Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه‌ی شورای اسلامی شهر تهران درخصوص نارضایتی‌ها پیرامون کاهش سهم شهرداری از بودجه‌ی ۱۴۰۱ به موازات لایحه‌ی کاهش بودجه‌ی سال جاری شهر گفت: در جلسه‌ای که آقایان چمران و زاکانی با مسئولان دولتی از جمله رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار کرده بودند ظاهرا توافقاتی حاصل شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دوستان مسئول در سازمان برنامه و بودجه قول داده اند که مجددا در لایحه‌ی بودجه اعتبارات مربوط به شهرداری را پیش بینی کنند. درواقع این مشکل حل شده و حداقل آن دوستان به صورت شفاهی قول داده اند که چنین اتفاقی خواهد افتاد. اما مساله‌ی کاهش بودجه‌ی سال جاری یک موضوع جداگانه‌ای است و ربط مستقیمی به بودجه‌ی سال آینده ندارد.

وی ادامه داد: دوستان به ما این قول را داده بودند که این اصلاحیه‌ی مربوط به بودجه امسال را مبنایی برای بستن بودجه‌ی سال آینده قرار نمی‌دهیم. قرار بر این گذاشته شده تا بودجه‌ی سال آینده بر اساس نیازهای واقعی شهر تنظیم بشود. این مساله‌ای است که در جلسات گوناگون مورد پذیرش قرار گرفته است. ما هم در کمیسیون برنامه و بودجه اجازه نخواهیم داد لایحه‌ی اصلاحیه‌ی مربوط به بودجه‌ی امسال مبنای تنظیم بودجه‌ی سال ۱۴۰۱ قرار بگیرد.

کوتاهی دولت قبل در پرداخت سهمش در حمل و نقل عمومی 

امانی در پاسخ به اینکه آیا در بودجه‌ی سال آینده شرایط حمل نقل برای پس از مهار کرونا مورد توجه قرار گرفته گفت: همین امسال هم بودجه‌ی مناسبی برای حمل و نقل بسته شده بود. امسال حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبارات مالی برای حوزه‌ی حمل و نقل پیش بینی شده بود. اما متاسفانه این بودجه تحقق پیدا نکرد. بخش عمده‌ای از این اعتبارات مالی هم متوجه دولت بود، اما کمکی از سوی دولت برای حمل و نقل ارائه نشد.

باز گذاشتن دست شهرداری برای هزینه ۵ هزار میلیاردی

وی افزود: درباره‌ی بودجه‌ی سال آینده هم باز باید ما یک بخش عمده‌ای از اعتبارات مالی را به بخش حمل و نقل اختصاص بدهیم. در اصلاحیه‌ی بودجه‌ی امسال هم ما نه تنها چیزی از اعتبارات بخش حمل و نقل را کم نکردیم بلکه تبصره‌ای هم در این لایحه گنجاندیم که طبق آن شهرداری اگر بیش از این سقف تعیین شده منابع درآمدی داشت می‌تواند تا سقف ۵ هزار میلیارد تومان در حوزه حمل و نقل هزینه بکند. این البته یک روال همیشگی در مدیریت شهری بوده است.

زاکانی قول داده حمایت دولت را جلب کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه‌ی شورای شهر تهران در واکنش به اینکه آیا قرار است همچنان شاهد تصویب بودجه‌هایی از سوی مدیریت شهری باشیم که دولت الزامی برای به اجرا درآوردنش نداشته باشد گفت: تا به حال متاسفانه این شرایط وجود داشته است. اما با قولی که آقای زاکانی به ما داده و یکی از دلایلی که باعث شد شورای شهر به ایشان اعتماد کند این بود که ایشان قول دادند که حمایت دولت و مجموعه‌ی نظام را پشت سر مدیریت شهری بیاورد و مشکلات مالی شهر را حل کند.

یکی از دلایلی هم که من با لایحه‌ی اصلاح بودجه‌ی امسال مخالفت کردم این بود که آقای زاکانی قول داده بود مشکلات مالی شهرداری را حل کند. ما گفتیم اگر شما قرار است مشکلات مالی را حل کنید پس چرا لایحه‌ی کاهش بودجه را ارائه داده اید. صحبت ما با شهرداری این است که نباید اجازه بدهند دور باطل مشکلات مالی تهران ادامه پیدا کند. نباید اینطور باشد که ما هر بار یک اعتباری را پیش بینی بکنیم و بعد آقایان نتوانند آن اعتبار را تامین بکنند و بعد مجبور به کاهش بودجه بشویم.

کد خبر 646643 برچسب‌ها شوراى شهر تهران شهردارى تهران بودجه ۱۴۰۱

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شوراى شهر تهران شهردارى تهران بودجه ۱۴۰۱ بودجه ی سال آینده برنامه و بودجه مشکلات مالی کاهش بودجه حمل و نقل قول داده لایحه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۷۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی

در تبصره هدفمندی یارانه‌ها حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان مصارف حمایتی لحاظ شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سیاست‌های حمایتی به‌عنوان نزدیک‌ترین لبه مقابله با فقر در بودجه عمومی نسبت به سال گذشته رشد اسمی پیدا کرده‌اند. اما محدودیت‌های بودجه‌ای و ادامه روند تورمی در کشور باعث شده که به‌مرور یارانه نقدی و مستمری نهاد‌های حمایتی با کاهش کفایت رو به‌رو شوند به این معنی که این مبالغ حمایتی تکافوی تأمین نیاز‌های اولیه زندگی فقرا را ندارند. یکی از دلایل عدم کارایی سیاست‌های حمایتی، وسعت جمعیت گروه‌های هدف حمایت است که به نظر می‌رسد سخاوتمندانه انتخاب‌شده‌اند. این در حالی است که این آرایش از سیاست‌های حمایتی با اقتضائات بودجه‌ریزی و اقتصادی کشور همخوانی ندارد.

از سوی دیگر سقف منابع هدفمندی یارانه‌ها در تبصره مربوطه ۷۵۸.۸ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که ۷۹ درصد از کل مصارف یعنی ۵۹۹.۶ هزار میلیارد تومان برای اهداف حمایتی در نظر گرفته شده‌است.

این رقم در مقایسه با اعتبار ۴۸۵ هزار میلیارد تومانی مصارف حمایتی قانون سال ۱۴۰۲ حدود ۲۳ درصد رشد داشته است. اعتبارات یارانه نان، پرداخت مستمری خانوار‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی و پرداخت مستمری خانوار‌های تحت پوشش کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) به‌ترتیب بیشترین رشد اعتبارات را در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته داشته‌اند.

دیگر خبرها

  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • هزینه 5 میلیونی برای هر ایرانی/ ماجرا چیست؟!
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم