Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کار‌های بزرگ و تأثیرگذار معمولا با اسم‌های بزرگ و خیلی مشهور گره خورده‌اند؛ بزرگ سالانی نابغه، بااراده و خستگی‌ناپذیر که توانسته‌اند مسیر تاریخ را عوض کنند. خب پس طبیعی است که نتیجه بگیریم برای انجام دادن هر کار مهمی باید صبر کنیم تا بزرگ شویم، اما تاریخ، چیز دیگری می‌گوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه با افرادی آشنا می‌شوید که در نوجوانی تأثیرگذار بوده‌اند.

بیشتربخوانید

ابداعات شگفت انگیز نوجوانان +عکس

کلودت کالوین
مبارزه با تبعیض نژادی
«کلودت» قهرمان گمنام جنبش حقوق مدنی است که قبل از «رزا پارکس» به جداسازی سفیدپوست‌ها و سیاه‌پوست‌ها در اتوبوس‌ها اعتراض کرد. ماجرای رزا پارکس را حتما می‌دانید؛ زن سیاه‌پوست شجاعی که در اتوبوس روی صندلی مشخص سیاهان ننشست و در برابر اعتراض یک مرد سفیدپوست مقاومت کرد. رزا به‌خاطر این کارش بازداشت و جریمه شد، اما اقدام اعتراضی‌اش علیه تبعیض نژادی، سرآغاز جنبش حقوق مدنی سیاهان آمریکا شد. ماه‌ها پیش از این واقعه، کلودت ۱۵ ساله به‌دلیل پیروی نکردن از قانون نژادپرستانه در اتوبوسی در آمریکا، دستگیر و زندانی شده بود.

ایستون لاچَپل
پرینت سه‌بعدی برای کمک به علم پزشکی
امروزه استفاده از چاپگر‌های سه‌بعدی برای کاهش هزینه‌های تولید اندام‌های مصنوعی پزشکی، اتفاق عجیب و نادری نیست و خب کسانی برای رساندن فناوری به این مرحله تلاش کرده‌اند؛ از جمله «ایستون» که وقتی ۱۴ ساله بود، یک دست روباتیک با لگو ساخت. او در نمایشگاهی که دست لگویی‌اش را ارائه کرد، با بچه‌ای آشنا شد که از یک بازوی پروتزی بسیار گران‌قیمت استفاده می‌کرد. ایستون وقتی فهمید تولید اندام‌های مصنوعی چه هزینه هنگفتی دارد، تصمیم گرفت با چاپگر سه‌بعدی، مخارج تمام شده آن‌ها را کاهش دهد. او حالا مدیر یک شرکت فناوری بزرگ است و طرح اندام‌های مصنوعی‌اش را به‌طور رایگان در اختیار عموم قرار می‌دهد.

جیلان آرنولد
تلاش برای عادی‌سازی تفاوت‌ها
جیلان، نوجوانی است مبتلا به «سندروم توره»، اختلالی در سیستم عصبی و «سندروم آسپرگر» نوعی اختلال رشدی و «اختلال وسواس فکری-عملی». اختلالات جیلان در سه، چهار و هشت‌سالگی او تشخیص داده شدند و او از همان ابتدا با آزار‌ها و قلدری‌های کسانی مواجه شد که درکی از تفاوت‌ها نداشتند و تصمیم گرفت به‌جای مقابله فیزیکی با این موضوع، صدای میلیون‌ها کودک دیگر شود که به‌دلیل متفاوت بودن آزار می‌بینند. او که می‌دانست استرس و ناراحتی نشانه‌های بیماری افراد مشابه او را تشدید می‌کند، بنیاد «چالش جیلان» را راه انداخت که تا امروز توانسته است به بیشتر از ۱۰۰ هزار کودک، درک و برخورد صحیح با تفاوت‌ها را آموزش دهد.

کاساندرا لین
روغن خوراکی به‌عنوان سوخت
ایده جالب کاساندرا وقتی به ذهنش رسید که یک روز سر کلاس درس فهمید روغن پخت‎‌وپز قابل تبدیل به سوخت زیستی است پس کار بزرگش را با قدم‌های کوچک شروع کرد. کاساندرا به رستوران‌های اطراف محل زندگی‌اش سر زد و سعی کرد آن‌ها را قانع کند که روغن‌های استفاده‌شده‌شان را به مراکز بازیافت تحویل دهند تا بتوان آن‌ها را فراوری و به سوخت تبدیل کرد. او کارش را به شهر‌های اطراف گسترش داد و طرح «تبدیل روغن به سوخت/ TGIF» به‌مرور جنبه رسمی گرفت. حالا شبکه‌ای از رستوران‌ها به این طرح پیوسته‌اند و قانونی تصویب شده است که همه مشاغل مرتبط، باید روغن مصرفی خود را بازیافت کنند.

البته این در کشور خودمان نوجوانان بسیاری  بوده و هستند که تاثیرگذاری خیلی بیشتر از موارد  ذکر شده داشته‌اند چه از نگاه معنوی چه از لحاظ نخبه بودن و توانایی های فکری، که مطالب بسیاری از این افراد منتشر شده است  اما در مطلبی که از نظر گذراندید صرفا به نوجوانان تاثیر گذار در کشورهای دیگر پرداخته شده است.

منبع: زندگی سلام 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جالبترین ها انسان دوستی نوجوانان و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۹۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست

به گزارش قدس آنلاین،  اولین دورهمی آسمونی‌ها در جشن ۱۰ سالگی فعالیت بادبوم ویژه فعالیت‌های سینمایی نوجوان‌ها در مجموعه‌های سینمایی و تلویزیونی، با حضور حمید امامی دبیر جشنواره و محمدرضا خردمندان کارگردان سینما و جمعی در خانه هنرمندان برگزار شد.

سید حمید امامی مدیر بادبوم به جمع هنروران نوجوان حاضر در جشن اشاره کرد و گفت: ما در این جمع قرار بود یک دورهمی ساده داشته باشیم اما کار گسترده شد و بخاطر محدودیت‌ فضا نصف بچه‌هایی که قرار بود دعوت شوند، دعوت نشدند و انشالله دورهمی بعدی در ورزشگاه آزادی باشد.

موضوعات «آسمون» را مطابق با نوجوانان انتخاب کنیم

او به آغاز فعالیت بادبون در سال ۹۳_۱۳۹۲ پرداخت و از خانواده‌های بچه‌های عضو بادبوم قدردانی کرد و افزود: از تمام پدر و مادران بچه‌های عضو بادبوم بخاطر اینکه این‌ سال‌ها با ما ساختند درحالی که بارها موقعیت بادبوم عوض شد، تشکر می‌کنیم.

دبیر جشنواره «آسمون» از آغاز یک جشنواره جدید خبر داد و ادامه داد: امروز آغاز رسمی جشنواره آسمون است؛ این جشنواره ویژه تولید محتوای برای بچه‌های ۹ تا ۱۸ سال است که جوایز بسیار ارزشمندی دارد و که آغاز رسمی آن با شماهایی است که در این مدت با ما بودند.

امامی با بیان اینکه موضوعات و جوایز و تمام جزئیات جشنواره در asemoonfest.ir آمده است،  تاکید کرد: سعی شد موضوعاتی انتخاب شود که کاملا مربوط با نسل ضد و دهه هشتاد و نودی‌ها باشد چون می‌خواهیم ثابت کنیم نوجوان‌ها می‌توانند آینده‌ خودشان را شکل بدهند.

 برای فیلمسازی از خودتان شروع کنید

سپس، محمدرضا خردمندان کارگردان سینما در سخنانی نوجوانی را بهترین دوره زندگی هر فرد دانست و افزود: باید برای دوره نوجوانی به‌شدت تلاش کرد و اشتباه اینجا جایز است و حتما در بزرگسالی می‌توان از اندوخته‌های آن استفاد کرد.

او از تکرار تجربه در نوجوانی به‌عنوان یک توصیه یاد کرد و تاکید کرد: در نوجوانی باید بسیار تجربه کرد؛ این دوره فرصتی برای آزمون و خطاست و هیچ اشکالی ندارد و خطا کرد چراکه این تجارب مواد خام آینده خواهند شد تا از آن‌ها استفاده مفید کرد.

این فیلمساز در توصیه‌هایی برای نوجوانانی که قصد دارند در عرصه فیلمسازی و بازیگری فعالیت کنند، گفت: من خودم در سینما کارم را با فیلم کوتاه و ارزان‌قیمت شروع کرده‌ام. به بچه‌هایی که می‌خواهند کارگردانی و بازیگری را در آینده دنبال کنند، توصیه می‌کنم از خودتان و تجارب و خاطرت‌تان شروع کنید؛ تمام آنچه که شما هستید و تجریه شخصی دارید و آن چیزهایی که هویت شماست برای شروع فیلمسازی به شما کمک خواهند کرد.

