Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزاد بهشتی روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس وضعیت تعداد ۸۸ دستگاه باغ‌ویلا و زمینهای محصور شده غیرمجاز مجاور روستای "چهچهه" واقع در حریم کلانشهر مشهد به وضع سابق خود بازگشت. 

وی ادامه داد: این اقدام با حمایت دادستان مرکز خراسان رضوی، دبیر شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی و حضور دستگاههای عضو کمیته صیانت از حریم مشهد در سه پهنه این کلانشهر صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۷ مشهد گفت: دادسرا و مدیریت جهاد کشاورزی مشهد، شهرداری منطقه ۱۲ این شهر، اداره‌کل نظارت برساخت و سازها و همچنین کمیسیونهای ماده ۱۰۰ محوریت عملیات اعاده‌سازی این زمینها را به وضعیت سابق بر عهده داشتند.

وی مستند قانونی این اقدام  را  اعمال تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمینها، بند ۱۴ ماده ۵۵  و آرای قلع صادره از کمیسیونهای ماده ۱۰۰ قانون شهرداری مشهد اعلام کرد. 
بهشتی همچنین هشدار داد: همه شهروندان پیش از خرید زمین و هرگونه اقدام برای ساخت و ساز در آن می‌بایست از سازمان جهاد کشاورزی و شهرداری مناطق مورد نظر  در خصوص وضعیت زمین مورد معامه و یا ساخت و ساز استعلام بگیرند. 
منطقه ۱۲ شهرداری مشهد سال ۱۳۸۳ در راستای توسعه این کلانشهر به سوی غرب با محدوده‌ای به وسعت دو هزار و ۱۵۴ هکتار و حریم پنج هزار هکتار تاسیس شد.

اردیبهشت ۱۳۹۲ نیز محدوده منفصل توس واقع در شمال غربی مشهد به مساحت سه هزار و ۴۴۸ هکتار به همین منطقه شهرداری این شهر ملحق گردید. 
منطقه ۱۲ شهرداری مشهد از نظر وسعت رتبه نخست را در بین دیگر مناطق این شهرداری دارد بطوری که ۱۷ درصد از کل مساحت کلانشهر مشهد را به خود اختصاص داده است. 

کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد دارای ۱۳ منطقه و ۴۴ ناحیه شهرداری در گستره ۳۵۰ کیلومترمربع است.

برچسب‌ها شهرداری مشهد دادگستری مشهد تغییر کاربری اراضی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد دادگستری مشهد شهرداری مشهد دادگستری مشهد تغییر کاربری اراضی شهرداری مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۸۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۷۴ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه اسلام‌شهر با شاخص ۱۱۲، ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۵۲، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۶۴، امام خمینی با شاخص ۶۴، باغستان شهریار با شاخص ۷۶، پارک رازی با شاخص ۵۲، پاسداران با شاخص ۸۶، پاکدشت با شاخص ۵۵، پردیس با شاخص ۸۰، پونک با شاخص ۶۹، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۹۰، پیشوا با شاخص ۵۳، تهران پارک شکوفه با شاخص ۷۹، چشمه با شاخص ۷۶، دانشگاه تهران با شاخص ۸۶، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۷۴، رباط‌کریم با شاخص ۶۳، ژئوفیزیک با شاخص ۵۳، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های ستاد بحران منطقه هفت با شاخص ۷۷، سرخه‌حصار با شاخص ۶۰، سلامت با شاخص ۹۲، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۸۶، شریف منطقه دو با شاخص ۹۹، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۶۸، شهرداری منطقه دو با شاخص ۶۴، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۸۱، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۸۹، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۹۴، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۵۳، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۷۵، شهریار با شاخص ۶۵، فرمانداری شهرری با شاخص ۷۳، قدس با شاخص ۵۷، قرچک با شاخص ۷۶، گلبرگ منطقه هشت با شاخص ۵۸، لواسانات با شاخص ۷۲، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۶۴، ملارد با شاخص ۸۰، منطقه ۱۵ با شاخص ۸۴، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۷۹، ورامین با شاخص ۶۵ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۸۳ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند. ایستگاه دماوند با شاخص ۳۱، علم و صنعت با شاخص ۳۱، در موقعیت هوای پاک (سبز) قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 749055

دیگر خبرها

  • هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • اعلام اتصال انتهای بولوار دکترحسابی به بزرگراه پیامبر اعظم (ص) در مشهد
  • وقوع ۵۲۲ فقره تصادف خسارتی در مشهد
  • ۵ هکتار به بوستان بزرگ شهر یزد اضافه شد
  • وضعیت عجیب در پایتخت؛ شکل‌گیری محل جدید برای کاسبی مردم! +تصویر
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • اراضی محوطه ربع رشیدی بسیار مهم و حساس از نظر باستان شناسی است
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق