Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت: امت بصیر انقلابی هیچ‌گاه فریب نیرنگ‌ها و حیله‌گری‌های دشمنان را نمی‌خورد چرا که بصیرت نورانیت قلبی در دل مؤمنان است و جلوی انحرافات را می‌گیرد. - اخبار استانها -

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس، اظهار داشت:‌ با توجه به اهمیتی روز نهم دی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران دارد باید آن را از چند وجه مورد بررسی قرار دهیم از این رو باید بگویم بصیرت یعنی آگاهی، یعنی وسیله‌ای جهت نورانیت قلب که موجب می‌شود اکتساب آن جلوی انحراف گرفته شود و افراد خوب را از بد تشخیص دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بصیرت عبارت است از  آگاهی و هوشیاری یک فرد برای شناسایی وظایف خود در هر برهه‌ای از زمان و همچنین بصیرت به معنای بینش و درک صحیح و بالا از موضوعات مختلف است اینکه رهبر معظم انقلاب همواره مبحث بصیرت‌افزایی امت مسلمین را مورد تاکید قرار می‌دهد نشان اهمیت والایی است که این مسئله دارد.

امام جمعه بندرعباس عنوان کرد: بصیرت عنصری حیاتی برای توفیق یک ملت است به‌طوری که امت دارای بصیرت فریب نیرنگ‌های حیله‌گرانه دشمن را نمی‌خورد از این رو است که می‌بینیم  کسانی که دنباله‌رو اهداف بزرگ برای امت اسلامی هستند پرچم‌دار بصیرت‌اند و از این عنصر حیاتی استفاده می‌کنند.

عبادی‌زاده بیا کرد: بصیرت یک سواد نیست بلکه یک علم است که در روایات هم بر اهمیت آن تاکید شده است، آنچه که امروز ما به عنوان پایه و اساس بصیرت می‌شناسیم مسئله جریان‌شناسی و زمان‌شناسی است و مهم‌تر از آن‌ها ضلع سوم بصیرت یعنی دشمن‌شناسی است و بسیار دارای اهمیت است. 

مراسم گرامیداشت سالروز حماسه 9دی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود9دی نماد هوشیاری، بصیرت و ولایتمداری ملت ایران بود + فیلمعضو مجلس خبرگان رهبری: هوشیاری ملت در حماسه "9دی" فتنه‌گران را رسوا کرد

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: بصیرت همان نور قلبی است که انسان می‌تواند با تطهیرکردن وجود خود به آن دست یابد، بصیرت چندین وجه دارد که یکی از آنها بصیرت اعتقادی است یعنی انسان در دین و اعتقاد خود بصیر باشد و برای دست‌یافتن به آن می‌توان از راه تدبر در آیات قرآن که با موضوع بصیرت نازل شده استفاده کرد چرا که تدبر در آیات قرآن موجب رشد و آگاهی انسان می‌شود.

وی ادامه‌داد: قسم بعدی بصیرت، بصیرت اخلاقی است که به معنای پالایش وجود از رذیلت‌های اخلاقی و جایگزین کردن فضیلت است وقتی انسان بتواند اخلاق خود را حسنه کند و قلبش را با یاد خدا پر کند نورانی و اهل بصیرت خواهد شد و این بصیرت در بزنگاه‌ها به کمک او خواهد آمد.

عبادی‌زاده ابراز داشت: انسان باید حق‌پذیر باشد و هنگام حملات شیاطین انسی که با عنوان‌ها، نهاد‌ها و رژیم‌ها پدید می‌آیند بصیرت خود را باید آشکار کند تا جلوی دسیسه‌های دشمن عاجز نشود و همچنین انسان باید در برابر حق سر تعظیم فرود بیاورد که اگر در انجام این کار کوتاهی کند از کاروان سیدالشهدا(ع) و امام زمانش عقب می‌ماند.

امام جمعه بندرعباس اضافه کرد: 9 دی دیگر از تنها روز استکبارستیزی بودن فراتر رفته است و به مکتبی تبدیل شده است که انسان باید در آن بصیرت خو را افزایش دهد و دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب و رهروان آن را شناسایی کند. 

انتهای پیام/864/ح

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۸۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از کارگران یک مجموعه تولیدی در خوشاب توسط امام جمعه شهرستان

دریافت 18 MB

تصویربردار: علی اکبر ملکی

کد خبر 6094745

دیگر خبرها

  • گسترش بصیرت، بهترین ابزار مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان است
  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • مولفه قدرت سپاه داشتن افراد بصیر است
  • بصیرت افزایی بزرگترین ضربه به طرح‌های استکباری دشمنان است
  • شهید مطهری برای نخبگان فکری جبهه انقلاب یک اسوه تمام عیار است
  • تقدیر از کارگران یک مجموعه تولیدی در خوشاب توسط امام جمعه شهرستان
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • قطب‌نمای «بصیرت» کشور را در برابر تهدیدات بیمه می‌کند