 به اولین چیزی که نیاز دارید، ایده است

خردمندان از ایده به‌عنوان اولین مرحله برای فیلمسازی یاد کرد و گفت: یک فیلمساز و نویسنده اول چیزی که برای شروع نیاز دارد، ایده است. من در ابتدای راه یک توصیه دارم، به تجربیات شخصی خودتان رجوع کنید چون بهترین ایده فیلمسازی از خودتان و خاطرات شماست پس در خاطرات‌تان جستجو کنید که چه لحظاتی در زندگی دارید که شما را تحت تاثیر قرار داده و آن اتفاق را به خوبی می‌شناسید چوم همراه با رنج و حس غرور و ... است و نسبت به آن اطلاعات کامل دارید و همین‌ها قابلیت ساخت یک فیلم کوتاه را به شما خواهد داد چراکه به ابعاد آن اشراف دارید.

او به ذکر نمونه‌هایی از تجارب مشترک بچه‌ها پرداخت و عنوان کرد: درباره دوچرخه و شغل پدرتان و موضوعاتی که به‌خوبی آن را می‌شناسید، فیلم بسازید که جزئیات قابل لمس از آن‌ها در ذهن داشته باشید که همگی برامده از تجربه شخصی شماست. همه فیلمسازان بزرگ اولین داستان و شعر و فیلم را از تجربه درونی و غنی شده خودشان ساخته‌اند. البته اینکه آیا این خاطرات به‌تنهایی برای ساخت فیلم کافی است، باید بگویم خیر! بلکه باید به آن‌ها واقعیت و تخیل اضافه کنیم تا فیلم به یک اثر هنری تبدیل شود.

کارگردان "بیست و یک روز بعد" تجاربی از فیلمسازی خود را با نوجوان‌ها به اشتراک گذاشت و گفت: من وقتی نوجوان بودم در اوایل دهه ۷۰ یک همکلاسی داشتم که شرایط اقتصادی خوبی نداشت و همین موجب مشکلاتی می‌شد که مدیران مدرسه قصد داشتند او را اخراج کنند و  این سوژه برای من محور یک داستان شد چون او را به‌خوبی می‌شناختم.من این داستان را با چاشنی تخیل نوشتم و چاپ شد و اولین تجربه نویسندگی من رقم خورد و من فهمیدم می‌توانم از خاطراتم داستان بنویسم. در ادامه من برای فیلمسازی از این روش استفاده کردم و فیلم "بیست و یک روز بعد" که قصه‌ی واقعی داشت با هدف حرکت به‌سمت درون مایه تخیل به آن آمیخته شد تا بتوانیم در فیلم حرفی داشته باشیم.

خردمندان خطاب به حاضرین گفت: توصیه می‌کنم تجربیات و خاطرات‌ خودتان را درباره موضوعات و دوستانی که به‌شدت آن‌ها را می‌شناسید را بنویسید که برای شما تولید داستان می‌کنند. به‌نظرم فیلم ساختن به‌شدت ارزان و آسان شده و هیچ چیز جز گوشی موبایل برای فیلم‌سازی لازم نیست و این امکاناتی است که در دست همگی قرار دارد.

او افزود: بچه‌هایی که می‌خواهند بازیگر شوند باید ده برابر یک نقش را در زندگی روزمره خودشان بازی کرده باشند و ده‌ها قدم از یک تست بازیگری جلوتر باشند و یادبگیرند که تقلید کنند و افعال دیگران را شبیه‌سازی کنند و برای نقش‌های مختلف شناسنامه درست کنند. مدل راه رفتن، حرف زدن و فکر کردن زندگی افراد و مشاغلی  مثل نجار، بنا و پزشک را مرور کنند تا آماده همکاری با یک فیلم باشند.

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ چیزی جز گوشی لازم نیست
  • نمایش هیجان‌انگیز پرسپولیس و افسوس بزرگ یحیی
  • شروین بزرگ: وقتی پنالتی خراب کردیم، گفتم حتما پرسپولیس را می بریم!
  • تحقق شعار سال تکلیف بزرگی برعهده مسوولان است
  • بزرگی مقابل پرسپولیس: همه کاره در شب تاریخی(عکس)
  • بزرگ: جام حذفی همیشه برای من خوش‌یمن است
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • پروژه‌ای بزرگ برای تبدیل شدن به تیمی مدعی در انگلیس؛ چرا آستون ویلا با گزینه مربیگری بایرن و لیورپول دنبال جاه طلبی است؟