Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@02:20:42 GMT

روزنامه‌نگاری و چهره‌ای که از دست رفت

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۲۸۱۷۷

روزنامه‌نگاری و چهره‌ای که از دست رفت

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، صدرالدّین الهی متولد ۱۳ آذر ۱۳۱۳، در تهران بسیار زود کار در روزنامه را آغاز کرد و به فعالیت در روزنامه کیهان در سال ۱۳۳۱ (سال آخر دبیرستان) پرداخت (و بعدها به واسطه تحصیل در رشته جامعه شناسی ورزش، نقش مهمی در شکل‌گیری و نشر کیهان ورزشی داشت).

او پس از پایان تحصیلات در فرانسه، در سال ۱۳۵۷ برای مطالعات دانشگاهی به «دانشگاه ایالتی سن‌خوزه» و «دانشگاه برکلی» به آمریکا رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الهی از جمله افرادی‌ست که در شکل‌گیری روزنامه‌نگاری مدرن نقش برجسته‌ای داشت و همچنین از بانیان پاورقی‌نویسی به‌عنوان ژانر مهمّی از ادبیات داستانی در ایران به‌شمار می‌رود.

طفل صد ساله ای به نام شعر نو گفتگو بانادر نادر پور، سید ضیا مرد اول یا دوم کودتا، باسعدی در بازار چه زندگی، دوری ها ودلگیری ها و نقد بی غش درباره گفتگو با دکتر ناتل خانلری از جمله کتاب‌هایی است که این روزنامه‌نگار خستگی ناپذیر در سال‌های دور از وطن نوشته است.

الهی گزارش‌نویس برجسته‌ای نیز به‌شمار می‌رود و گزارش‌هایش از جنگ استقلال الجزایر نمونه‌ای از آن هستند. او برای تهیهٔ این گزارش‌ها ۲۷ بار خود را به الجزایر رساند و بارها جان خویش را به خطر انداخت.

این روزنامه‌نگار روز گذشته در سن ۸۷ سالگی در آمریکا درگذشت.

1352

برچسب‌ها روزنامه نگار روزنامه‌نگاری روزنامه کیهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روزنامه نگار روزنامه نگاری روزنامه کیهان روزنامه نگار روزنامه نگاری روزنامه کیهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۸۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت بیش از ۲۰۰ معترض در مقابل دانشگاه UCLA

روزنامه لس‌آنجلس‌ تایمز گزارش داد که پلیس بیش از ۲۰۰ نفر را در جریان سرکوب معترضان طرفدار فلسطین در مقابل دانشگاه یوسی‌ال‌ای دستگیر کرد.

به گزارش ایسنا، این روزنامه روز پنجشنبه به نقل از مقامات اداره پلیس لس‌آنجلس نوشت که در مجموع ۲۰۹ نفر بازداشت شدند. در همین حال، ژن بلوک، رئیس دانشگاه UCLA در پیامی به جامعه دانشگاهی گفت که حدود ۳۰۰ معترض هم پراکنده شدند.

به گزارش اسپوتنیک، پردیس‌های دانشگاهی ایالات متحده، از جمله دانشگاه‌های مؤسسات برتر، اخیراً به کانون خشم نسبت به عملیات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کمک‌های دولت آمریکا به تل‌آویو تبدیل شده‌اند.

پس از تصویب لوایح کمک‌های خارجی تکمیلی در کنگره آمریکا که مجموعاً ۹۵.۳ میلیارد دلار برای اوکراین، اسرائیل و منطقه هند و اقیانوس آرام را شامل می‌شود، اعتراضات با قدرتی دوباره آغاز شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شگرد نتانیاهو برای جلوگیری از دستیابی به توافق آتش‌بس
  • عصبانیت کیهان از ارسال کمک‌های مردمی به حساب عبدالحمید
  • عدم پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس/ گفتگو‌ها به روز دوم کشیده شد
  • نجات ۱۰ گردشگر گرفتار در منطقه کوهستانی مُنگار
  • موساد دستگاه‌های تشخیص چهره را در نوار غزه نصب کرد
  • نتانیاهو نمی‌تواند برای دستیابی به توافق تصمیم بگیرد
  • حمایت جایزه پولیتزر از دانشجویان پوشش دهنده اخبار اعتراض‌ها
  • یک روزنامه‌نگار بر اثر انفجار بمب در پاکستان کشته شد
  • تجمع دانشجویان فرانسوی مقابل مدرسه عالی روزنامه نگاری
  • بازداشت بیش از ۲۰۰ معترض در مقابل دانشگاه UCLA