبکه تلویزیونی سی ان ان به سردبیری و اجرای «فرید زکریا» (اواخر اسفند ۸۹) ادعا می‌کند: «من حاضرم شرط ببندم که رژیم جمهوری اسلامی ایران تا یک سال دیگر بیشتر سر کار نخواهد بود...»

خب؛ سوالی که به میان می‌آید این است که چه شد معادله و محاسبه دشمن در فتنه صهیونیستی_ آمریکایی ابتر ماند؟

جواب به این سوال پس از ۱۲ سال از فتنه ۸۸ سخت نیست، چراکه بسیاری از ابعاد پیدا و پنهان فتنه ۸۸ بر ملا شده و بسیاری از پرده‌ها افتاده و بسیاری از نقاب‌ها برداشته شده است. در یک کلام دشمن نفهمید که «جمهوری اسلامی چیزی جز مردم نیست» و حتی آنجایی که برخی خواص و نخبگان هم مسیر را اشتباه بروند، منحرف شوند و یا مردود شوند؛ این مردم هستند که خالصانه و صادقانه پای انقلاب اسلامی می‌مانند و ۹ دی جلوه‌ای از بصیرت ملی و تاریخی بود که نقشه فتنه را نقش بر آب کرد و اتاق فکر دشمن را از کار انداخت. مردم در قیام تاریخی ۹ دی ثابت کردند ملت امام حسین (ع) هستند و هم از جمهوریت نظام دفاع کردند و هم از اسلامیت نظام.
از همین روی؛ دشمن به خون این مردم تشنه است و می‌خواهد از آن‌ها انتقام بگیرد. از یک منظر راهبردی باید گفت؛ تئوری تحریم‌های وحشیانه از سال ۸۹ و ۹۰ به بعد اساسا با هدف انتقام از ملت ایران بوده است. همچنانکه قطعنامه تحریمی ۱۹۲۹ در خرداد ۸۹ (ژوئن ۲۰۱۰) و دقیقا در ایام سالگرد فتنه ۸۸ صادر شد که براساس آن تحریم‌ها علیه ایران فراگیرتر و شدیدتر شد؛ بنابراین از آنجاییکه دشمن بیکار نمی‌نشیند و می‌کوشد تا ترقند و دسیسه جدید به صحنه بیاورد و سناریو‌هایی به روز شده طراحی کند؛ بدون شک با «تئوری تحریم» و «تدارک رسانه‌ای برای تحریف»، خط جدایی مردم از نظام را دنبال می‌کند. مردم همواره از آزمون فتنه‌ها سربلند بیرون آمدند و این نوبت مسئولان است که در جنگ تمام عیار اقتصادی دشمن، کوتاهی و سوءمدیریت نداشته باشند.

از سوی دیگر؛ دشمن به موازات جنگ اقتصادی، جنگ رسانه‌ای و ادراکی را پیوست کرده و در هر بزنگاه و به هر بهانه‌ای تلاش می‌کند تا با تولید حواشی، شایعات و دروغ‌های حساب شده ذهن مردم را نسبت به آرمان‌ها و باور‌ها خدشه دار کند یا در جنگ روایت‌ها بر سر موضوع و مسئله‌ای خاص، شبهه را شبیه حق جا بزند!
در این شرایط، الگوی ۹ دی را باید بکار بست و از ظرفیت‌های موثر و معجزه آسای مردمی بهره گرفت. هر جا مردم به میدان آمده اند دشمن ناکام بوده و رسوا گشته است؛ و بالاخره باید گفت؛ نقش دادن به مردم، نقشه دشمن را نقش بر آب خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: حماسه «یوم‌الله نهم دی» باید چراغ راه آینده شود

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: روزنامه حمایت حماسه نهم دی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: روزنامه حمایت حماسه نهم دی جمهوری اسلامی فتنه ۸۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۷۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت جنگ غزه جز با توقف تجاوز و عقب نشینی دشمن پایان نمی‌یابد.

به گزارش ایسنا، مصعب البریم، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در مصاحبه با المیادین گفت: جنگ غزه جز با توقف تجاوز و عقب نشینی دشمن پایان نمی‌یابد. این‌ها مسائلی است که ما از آن کوتاه نمی‌آییم. مقاومت منتظر عقب نشینی دشمن است؛ دشمنی که شکست آن در میدان ثابت شده است.

البریم در مصاحبه با المیادین افزود: مقاومت همچنان با قدرت در میدان حاضر است.

وی در واکنش به خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا و دیگر کشورها گفت: ما از عرصه‌های آگاهی در آمریکا، اروپا و کشورهای عربی قدردانی می‌کنیم.

پیش از این نیز احسان عطایا، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: مفاد برگه پیشنهادی جدید برای آتش‌بس در غزه بیش از ۹۰ درصد نسبت به پیشنهاد قبلی تغییر نکرده است. بنابراین حصول توافق بعید است. پیشنهاد مطرح‌شده از سوی رژیم صهیونیستی به مقاومت آنطور که آمریکایی‌ها می‌خواهند جهانیان را فریب دهند، سخاوتمندانه نیست.

احسان عطایا همچنین تصریح کرد پیشنهاد مطرح‌شده دارای خلأهای اساسی و تلاش‌های خبیثانه‌ای است و این پیشنهاد سه و نیم صفحه‌ای از جزئیات سه مرحله‌ای صحبت می‌کند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر میان جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس اتحاد در بالاترین سطح خود قرار دارد، بنابراین ما با همه پیشنهادهایی که می‌تواند باعث اختلاف و دودستگی میان فلسطینی‌ها شود، مخالفت داریم.

این عضو جهاد اسلامی همچنین گفت هر گونه تاخیر در حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح به دلیل اسکله‌ای است که آمریکا به دنبال ساخت آن است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امروز با جامی: قتل عاشق بهانه افتاده ست
  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • کارگران مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند
  • عملیات وعده صادق شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • نظریهٔ تکامل سوء تفاهمی بیش نیست
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت(ع)
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند