Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: ماهواره‌بر سیمرغ سه محموله تحقیقاتی را با موفقیت به فضا پرتاب کرد. خبرگزاری میزان- سید احمد حسینی با بیان اینکه ماهواره بر سیمرغ سه محموله تحقیقاتی را با موفقیت به فضا پرتاب کرد، افزود: پس از دستیابی کشور به توانمندی بومی فضایی و ایجاد قابلیت پرتاب ماهواره‌های کوچک با ماهواره بر‌های سفیر و قاصد، توسعه پرتابگر‌هایی با قابلیت بالاتر مد نظر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در این پرتاب عملکرد اجزای پایگاه فضایی و عملکرد مراحل ماهواره بر به درستی انجام و در نهایت اهداف تحقیقاتی مد نظر از این پرتاب محقق شد.

سخنگوی فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تصریح کرد: در این مأموریت تحقیقاتی فضایی، برای نخستین بار ۳ محموله تحقیقاتی به صورت همزمان به ارتفاع ۴۷۰ کیلومتری و با سرعت ۷۳۵۰ متر بر ثانیه پرتاب و محقق گردید.

 

بیشتر بخوانید:  تازه‌ترین دستاورد «ماهواره‌بر»های ایران؛ سیمرغ و ذوالجناح در آستانه پرواز/ تست انسانی واکسن کرونا توسط وزارت دفاع/ حرکت افتخارآمیز درباره کروز‌ها/ آغاز تأمین مسکن برای نیرو‌های مسلح   انتهای پیام/  برچسب ها: سخنگوی فضایی وزارت دفاع نیروهای مسلح ماهواره بر سیمرغ

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سخنگوی فضایی وزارت دفاع نیروهای مسلح ماهواره بر سیمرغ وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۸۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط اف-۱۶ نیروی هوایی سنگاپور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، براساس اعلام وزارت دفاع سنگاپور، یک فروند جنگنده اف -۱۶ متعلق به نیروی هوایی این کشور در پایگاه «تنگاه» سقوط کرد و خلبان جان سالم به‌در برد.

وزارت دفاع سنگاپور اعلام کرده است که این جنگنده هنگام برخاستن دچار نقص فنی شد و اندکی بعد سقوط کرد. خلبان نیز بلافاصله با پیروی از پروتکل اضطراری، از جنگنده خارج شد.

به نوشته وزارت دفاع سنگاپور، خلبان هشیار و قادر به راه رفتن است. تحقیقات درباره این حادثه جریان دارد و اطلاعات درباره آن به‌روزرسانی خواهد شد.

گفته می‌شود جنگنده مذکور یک فروند اف -۱۶ سی تک‌سرنشین بوده است. از زمان ورود این جنگنده به ناوگان نیروی هوایی سنگاپور در اواخر دهه ۱۹۸۰، این چهارمین فروند اف -۱۶ از دست‌رفته این کشور محسوب می‌شود.

کد خبر 6100175

دیگر خبرها

  • پرتاب ۴ ماهواره با یک موشک به مدار زمین
  • ویدیو/ چین؛ متهم ردیف اول هک وزارت دفاع انگلیس
  • عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم‌صهیونیستی بی‌سابقه بوده است
  • کره شمالی ماه گذشته یک موتور موشک با سوخت مایع را آزمایش کرد
  • سقوط اف-۱۶ نیروی هوایی سنگاپور
  • فضاپیمای پرسروصدای بوئینگ ناکام شد!
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضای منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم