Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به اینکه برای تکمیل و اتمام کار‌های باقیمانده طرح آبرسانی به ملایر در لایحه بودجه امسال حدود ۱۳ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است، بیان کرد: سامانه انتقال آب شرب ملایر جهت تامین ۱۲ میلیون متر مکعب از سد کلان برای مصارف آب شرب شهر ملایر در حال بهره برداری و اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه این سامانه شامل سد کلان ملایر با حجم مخزن ۴۵ میلیون متر مکعب، تصفیه خانه آب شرب به ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه (متوسط۳۸۰ لیتر در ثانیه) و خط انتقال آب به طول ۳۸ کیلومتر است، در خصوص پیش روی این طرح گفت: در حال حاضر و در فاز اول، ۳۵ کیلومتر از این خط با انتقال ۲۷۰ لیتر در ثانیه از سد کلان به مخزن پشت سپاه در داخل شهر ملایر در حال بهره برداری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان ادامه داد: بخشی از چاه‌های دشت ملایر از مدار بهره برداری خارج شده و از آب سد برای مصارف شرب استفاده می‌شود.

او با اشاره به اینکه با استفاده از اعتبارات سال ۱۴۰۰، رینگ داخلی مخازن پشت سپاه و پیرویلان به طول ۳ کیلومتر توسط پیمانکار شرکت آب منطقه‌ای در حال اجرا است، بیان کرد: به همین منظور حفاری و لوله گذاری مسیر و همچنین ساخت اکثر حوضچه‌های بین راهی به اتمام رسیده است.

ستوده با بیان اینکه در حال تکمیل حوضچه کنترل فشار مخازن پشت سپاه و پیرویلان هستیم، اضافه کرد: همچنین پروژه پایداری خط انتقال برق تصفیه خانه آب شرب ملایر از بهشت هاجر تا دو راهی مرویل نیز با مبلغ ۱۵ میلیارد تومان توسط پیمانکار فیدار برق در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان افزود: تاکنون حدود ۲۳۵ میلیارد تومان برای این سامانه شامل سد، تصفیه خانه و خط انتقال آب و برق هزینه شده است.

ستوده با اشاره به اینکه بر اساس نتایج آزمایشات انجام شده، این آب از بالاترین شاخص‌های کیفی آب برخوردار است، عنوان کرد: برای تکمیل و اتمام کار‌های باقیمانده، در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ نیز حدود ۱۳ میلیارد تومان برای این طرح پیش بینی شده است.
انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب منطقه ای طرح آبرسانی شرکت آب منطقه ای میلیارد تومان آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۸۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا خراسان رضوی گفت: آیین افتتاحیه همزمان دو هزار و ۹۵۰ طرح عمرانی و محرومیت زدایی پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت با حضور سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در شهرآباد بردسکن  برگزار خواهد شد.


سرهنگ محمد روحانی افزود: این طرح ها شامل احداث و تکمیل مسکن محرومان به تعداد هزار و ۱۰۲ طرح، احداث و تکمیل مراکز آموزشی ۱۳۲ طرح، آسفالت راه‌ های روستایی و بین مزارع ۶۲ طرح،  ۸۵ طرح آبرسانی و توزیع آب، ۳۸ طرح کشاورزی و هزار و ۵۳۱ طرح مرمت و بهسازی مراکز فرهنگی، مذهبی، ورزشی و واحدهای مسکونی است.


وی بیان کرد: مجتمع آبرسانی شهر شهرآباد بردسکن و طرح آبرسانی ۱۵ روستای دیگر استان به طور همزمان افتتاح و مورد بهره‌ برداری قرار خواهد گرفت.

 

سرهنگ روحانی اعتبار صرف شده برای کل این طرح ها را  بیش از ۴۵۵ میلیارد تومان اعلام کرد.


وی گفت برای اجرای مجتمع آبرسانی شهر شهرآباد ۱۲.۵ میلیارد تومان و برای آسفالت مزار شهدای گمنام تا گلزار شهدای شهرآباد شش و نیم میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

دیگر خبرها

  • خط دوم آبرسانی سد درودزدن به شهر صدرا انجام شد
  • ۷۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۲ طرح آبرسانی مرکزی هزینه شده است
  • آب با صرف بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به روستای توانه در نهاوند رسید
  • آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان
  • انشعاب گیری خط دوم آبرسانی سد درودزن به شهر صدرا انجام شد
  • خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • مدیریت «بازار دارو» یکی از اولویت‌های دولت است
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر